Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Hallo mensen,

Ik heb vanmiddag een samsung dvd rewriter ingebouwd.
Nu krijg ik met het opstarten de onderstaande melding te zien (sorry slechte foto),
deze melding verschijnt 3 seconden en dan is hij weer weg zonder dat ik ergens op klik. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/881IMG_20120104_212302.jpg

Bedankt alvast!

(hoop dat ik het topic op de goede plaats heb gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Je geeft ontzettend weinig informatie over je systeem, dus ik doe een gok:

Jouw moederbord heeft naast de sata controller in de chipset nog een losse sata controller.
Je hebt je HD's aan de controller van je chipset hangen en de dvd-brander aan de losse sata controller.
Dat scherm geeft aan dat die controller (van micron dus) de dvd-brander ziet.

Niets geks aan, en volstrekt normaal. Wil je deze melding weg hebben, dan moet je je dvd-brander aan de andere controller aansluiten.

edit: Elke controller geeft overigens aan welke apparaten eraan hangen. Maar de melding van je gewone controller wordt verborgen door een logo. Druk eens tijdens het booten op tab of esc en je zal de meldingen van die controller ook eenmalig zien.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 04-01-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Hah direct de goede gok. De hardeschijven hangen aan een sata 600 controller en deze aan de sata 300.
Volgende keer als ik iets vraag zal ik systeem info er bij doen, mijn excuses. Ga meteen mijn Brander omhangen op de sata 600.

Bedankt in ieder geval!