Betaalde zenders Digitenne en Macbook, op stap

Pagina: 1
Acties:
  • 912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Hello.

Ik zit met een probleem. Op 29 januari wordt er een bepaalde voetbalwedstrijd uitgezonden. Op dat moment moet ik echter in de auto zitten om naar de andere kant van Nederland te reizen.
Nu weet ik dat er bepaalde modules zijn voor Mac(book) om Digitenne te ontvangen op je Macbook, ook op stap geloof ik. EyeTV heette dat.

Alleen kan deze dus geen betaalde zenders ontvangen, waar die wedstrijd ook precies op een betaald kanaal wordt uitgezonden...

Ideaal is dus een USB dongle waar ik de kaart kan instoppen en dan via een bepaald programma naar de desbetreffende zender te gaan. Qua abonnementen is het allemaal geen probleem, want dat heb ik. Gaat om de omzetting van de kaart naar de Macbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Kijk eens aan. Hardstikke bedankt. Review volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 00:31
uhmm.. digitenne in een rijdende auto? Gaat dat lukken? Mijn ervaring is dat een auto die door de straat rijdt al voldoende storing kan veroorzaken op een vaste tv opstelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
razorhead schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:08:
uhmm.. digitenne in een rijdende auto? Gaat dat lukken? Mijn ervaring is dat een auto die door de straat rijdt al voldoende storing kan veroorzaken op een vaste tv opstelling..
Hm. Nog niet over nagedacht. Misschien met een versterker van de antenne. Digitenne is wat dat betreft wel drama, een beetje browsen op internet en het beeld gaat al haperen. Het ergste is toch wel als ik scroll in Safari de TV even blijft hangen...

Krijg hem als het goed is vandaag of morgen binnen. Dan gai k het gelijk even testen...

[ Voor 7% gewijzigd door The Great HooD op 05-01-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:34:
[...]

Hm. Nog niet over nagedacht. Misschien met een versterker van de antenne. Digitenne is wat dat betreft wel drama, een beetje browsen op internet en het beeld gaat al haperen. Het ergste is toch wel als ik scroll in Safari de TV even blijft hangen...

Krijg hem als het goed is vandaag of morgen binnen. Dan gai k het gelijk even testen...
Vervelender nog is het feit dat de digitenne kanalen per regio verschillen. Je zal dus telkens tijdens het rijden opnieuw naar zenders moeten zoeken. (soortgelijk ook al geprobeerd in de camper, no go helaas tijdens het rijden). Wij hebben het destijds opgelost met een dongle-tje met onbeperkt data en dan via internet kijken.

(in ons geval via VPN en destijds Ziggo online TV kijken, maar ik geloof dat het op meerdere manieren via internet mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mijn vraag, moet je ook sturen op dat moment? Als dat zo raad ik het sowieso af, maar dat moge duidelijk zijn.

Verder, kan je het niet ergens op een radiostation volgen?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Eens met WhizzCat autorijden en Radio is GOGOGOGO
Autorijden en TV kijken = ik hoop dat je de 1e de beste lantaarnpaal tegenkomt en weer netjes uit kunt stappen en je lesje geleerd hebt!!! en vooral dat je op dat moment alleen in de auto zit en dus verder geen gewonden veroorzaakt of erger!

EditL was de s vergeten bij eens met Whizzcat

[ Voor 7% gewijzigd door Robbels op 05-01-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:23
Ben je passagier of bestuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodra je bestuurder bent, stuur ff je adres vanwaar je vertrekt.... dan kan ik alvast een ambulance en politie auto laten langs sturen voor je. Het is volgens mij niet volgens de wet verboden om tv te kijken tijdens het rijden, maar moreel gezien is het iets wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Hahaha lol. Nee ben geen bestuurder. Alhoewel, ik ook wel eens een wedstrijd heb gekeken toen ik aan het rijden was. Sticky pad op mijn stuur, iPhone erop en gaan :D

Nee maar morgen krijg ik hem binnen, ik ga dan even testen. Het is ook sowieso nog niet zeker of we op dat moment al op bestemming zijn of dat we onderweg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

The Great HooD schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 02:16:
Hahaha lol. Nee ben geen bestuurder. Alhoewel, ik ook wel eens een wedstrijd heb gekeken toen ik aan het rijden was. Sticky pad op mijn stuur, iPhone erop en gaan :D
Moet je trots op zijn. Ik kan me voorstellen dat een voetbalwedstrijd op de achtergrond voor de bestuurder al afleidend genoeg is, laat staan als je zelf ook nog eens rijdt 8)7

Artikeltje 5 + boete aan je broek en een paar maand je rijbewijs inleveren is mijn ongezouten moraalriddermening. Ik hoop dat je snapt waarom ik zo reageer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Los van alle ridders hier enzo, heb je in een rijdend voertuig niet een ontvanger nodig met twee antennes, een zogenaamde diversity ontvanger? Volgens informatie op Wikipedia werken standaard ontvangers tot 30 à 50 km/h en heb je daarboven een ontvanger nodig met twee antennes.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik twijfel ook ontzettend aan een "antenne" oplossing. Volgens mij moet je iets gaan doen met streamen en mobiel internet. Ik denk dat dat een stuk beter gaat werken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The Great HooD schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 02:16:
En wat zeg je bij een kop-staart? Of een fietser/voetganger die je over het hoofd ziet? "Sorry, maar het werd net 2-0.."

Ik rijd zelf gemiddeld genomen minimaal 50.000km per jaar en mag mezelf dus een ervaren bestuurder noemen, maar ik zal nooit ook maar overwegen om TV te gaan kijken als ik auto rijd. Radio is tot daaraan toe. Als ik zonodig TV moet kijken, dan rijd ik niet.

Noem me een moraalridder of een zeikerd als je wilt, maar wat jij doet is moedwillig spelen met mensenlevens.

Verder ga je bij snelheden boven de 50km/h sowieso een diversity antenne oplossing nodig hebben als je als passagier voetbal wilt kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 06-01-2012 11:29 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Wat een moraalridders hier zeg. Kom op. Ik weet echt wel wat ik doe.

Tevens ga ik gewoon even kijken of het lukt met de EyeTV, ik heb inmiddels EL ook al een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

Ja, gek he dat mensen zo reageren als je vertelt dat je TV kijkt terwjil je auto rijdt? 8)7

Ik kan je wel vertellen dat, wanneer iemand tegen mij aanknalt en ik zie dat diegene een telefoon op z'n stuur heeft geplakt met een TV uitzending erop, die botsing echt nog het minste van zijn problemen is. Omgekeerde wereld hier zeg, werkelijk waar niet te bevatten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The Great HooD schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:43:
Nee, dat weet je niet.

Op het moment dat jij TV zit te kijken, ben je niet op de weg aan het letten. Jij mag dan misschien denken dat je weet wat je doet, maar ik denk dat de nabestaanden van het kind dat jij dood rijdt omdat je de 2-0 moest zien daar anders over denken.

De reacties hier kan je af doen als 'moraalridders', maar misschien komen die reacties van mensen die iets langer en vaker op de weg zitten dan jij, en zich suf ergeren aan mensen (jong en oud) die denken dat ze autorijden kunnen combineren met allerhande andere bezigheden, en daarmee regelmatig gevaarlijke situaties veroorzaken. Het is een feit dat die nevenactiviteiten een behoorlijke invloed hebben op jouw reactievermogen.

Vertel mij eens, wat is jouw excuus als het daadwerkelijk misgaat en je rijdt iemand dood? Ga je dan eerlijk vertellen dat je een voetbalwedstrijd wilde zien en je je telefoon op je stuur geplakt had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 20:18
The Great HooD schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:43:

Tevens ga ik gewoon even kijken of het lukt met de EyeTV, ik heb inmiddels EL ook al een mailtje gestuurd.
Gezien het feit dat je 20 bent, heb je maximaal zo'n twee jaar je rijbewijs. We noemen dat beginnend bestuurders. In mijn ogen weet je dan echt niet wat je doet.

En in de media maar zeiken dat ze een punten rijbewijs hebben..... Bij deze VIND ik dat het maar goed is dat er een beginnersrijbewijs wordt uitgedeeld.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ach zolang je weet dat je bij een ongeluk gewoon strafrechtelijk vervolgd en al dan niet veroordeeld kan worden voor zeg dood door schuld of (poging tot) zware mishandeling / doodslag of moord, moet je lekker voebal gaan kijken tijdens het autorijden! 8)7

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anyway, aangezien dit topic -redelijk terecht, dat wel- behoorlijk ontspoord is, ga ik dit topic sluiten. Het moge duidelijk zijn dat het een bijzonder slecht idee is om bestuurdersschap te willen combineren met iets als TV kijken.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.