Radeon 7970 Extra 8/6pins kabel noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

De vraag zie ik vaker voorbij komen, maar zelf heb ik er nog nooit een duidelijk antwoord op gevonden.

Ik heb een nieuw systeem samengesteld, waarvan alles in huis is op de cpu en gpu na. Nu wil ik maandag zodra de 7970 HD van AMD uit is, deze aanschaffen. Echter zit hier een 8 pin en een 6pin voedingsaansluiting op. Een 6 pin heb ik nog wel vrij, maar een 8 pin niet meer (of ik moet een 2x molex naar 8pin adapter kopen).

Is deze kabel noodzakelijk? Of wordt dit alleen gebruikt i.c.m. CF(x) ?

Verder zit er op mijn moederbord nog een extra molex aansluiting voor PCI-e. Voor zover ik heb begrepen moet deze alleen aangesloten worden als er crossfire(x) gedraait wordt.

Correct me if i'm wrong?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

Perkouw

Moderator General Chat
Beide moeten gebruikt worden, crossfire staat hier helemaal los van.
Overigens prima terug te vinden op de product pagina van de 7970, klik.
500W (or greater) power supply with one 150W 8-pin PCI Express power connector and one 75W 6-pin PCI Express power connector recommended.
Wat bedoel je precies met dit ''Verder zit er op mijn moederbord nog een extra molex aansluiting voor PCI-e''

Je hebt op je moederbord een molex aansluiting voor PCI-e, ... ergens gaat hier iets fout :+

[ Voor 36% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 19:43 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:40:
Beide moeten gebruikt worden, crossfire staat hier helemaal los van.
Overigens prima terug te vinden op de product pagina van de 7970, klik.

[...]

Wat bedoel je precies met dit ''Verder zit er op mijn moederbord nog een extra molex aansluiting voor PCI-e''

Je hebt op je moederbord een molex aansluiting voor PCI-e, ... ergens gaat hier iets fout :+
Bedankt! Nooit echt duidelijk dat soort dingen, maar dan zal ik even op zoek gaan naar een 2x molex -> 8pins aansluiting:)

Enne, ja molex, haha. Heb een Socket 2011 moederbord; check hier:

Linksboven in de foto;
http://2.bp.blogspot.com/...herboard+Preview+best.jpg

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
NeFoRcE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:47:
[...]

Bedankt! Nooit echt duidelijk dat soort dingen, maar dan zal ik even op zoek gaan naar een 2x molex -> 8pins aansluiting:)

Enne, ja molex, haha. Heb een Socket 2011 moederbord; check hier:

Linksboven in de foto;
http://2.bp.blogspot.com/...herboard+Preview+best.jpg
Dat heb ik werkelijk waar nog nooit gezien, haha. Weer wat geleerd. :)
Geen idee waarvoor dit nodig is, raadpleeg gewoon even de manual van je moedebord daar staat het vast prima in. En anders gewoon even googlen op het typenummer van je moederbord, dan vind je het vast zo.

En als je a.u.b. de volgende keer eerst de algemene regels wilt doornemen, deze informatie had je zelf natuurlijk ook makkelijk via google e.d. kunnen vinden. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 19:51 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:49:
[...]

Dat heb ik werkelijk waar nog nooit gezien, haha. Weer wat geleerd. :)
Geen idee waarvoor dit nodig is, raadpleeg gewoon even de manual van je moedebord daar staat het vast prima in.

En als je a.u.b. de volgende keer eerst de algemene regels wilt doornemen, deze informatie had je zelf natuurlijk ook makkelijk via google e.d. kunnen vinden. :+
Ik vond het ook raar, haha! Enne, ja i know, maar dingen gegoogled als; '6 and 8 pin nessessary AMD 7970' enzo, wordt je niet veel wijzer van :) Maar thanks voor je hulp in ieder geval. Aldoende leert men; )

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:13
8+6 is recommended maar je kan beter 2x een 6-pin aansluiten dan een 6pin en een 2x molex->8pin

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
NeFoRcE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:51:
[...]

Ik vond het ook raar, haha! Enne, ja i know, maar dingen gegoogled als; '6 and 8 pin nessessary AMD 7970' enzo, wordt je niet veel wijzer van :) Maar thanks voor je hulp in ieder geval. Aldoende leert men; )
Probeer voortaan eerst even bij de productpagina van de fabrikant te kijken. En wat google betreft zou je beter zoiets kunnen proberen ''HD 7970 power connector'' of ''HD 7970 power supply'' enfin je snapt wat ik bedoel.

Alles is overigens vriendelijk bedoeld, voordat je het verkeerd opvat. ;)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
haarbal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:54:
8+6 is recommended maar je kan beter 2x een 6-pin aansluiten dan een 6pin en een 2x molex->8pin
Hmm.. ik lees over andere kaarten dat 2x 6pin niet aan te raden is, en je toch maar zo'n converter moet gebruiken? Wat als ik dan uit 2 verschillende kabelparen een 8 pin maak m.b.v. die converter?
Alles is overigens vriendelijk bedoeld, voordat je het verkeerd opvat.
weet ik ;)

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:22
Je moet gewoon een 6x en 8x connector op de kaart aansluiten. Dit zou als het goed is bij de voeding moeten zitten, genoeg snoertjes bedoel ik dus.

Die molex op het moederbord is om extra "power" (kom niet zo goed op een nederlands woord xD) aan je PCIE sloten te geven. Dit is vooral als je een SLI/CFX setup hebt, ik heb er ook eentje op mijn p67 boordje.

edit:

Mocht je geen snoertjes meer hebben, dan kun je die vast wel loskopen denk ik

[ Voor 11% gewijzigd door Zeara op 04-01-2012 20:03 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Zeara schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:03:
Je moet gewoon een 6x en 8x connector op de kaart aansluiten. Dit zou als het goed is bij de voeding moeten zitten, genoeg snoertjes bedoel ik dus.

Die molex op het moederbord is om extra "power" (kom niet zo goed op een nederlands woord xD) aan je PCIE sloten te geven. Dit is vooral als je een SLI/CFX setup hebt, ik heb er ook eentje op mijn p67 boordje.

edit:

Mocht je geen snoertjes meer hebben, dan kun je die vast wel loskopen denk ik
Mja, ik heb een Thermaltake Toughpower 750W cablemanagement.

4 uitgangen waar kabelbundels van molex op zit.
2x 6 pins PCI-e (en heb dus een 1x 6 en 1x8 pins nodig... :()
1x 8 pins die op het moederbord moet

Ik zie ook kabels van 6 naar 8 pins... Maar dat lijkt met niet helemaal de bedoeling? Volgens mij kun je dan nog beter 2x molex naar 8 pins doen... lastig lastig..

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:13
Nee, liever 6 naar 8 pins, molex is maar 1 12V paar, die 6pin heeft er al 3. Gewoon 6pin aansluiten zal ook wel werken, overbelast je het stekkertje iets, maar dat doe je met de verloop ook en met de molex verloopjes helemaal.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51
lastig lastig..
Sluit eerst gewoon even op je mobo molex aan, mocht dat niet werken, dan kan je altijd nog op een voedingsmolex aansluiten.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Lumics schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:09:
[...]

Sluit eerst gewoon even op je mobo molex aan, mocht dat niet werken, dan kan je altijd nog op een voedingsmolex aansluiten.
Je bedoeld helemaal geen 6/8 pins in de kaart? Dat lijkt me niet de bedoeling toch? Die molex op het moederbord is er alleen voor om de pci-e banen van extra stroom te voorzien... of zie ik dit verkeerd?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51
NeFoRcE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:10:
[...]

Je bedoeld helemaal geen 6/8 pins in de kaart? Dat lijkt me niet de bedoeling toch? Die molex op het moederbord is er alleen voor om de pci-e banen van extra stroom te voorzien... of zie ik dit verkeerd?
Uiteraard moet je de kaart wel voorzien van extra power via de 1x6 & 1x8. Het gaat erom dat je kaart voldoende prik krijgt. Het maakt niet uit hoe deze voorziening zijn voeding krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Lumics op 04-01-2012 20:15 ]

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-01 16:27
Zoals je hier kunt zien
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6plus2.jpg

Zijn de extra 2 connectors alleen ground. Meer info hier
http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Uber!

Dan bestel ik deze wel;
http://www.freezinghardwa...2_PCI-E_adapterkabel.html

Die voldoet dan prima. Als het toch ground is. Is het geen probleem :) Bedankt!

Pagina: 1