Toon posts:

Aansluitingsprobleem TV met ringleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week geleverd gekregen een Philips 42 inch 3D (42PFl7676H/12). Prachtig beeld. Het lukt mij echter niet om de SennHeiser ringleidingslus type Set 840S aan te sluiten. Dit systeem geeft het geluid van de TV door aan de gehoorapparaten van mijn vrouw. Het systeem is als volgt aangesloten.
Ziggo TV signaal binnen via de kabel op mijn Humax IHDR 5050c. Deze aangesloten via HDMI-kable met de TV. Vanuit de SennHeiser een scartaansluiting op de TV. Ik krijg echer geen signaal op de SennHeiser.
HELP!!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat voor aansluitmogelijkheden heeft zo'n systeem? De TV voert het geluid via de hoofdtelefoonuitgang uit, minijack naar tulp kan werken maar dan heb je kans dat hetvolume van de TV speakers op nul gaat.
Digitale uitgang naar een DAC kan anders ook werken, via ebay zo'n €50.

De scart verbinding werkt alleen met de Interne TV tuner.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02 12:13
Wellicht heeft je TV ook een SCART aansluiting voor VCR ? Zo ja, dan deze nemen.

Verwijderd

Volgens mij zou de verbinding gelegd moeten worden tussen de decoder en het sennheiser systeem ipv de tv en het sennheisersysteem. Er zit ongetwijfeld een audio out connector (rood/witte tulp of spdif of iets dergelijks) op de decoder. Via deze aansluiting de verbinding maken met het sennheisersysteem en dan zou je geluid over het gehoorapparaat moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het één en ander uitproberen. In ieder geval bedankt voor jullie tips en als ik resultaat heb (of niet) meld ik mij weer.
:)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Volgens mij ''moet'' het geheel inderdaad rechtstreeks aansluiten op de decoder i.p.v. de TV. Via scart gaat volgens mij ook niet werken.

[ Voor 127% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2012 17:29 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Leuk voor TV kijken, maar via de decoder hoort ze niets van de eventuele dvd speler. ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
mr.paaJ schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:50:
Leuk voor TV kijken, maar via de decoder hoort ze niets van de eventuele dvd speler. ;)
Eens, geen idee wat voor aansluitingen zo'n systeem heeft wellicht dat je er meerdere audiobronnen op aan kunt sluiten ? Kan dit ook een twee drie niet vinden m.b.v. google.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2012 17:56 ]

Verwijderd

Als je optisch out nog niet gebruikt op je TV kan het eventueel met een omvormer:
pricewatch unsorted: König converter optisch en coaxiaal naar analoog audio <- klik
Digitale audio-uitgang <- klik
quote: zoals mr.paaJ al aangaf
Digitale uitgang naar een DAC
quote: waarbij Philips nog opmerkt
Controleer of de converter de conversie van zowel LPCM (Linear Pulse Code Modulation) als AC3 (Dolby Digital) ondersteunt. Raadpleeg uw leverancier als u niet zeker weet of een bepaalde converter geschikt is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 18:10 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik gok dat je TV zijn audio niet over iets anders dan HDMI mag doorvoeren, en het dus niet op een analoge scart zet.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

of wel heb je een omschakelbare scartplug nodig input/output?
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_56.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 18:14 ]

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:32
Ik denk dat je tv niet digitaal input naar analoog output kan.

Verwijderd

TV van TS heeft een koptelefoon uitgang. (https://www.p4c.philips.c...42pfl7676h_12_qsg_nld.pdf pagina 7 )

De Sennheiser heeft een 3,5mm jack audio ingang. (http://www.sennheiser.nl/...0S_US_525281_0609_INT.pdf pagina 8 )

Als de TV valt in te stellen dat het geluid via de ingebouwde speakers alsmede de koptelefoon uitgang moet worden uitgestuurd, is dat de goedkoopste oplossing.

Dat valt simpel te checken door
1) de handleiding te lezen
2) een "normale" koptelefoon aansluiten en het instellingen menu af te lopen.

TS heeft dan zo'n kabeltje nodig;
Afbeeldingslocatie: http://brain.pan.e-merchant.com/5/1/46000015/g_46000015.jpg

Mocht dat niet werken, is een el-cheapo DAC aangesloten op de Digital Audio Out (Optical) ook een oplossing, waarschijnlijk heeft TS dan nog zo'n kabel nodig;
Afbeeldingslocatie: http://www.frontx.com/pro/c216_042p2.gif

Hoe dat op de Sennheiser aan te sluiten, staat wederom op pagina 8 van eerdergenoemd PDF document.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel het is uiteindelijk gelukt. Op de uitgang van de koptelefoon. Gelukkig wordt het geluid van de tv-speakers niet geblokkeerd met deze instelling. Waarom dit niet eerder is gelukt weet ik niet. Ik vermoed dat ik teveel op scart was gefocust omdat de vorige LCD-tv van Sony op die manier het beste resultaat gaf. Ook moest ik het volume van de koptelefoon uitgang van deze Philips LED-tv instellen (3/4 van het volume) om een goed resultaat te krijgen. Nog even wat gestoeid met de klankkleur (bas en hoge tonen) en het vrouwtje is weer gelukkig en als het vrouwtje gelukkig is ben ik gelukkig.

Volgende traject is Apple TV kopen om de iPhone en iPad2 aan te sluiten zodat ik het één en ander kan streamen naar de tv. Ik ben benieuwd.

Allemaal nogmaals bedankt voor de tips!! Uiteindelijk heeft dit geleid tot nogmaals het één en ander uit te proberen. _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Beters. Toch fijn dat we elkaar zo kunnen helpen dankzij dit soort forums.
Pagina: 1