Weet iemand waar je VCM geheugen kunt kopen (in Nederland)?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi,

Ik ben op zoek naar VCM geheugen om mijn MSI6309 mobo volledig te benutten. Ik kan het alleen nergens vinden...het is toch wel al te koop, toch?? HSDRAM is trouwens ook nergens te vinden. Ik hoop dat ik niet goed heb gekeken en iemand wel weet waar je deze stuff kunt kopen.

Tommy.

PC Specs

Verwijderd

Het is allebei sowieso bijna nergens te krijgen. Ook buiten Nederland.

Ik heb ergens eens gelezen dat het allemaal door een of ander mysterieuze opkoper opgekocht wordt, en dat niemand weet war het blijft. Erg vaag allemaal.

Weet iemand hier iets meer over nog?

• Bomberman
Cool... Misschien koopt Intel alles op zodat ze RDRAM erdoor kunnen drukken en Via-mobo's niet op volle snelheid kunnen draaien :).

PC Specs

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ja nergens.
Is ook niet interesant. performance is +/- 5% beter dan PC100. en het is vet veel duurder.Begin er gewoon niet aan en koop liever PC133.

See YA

Verwijderd

koop gewoon PC133CAS2 bij www.crucial.com , is Micron ram, zeer ok

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
http://www.pc133memory.com/information/HSDRAM.html
The Enhanced Memory Systems 128MByte and 64MByte, low latency PC133 HSDRAM DIMMs are the fastest and most stable SDRAM DIMMs available. Their fast 4.6 ns clock access time allows 133 MHz and higher memory bus speeds to provide system performance in current and future generation system designs. While other PC133 SDRAM DIMMs struggle to operate reliably at 133 MHz, these HSDRAM modules achieve 100% operational stability at this speed and beyond.
$149.00*
Heb dit al een hele tijd, kon het ook niet vinden hier, ik koop het dan gewoon daar.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Bomberman
Thanx gdew!,

Hoeveel ben je dan kwijt voor S&H? Kan ik namelijk niet vinden voor International Orders op hun site. En hoeveel was je kwijt in totaal (ik zou een 128MB stick willen bestellen). Als het nou veel duurder is als een stick goeie PC133 hier, is het dan wel de moeite?

PC Specs

Verwijderd

das HSDRAM is geen VCM. VCM is bijna niet te vinden omdat het alleen door NEC wordt gemaakt en die het allemaal verkopen aan Micron(OEM) dus daar zal je het misschien vinden. http://www.micron.com

ThaVInny

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
Bomberman
Ik weet het niet meer, heb het toendertijd mee laten komen bij Swiftech met een MC1000 peltier koeler.
de enige specs die ik hier tegenkom zijn:
kwalitatief hoogwaardig PC133 mhz Sdram. (en dan maar afwachten wat je in huis krijgt ?) en dat na uren zoeken, ook op een zaterdag van winkeltje naar winkeltje rijden of bellen wil ik niet meer dus bestel ik het gewoon daar ook al ben ik dan (soms) iets duurder uit (meestal goedkoper) maar ik heb dan wel wat ik hebben wil.
Ligt er ook aan wat je van plan bent, ga je o.c ? en doe je dat gematigd of tot de limiet etc. ik ga bij alle syst. die ik gehad heb tot de limiet, maar wil wel stabiliteit, dus koop ik zoveel mogelijk op zekerheid. Athlon 550@950 (tot nu toe)

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Bomberman
gdew,

Inderdaad, hier is het altijd maar afwachten wat je krijgt. En hoewel ik misschien niet zo'n hardcore clocker ben als jij en anderen (ik werk niet met peltiers of waterkoeling), probeer ik wel tot het uiterste te gaan (met luchtkoeling, ik heb nu een Alpha koeler). En met die Coppermines heb je toch al snel een FSB van bijna 150MHz of zelfs hoger nodig (Ik heb nu trouwens nog een Celery @ 550Mhz). Goedkoop PC133 trekt het dan gewoon niet (of misschien met 3-3-3 timings, wat het OC effect tenietdoet).

Wat ik alleen balen vindt van die Internationale orders is dat je dan een creditcard nodig hebt, en die heb ik dus niet. Om nou alleen zo'n kaart aan te schaffen om een reepje geheugen in de VS te bestellen is ook een beetje overdreven. Cash geld sturen (als het meer dan ong. Fl.100,- is) doe ik liever ook niet. Waarom verkopen ze dat soort stuff niet gewoon hier in Nederland (of in ieder geval Europa)? Al zou maar één leverancier wat spul hier heen laten komen, dat zou een hoop OC'ers blij maken. Maar ja...

En een Athlon 550@950! What the HELL! Gebruik je daarvoor waterkoeling+peltiers of vloeibare stikstof ofzo... het is in ieder geval REETE SNEL!!!

PC Specs

Pagina: 1