Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ongewoon hoge pingtijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik host thuis een 64 slots Call of Duty 2 server en een 32 slots Call of Duty 4 server. Deze draai ik op dit moment op mijn eigen computer omdat ik alles nog aan het testen/verbeteren ben. Komt later op een aparte server.

Wanneer ik zelf speel heb ik zowel op de Call of Duty 2 server als op de Call of Duty 4 server een ping van 0 of 1ms. Als iemand binnen mijn netwerk samen met mij tegelijk op de server speelt hebben die ook een heel laag ping. Als iemand van buiten m'n netwerk op mijn server speelt is dat echter een heel ander verhaal. Vanmiddag zaten er zo'n 10 man in de server en die hadden allemaal een pingtijd van tussen de 50 en 150ms. Daardoor ontstaat dus de vervelende Lag. Toen ik aan iemand vroeg met een pingtijd van 100ms waar hij vandaan kwam zei hij 'Duitsland' terwijl op andere Nederlandse servers Duitsers over het algemeen een ping van < 50ms hebben. Er gebeurde op dat moment niets bijzonders in m'n netwerk (niemand zat te downloaden etc).

Vraag me dus af waarom hun ping zo hoog is en wat ik daar aan kan doen.

Heb m'n provider al gebeld en toen die mij pingden kwamen ze rond de 4ms uit. Weet niet of ik helemaal in het goede subforum post maar ik denk dat jullie me hier het beste kunnen helpen.

Ik heb een 50mbit upstream 50mbit downstream internet connectie met een gigabit aansluiting. AMD Phenom II 3,3GHz X6 en 16GB RAM, GeForce 470GTX 1024mb, 2TB HD. Ik draai Win7.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 19:06 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38
Zolang je niet je provider mee post kan niemand je echt verder helpen vrees ik :(

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Topicstarter
Xs4all

edit/ Ik gebruik sinds kort glasvezel. Dus met zo'n fritz box.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 19:32 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Dat is natuurlijk erg afhankelijk van allerhande factoren zoals de andere kant wat die met zijn verbinding doet. Jijzelf en anderen binnen je netwerk (lokaal) zullen inderdaad een ontzettend lage ping hebben, maar dat lijkt me logisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 19:35 ]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:06
wat was je load op het moment van de lag? speel je zelf ook op dezelfde pc mee? en heeft iedereen last van de lag? of alleen de mensen van buiten? Wat was het bendbreedte gebruik ten tijde van de lag? draai voor de gein es een ping naar buiten tijdens het spelen en kijk of die wezelijk verandert als er meer mensen verbonden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet dat het een probleem aan de kant van de spelers buiten mijn netwerk ligt want er zaten (zoals ik al zei) 10 man op de server. Dus tenzij dat er bij hun alle 10 iets mis is ligt daar het probleem waarschijnlijk niet.

Ik speel (momenteel) op dezelfde PC als waarop ik de server draai ja, want ik ben nu nog aan het testen. Later zet ik dat over op een server.

Klopt, iedereen buiten m'n netwerk die op de server connect heeft er last van. Als je me pingt dan krijg je wel een normaal resultaat.

Ik zal eens wat tests uitvoeren aan de hand van wat je zei borft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 19:48 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ten eerste: Het algemeen beleid

Daarbij zijn de ping-resultaten van jezelf (want lokaal op PC) en XS4ALL (want hun backbone) niet van toepassing. Je zal dus moeten gaan kijken naar de mensen die inloggen op je server en daarbij een hoge ping hebben.

De enige manier om dat te troubleshooten, consequent, is van jouw PC naar hun PC een tracert te laten lopen en de hoptijden bij te houden; en andersom van hun PC naar jou een tracert & ping te laten lopen om te kijken wat daar voor resultaten zijn.

Voor hetzelfde geld staat er 4 wijken verderop een verdeelkast van een andere provider en is daar een storing; daar kunnen waarschijnlijk jij & XS4ALL niet achter komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Er connecte net iemand op de server. Hij kwam uit Engeland. Hij haalde een ping van 67ms. Toen ik via cmd het IP pingde kwam er gemiddeld 64ms uit. Toen ik tijdens het spelen een speedtest uitvoerde haalde ik 48.84 Mbps downstream en 65.64 Mbps upstream. Toen hij weer uit de server ging ben ik er ook uitgegaan en daarna heb ik hem nog eens via cmd gepingt, waarop ik weer ongeveer hetzelfde resultaat kreeg. Toen heb ik een ander Engelse server gepingt via speedtest.net waarbij ik 11ms pingde. Vervolgens connecte er nog iemand op de server terwijl ik niet in de server zat, en die kreeg een ping van 68ms. Dat IP heb ik daarna ook nog gepingt en toen haalde ik wel opeens lager: 34ms (dat is acceptabel als iedereen dat heeft). Daarna heb ik tweakers.net gepingt en toen haalde ik 5ms.

Tijdens dit hele gebeuren heeft de Fritzbox 15000kbit/s constant gemeten downstream en niets upstream.

Verder had ik tijdens het spelen de CoD4 server uitgezet. En toen ik zelf ook in het spel zat was dat op dezelfde computer als waarop ik de server op host.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu weer hoor. Zit er een Fransman op met een ping van 110, ping ik hem via cmd, krijg ik gemiddeld 60.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:49:
De enige manier om dat te troubleshooten, consequent, is van jouw PC naar hun PC een tracert te laten lopen en de hoptijden bij te houden; en andersom van hun PC naar jou een tracert & ping te laten lopen om te kijken wat daar voor resultaten zijn.
Dit dus.
Met een ping zie je wel dat de tijd hoog is, maar niet waar de delay ontstaat. Doe daarom een trace (tracert in windows) op het moment dat het goed gaat, en 1 op het moment dat het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nooit gehoord van tracert en het simpelweg aanklikken start alleen een .bat bestandje op dat daarna gelijk weer afsluit. En google geeft me alleen sites met applicties. Heeft misschien iemand een handleidinkje?

Verder is er geen 'moment waarop het goed gaat' maar alleen een 'manier waarop het goed gaat'. Als ik ingame op tab druk krijg ik de pingtijden van alle spelers te zien, en die is dus soms significant hoger dan de pingtijd die ik krijg wanneer ik het IP van diezelfde speler ping via start > cmd > ping 'IP-adres'.

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-11 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:33:
Heb nooit gehoord van tracert en het simpelweg aanklikken start alleen een .bat bestandje op dat daarna gelijk weer afsluit. En google geeft me alleen sites met applicties. Heeft misschien iemand een handleidinkje?

Verder is er geen 'moment waarop het goed gaat' maar alleen een 'manier waarop het goed gaat'. Als ik ingame op tab druk krijg ik de pingtijden van alle spelers te zien, en die is dus soms significant hoger dan de pingtijd die ik krijg wanneer ik het IP van diezelfde speler ping via start > cmd > ping 'IP-adres'.
Start command prompt... (Windowstoets + R) en typ in 'cmd' en duw enter. Typ dan in het zwarte venster tracert met het ip adres erachter.

tracert 8.8.4.4
bijvoorbeeld. (IP adres van google-DNS)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er al achter wat het is. Ik heb jullie net per ongelijk valse informatie gegeven.

Heb net op de CoD4 server tegen m'n vader zitten spelen. Mijn ping was wel heel laag maar zijn ping was 50. En we zitten in hetzelfde netwerk.

Verklaart ook waarom ik mensen ingame anders pingde dan via cmd. Precies 50 erbij. 8)7

Heb alleen geen flauw idee wat die 50ms veroorzaakt of kan veroorzaken. Het is dus iets wat ik heb in zowel CoD2 als CoD4 maar niet als ik iemand ping. Suggesties?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

doe eens die tracert, zie je waar de vertraging ontstaat... Misschien de fritzbox?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Jij zal hws lokaal connecten en de rest via het nat van je router, lijkt er dus op dat er een 50ms vertraging is door het gebruik van NAT op je router.
Hoe meer mensen connecten hoe hoger die vertraging zal worden door de load, probeer zelf eens te connecten via je wan poort en kijk eens wat er gebeurd.
Als er dan ook 50ms bijkomt >> router vervangen voor een betere.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Topicstarter
F.West98 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:12:
doe eens die tracert, zie je waar de vertraging ontstaat... Misschien de fritzbox?
Tracert geeft de 1e hop naar fritzbox 18ms/<1 ms/<1 ms. Dan 6x 4ms. Dan 1x 9ms/8ms/37ms, dan */*/10ms, en als laatst 8ms/9ms/8ms.
fast-server schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:53:
Jij zal hws lokaal connecten en de rest via het nat van je router, lijkt er dus op dat er een 50ms vertraging is door het gebruik van NAT op je router.
Hoe meer mensen connecten hoe hoger die vertraging zal worden door de load, probeer zelf eens te connecten via je wan poort en kijk eens wat er gebeurd.
Als er dan ook 50ms bijkomt >> router vervangen voor een betere.
Hoe connect ik via wan poort op de server?

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 10:24
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 03:31:
[...]
Tracert geeft de 1e hop naar fritzbox 18ms/<1 ms/<1 ms. Dan 6x 4ms. Dan 1x 9ms/8ms/37ms, dan */*/10ms, en als laatst 8ms/9ms/8ms.

[...]
Hoe connect ik via wan poort op de server?
Paste anders de hele trace eens.

Ik heb een beetje het grijs vermoeden, dat je fritzbox de load (die onderranden NAT oplevert) niet meer leuk vindt wanneer er 10 man connecten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is zoals ik al zei al wanneer er 1 persoon op zit. M'n eigen ping is wel heel laag maar als er iemand binnen m'n netwerk op connect dan zit die ook rond de 50.

Anyway hier de trace:

http://imageshack.us/photo/my-images/827/trace.png/

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Is die 50ms niet gewoon de verwerktijd van de PC van de TS? Of een firewall die moeilijk doet en alles streng scant?

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanners etc staan uit.

Zou inderdaad wel kunnen dat 't aan de PC ligt though. Win7 is vaak ook niet ideaal om op te hosten.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10

lordsnow

I know nothing

Mischien is het een kwestie van in-game "Lag compensation " om er voor te zorgen dat alle spelers dezelfde pingtijden zien, zodat diegene die dicht bij de gameserver zitten geen voordeel hebben? (Ik heb geen idee of CoD zo werkt, ik speel het zelf niet.. ik ben nu slechts hard op aan het denken).
Pagina: 1