Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcamlink opzetten op thuisnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb onze zolder vandaag eens flink onder handen genomen, en daar een knutselhoek voor mezelf gebouwd. Ik speel daar met oude hardware, games, etc.

Nu is het een vlizotrapje naar zolder, ik kan daar niet constant op en af rennen en soms zit ik daar wel 2 uur omdat ik de tijd vergeet. Het lijkt me leuk als ik dan wel met mijn vrouw kan kletsen zonder door het trapgat te moeten schreeuwen :P.

Ik heb daar een Dell GX260 P4 2,0Ghz staan met 2gb ram en een Geforce FX5200 128mb.
Het is niet supervlot maar prima voor wat streaming, internet, etc. Ik heb er een Logitech STX webcam aan gehangen die ik nog in een doos vond, en die werkt op zich prima.

Nu wil ik een audio/video link bouwen tussen zolder en huiskamer, zodat we vanaf beide locaties in beide ruimtes kunnen kijken en kletsen. Vroeger zou ik zoiets met Netmeeting gedaan hebben, maar dat is er niet meer. Ook de Homegroup functie van Windows 7 heeft zoiets niet (want dan kon ik gewoon mijn laptop mee naar zolder nemen en een link naar de laptop van mijn vrouw leggen).
Ik heb op de Dell machine geprobeerd een video-surveillance-softwarepakket te draaien maar dit is te omvangrijk en streeft het doel voorbij, ik wil gewoon beeld en geluid, tweeweg.
Je zou kunnen roepen MSN messenger maar dit draait via Micrsoft en niet puur op het internet netwerk, dus de kwaliteit laat dan te wensen over en ik wil me helemaal niet op msn aan hoeven melden hiervoor, ik gebruik MSN al jaren niet meer.

In welke hoek kan ik het nog zoeken? Ik zal toch niet de enige met dit idee zijn? :P

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Skype?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Werkt dat ook niet via een externe server? Bovendien moet ik dan ook weer een account maken, inloggen, etc. Ik wil gewoon iets dat ik binnen mijn eigen netwerk kan houden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2 accounts aanmaken 2x inloggen
thats it

Skype onthoud alles gewoon en start zonder drama op. data verkeer blijft als het kan gewoon lokaal hoor.

Iperf

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
fish schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:01:
2 accounts aanmaken 2x inloggen
thats it

Skype onthoud alles gewoon en start zonder drama op. data verkeer blijft als het kan gewoon lokaal hoor.
Ja, maar ik wil iets waarbij ik dus niet van externe servers afhankelijk ben en niet met accounts van derde partijen hoef te werken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

misschien als je zoekt naar een applicatie die een webcam van een andere pc kan bekijken?

zoiets?

En voor het geluid gebruik je bijvoorbeeld teamspeak. Server gewoon lokaal draaien + 2x client. Of een programma naar keuze.

-_-

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:44

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:57

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Jij moet een point to point SIP Phone hebben :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Daar ben ik nu mee aan het experimenteren en de software lijkt precies te hebben wat ik wil, maar het werkt niet om onverklaarbare reden. Ik test het nu op mijn laptop met ingebouwde webcam en de software herkent die ook, maar het beeld blijft zwart en de cam springt niet aan.

Morgen maar eens met een externe cam proberen om te kijken of het aan de ondersteuning ligt.

- edit -

de WebcamXP software lijkt mijn interne webcam te herkennen als eentje met 0,0 resolutie en reageert niet op mijn input een andere reso te pakken. Maf.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-01-2012 23:17 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
http://www.ekiga.org/download-ekiga-binaries-or-source-code en dan IP gebruiken voor connect. Ik gebruik zelf XMeeting, ook een h.323 SIP video client.
Pagina: 1