Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik werk via een uitzendbureau voor een taxibedrijf. Afgelopen december was het erg druk en draaide ik meer dan genoeg uren.

Nu, de 1e week van januari is het heel erg rustig, zelfs zo rustig dat ze me voor deze week niet eens opgeroepen hebben.

Bij het uitzendbureau heb ik een contact van 10 uur in de week, een fase B contract.

De laatste keer dat ik een hele week niet werd opgeroepen heeft het uitzendbureau 10 uur van mijn vakantiedagen gehaald en deze uitbetaald.

Maar zo werkt dat toch niet? Het uitzendbureau moet mij gewoon 10 uur betalen, en deze 10 uur niet van mijn vakantiedagen halen. Hoe zou het anders moeten als ik geen vakantiedagen meer had staan?

Mijn YouTube Channel

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat heb je zelf gevonden? Via "fase B contract" en nog twee Google-termen die ik daardoor vond, kwam ik hierop uit:
Indien gedurende de looptijd van de uitzendovereenkomst waarbij de uitzendonderneming een loondoorbetalingsverplichting heeft, het werk wegvalt doordat de inleenopdracht wordt beëindigd, is de uitzendonderneming verplicht passend en vervangend werk te zoeken en aan te bieden aan de uitzendkracht.
[...]
Als er geen vervangend werk aangeboden kan worden heeft de uitzendonderneming gedurende de looptijd van de uitzendovereenkomst een loondoorbetalingsverplichting. De uitzendkracht heeft recht op doorbetaling van het laatst verdiende loon.
[...]
De omvang van de arbeidsovereenkomst wordt bepaald door het aantal uur dat in de uitzendovereenkomst is opgenomen. Indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is overeengekomen geldt het volgende. Indien een uitzendovereenkomst tenminste drie maanden heeft geduurd wordt de bedongen arbeid vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden.
Maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Snowwie
Daarin staat niets vermeld over het wel of niet gebruiken van vakantiedagen om contracturen uit te betalen.

Mijn YouTube Channel

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens mij gaat de hele tweede alinea daarover. Je hebt recht op doorbetaling van het laatst verdiende loon, dus het mag je geen vakantiedagen kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 04-01-2012 23:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Dit is een 'truukje' die men doet omdat niemand daarover 'zeikt' en als iemand erover zeikt gaan ze er niet op door. Die tien uur kan eigenlijk niet van je vakantiedagen afgehaald worden; maarja; gelijk hebben wil niet zeggen dat je gelijk krijgt.

Hún moeten dus zorgen voor (vervangend) werk, kunnen of doen ze dit niet zijn hun verantwoordelijk voor de kosten (loondoorbetaling dus). Dit mogen ze niet doen.

[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 05-01-2012 00:02 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Zoiets hebben ze bij mij ook al eens geprobeerd. Ik zou zeggen bel ze op en doe je verhaal, eventueel haal je de punten van het CAO erbij. Meestal komt het dan wel goed.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23

Perkouw

Moderator General Chat
Lijkt me ook niet de bedoeling dat ze het van je vakantie dagen halen. Wellicht even een goed gesprek voeren waarin je, zoals hhoekstra aangeeft, het CAO erbij pakt ?!

@Redhat
Zij .. niet hun ;)

• Snowwie
Ja precies, MF uitzendbureau is niet erg netjes vanwege het achterhouden van belangrijke informatie.

Verscheidene collega's hebben dit al meegemaakt omdat MF hun niets vertelde over de feestdagentoeslag. Ze moesten via via vernemen dat ze hier recht op hadden. Het uitzendbureau hield z'n waffel wel, want zolang niemand iets zegt konden ze het geld achter de hand houden.

Ik heb een boekje hier van MF, namelijk "Zo werkt het bij MF Uitzendbureau", en de volgende pagina verteld me eigenlijk dat ik nog wel meer recht heb dan enkel 10 uur.

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/6376/scanev.jpg

Mijn YouTube Channel

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:26
Lijkt me een werkgever waar je als het even kan zo snel mogelijk weg moet zijn. lees voor de grap die definitie van passend werk eens door, volgens mij is het onmogelijk om een voorbeeld van niet passend werk te bedenken.
Pagina: 1