Nieuwe monitor, defecte subpixel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26
Gegroet,

Ik heb een tijdje terug een monitor besteld (BenQ G2420HD). Gisteren, bij aankomst bleek deze een "vaste pixel" (stuck pixel in het Engels) te hebben. Hierover heb ik een support ticket geopend bij BenQ, echter tot nog toe alleen nog maar een automatische response gehad, waarmee ik voorlopig dus niets opschiet.

Daarnaast heb ik vandaag ook RMA aangevraagd bij de webshop, echter stellen zij dat ik geen pixelgarantie heb gekocht waardoor ik nu dus geen garantie zou kunnen claimen. Echter is er ook nog het recht om binnen 7 dagen na ontvangst de boel te retourneren, dus hier kan ik ook nog op beroepen.

Een sticky hier zegt dat monitoren van een bepaalde class zijn, en als niet gespecificeerd wordt door de fabrikant, dat deze altijd Class 1 is, wat inhoud dat de monitor pixelfout-vrij moet zijn. Ik heb geen informatie kunnen vinden over de Class van de monitor, dus ik ga er van uit dat het een Class 1 beeldscherm is (productpagina op website). Op de CD die erbij zat staat ook geen informatie over de Class.
Echter, denk ik niet dat ik mijn gelijk ga krijgen betreffende dit gebeuren.

Ik heb al geprobeerd met een paar "pixel fixers" de boel tot leven te wekken, heb zachtjes over de pixel gewreven maar het helpt niet. Ik zal hem deze nacht aan laten staan...

Denken jullie dat ik een poot heb om op te staan betreffende een RMA/DOA? Ikzelf denk van niet. Dit zou ik namelijk veel liever doen aangezien het dan toch wat minder gedoe is om een nieuwe monitor te krijgen. Ik denk namelijk niet dat BenQ er iets aan gaat doen, maar dat zal ik nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Die classes zijn onderdeel van een ISO norm, deze:

Wikipedia: ISO 13406-2

Daar staat: "De norm is slechts een richtlijn en geen verplichting. Veel fabrikanten houden zich echter vrijwillig aan de ISO-norm"

Dus het lijkt me niet dat je er dan zomaar vanuit mag gaan dat het om Class 1 gaat. Ergo, de monitor zal niet vervangen worden vanwege 1 defecte subpixel. Je enige optie is dan ook om de wet kopen op afstand hier te gebruiken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
ik zou gewoon eigenwijs het retourneren middels wet koop op afstand, als ze het normaal vinden dat ze een monitor met een defecte (sub)pixel verkopen, moeten ze het ook niet raar vinden als ze er een met een defecte (sub)pixel geretourneerd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

de RMA is dan niet heel handig, maar idd, dan maar koop op afstand, en retour dus.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48

Perkouw

Moderator General Chat
Gebruik maken van de wet koop op afstand lijkt me je enige optie in dit geval. RMA of wat dan ook ga je niet ver mee komen, meestal hanteren webshops e.d. ook een minimum aantal dode (sub)pixels als bijvoorbeeld 3. Dan krijg je dus of doodleuk te horen dat je geen pixelgarantie hebt (waarbij je (meestal)geen minimum aantal dode (sub)pixels nodig hebt) of dat je niet ''genoeg'' dode (sub)pixels hebt en dus al met al geen recht hebt op een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 23:52
Zo snel mogelijk terugsturen die monitor en bij een andere webshop een nieuwe bestellen (anders krijg je het retourmodel gewoon weer terug is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik zou hem ook gewoon retourneren.
Misschien een tip: Ik kreeg bij Redcoon onmiddelijk een nieuwe televisie omdat ik één luie pixel had. Deden helemaal niet moeilijk over omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:06
Redcoon is dus niet bepaald een goede webwinkel. Ik snap niet dat mensen voor een dubbeltje, die twee extra tientjes die het vaak scheelt, op de eerste rij willen zitten. Er komt alleen maar gezeik van en het gross van de mensen accepteert dat ook. Dat blijft mij verbazen, vandaar ook mijn advies: blijf weg van webwinkels als redcoon en mobily.

Om ontopic te gaan: ik zou kiezen voor de wet koop of afstand. RMA/Klacht/Bellen brengt 9/10 keer gezeur met zich mee, ook bij de bekende webshops.

[ Voor 41% gewijzigd door nubcaek op 05-01-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Dat is jouw mening. Ik heb al meer gezever gehad met kleine webwinkeltjes dan grote.
Alternate wisselt mijn spullen onmiddellijk om wanneer ze stuk zijn. Redcoon zeurt niet over pixels en het aantal, ze komen zelf alles terug ophalen en brengen 2 dagen later een nieuwe. Begrijp niet wat daar zo verkeerd aan is. Het is niet omdat jij één négatieve ervaring met een grote webshop hebt gehad dat ze per definitie allemaal slecht zijn. Moesten ze werkelijk zulke slechte service bieden zouden ze waarschijnlijk ook al niet meer bestaan intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe veel dode pixels moet ik accepteren op mijn LCD-scherm?

Zullen we de winkelervaringen verder aan de ShopReview laten? Hier in ieder geval geenszins relevant :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

thijszor schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:39:
ik zou gewoon eigenwijs het retourneren middels wet koop op afstand, als ze het normaal vinden dat ze een monitor met een defecte (sub)pixel verkopen, moeten ze het ook niet raar vinden als ze er een met een defecte (sub)pixel geretourneerd krijgen.
TS zegt: Een tijdje geleden, dan ben ik benieuwd hoe lang dat geleden is. dan weet je of de wet KOA nog van toepassing is.

@Floppus: Je hebt gelijk, niet goed gelezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 05-01-2012 13:26 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:12:
[...]

TS zegt: Een tijdje geleden, dan ben ik benieuwd hoe lang dat geleden is.
Gisteren, bij aankomst ;) besteldatum is niet relevant, maar leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Zoals al eerder gezegd: "Wet kopen op afstand", niks geen RMA of lange welles-nietes verhalen. Je koopt een monitor en dan ga je er vanuit dat deze goed is, wanneer er 1 pixel vervelend doet is de monitor (in mijn idee) net zo stuk als wanneer de helft van je scherm zwart is.
Niet dat dit van belang is want je staat volledig in je recht om de monitor binnen 7 dagen retour te sturen, hoef je geeneens een reden te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06-2024

ptj

Ik zou in ieder geval niet voor de service van BenQ gaan. Ik heb daar zeer slechte ervaringen mee. Mijn V2420 monitor zou worden opgehaald door DPD, door slechte communicatie vanuit BenQ uiteindelijk zelf de monitor maar weggebracht. Na 3 weken retour, monitor vol met krassen! En na mijn klacht zou ik een nieuwe monitor krijgen, dat werd even later een refurbished. Ik ben helemaal klaar met BenQ en zal dan ook NOOIT meer iets van dat merk aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:52
Ja, en mijn ervaring met BenQ is juist goed. Voeding van scherm was kapot, telefoontje gepleegd en de volgende dag kwam er een vervoerder langs met een nieuw scherm om deze om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ptj schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:19:
Ik zou in ieder geval niet voor de service van BenQ gaan. Ik heb daar zeer slechte ervaringen mee. Mijn V2420 monitor zou worden opgehaald door DPD, door slechte communicatie vanuit BenQ uiteindelijk zelf de monitor maar weggebracht. Na 3 weken retour, monitor vol met krassen! En na mijn klacht zou ik een nieuwe monitor krijgen, dat werd even later een refurbished. Ik ben helemaal klaar met BenQ en zal dan ook NOOIT meer iets van dat merk aanschaffen!
Da's leuk, maar je kickt een topic van 2,5 maand oud, met ook nog eens een reactie die totaal niet relevant is voor het topic... Doe ik hem maar op slot, gezien de opties die TS has nu wel verlopen zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.