Receiver instellen (Onkyo TX-NR609)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zojuist een nieuwe receiver de TX-NR609 aangesloten in combinatie met de Jamo S608 HCS3 speakers.
Het probleem bevindt zich met de geautomatiseerde (Audyssey) audio set-up module. Zodra de configuratie op het punt van de subwoofer komt (die er dus niet is in deze combinatie) stopt hij ermee en dus zit ik met een niet geconfigureerde speaker set met een behoorlijk slecht geluid. Ik heb geprobeerd in het set-up menu de subwoofer uit te schakelen maar ook dat heeft weinig effect, want nog steeds in de normale set-up procedure blijft hij er naar zoeken.

Nu is mijn vraag: is hier een oplossing voor of hoe kan ik dat anders aanpakken?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Délano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:42:
Beste Tweakers,

Ik zojuist een nieuwe receiver de TX-NR609 aangesloten in combinatie met de Jamo S608 HCS3 speakers.
Het probleem bevindt zich met de geautomatiseerde (Audyssey) audio set-up module. Zodra de configuratie op het punt van de subwoofer komt (die er dus niet is in deze combinatie) stopt hij ermee en dus zit ik met een niet geconfigureerde speaker set met een behoorlijk slecht geluid. Ik heb geprobeerd in het set-up menu de subwoofer uit te schakelen maar ook dat heeft weinig effect, want nog steeds in de normale set-up procedure blijft hij er naar zoeken.

Nu is mijn vraag: is hier een oplossing voor of hoe kan ik dat anders aanpakken?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Délano
Heb je goed ingesteld met wat voor setup je draait?

Dus 5.1 7.1 of 7.2 mischien dat het daar aan ligt.

Front speakers op full range ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niets aangeven in de set-up procedure, alleen of je frontspeakers op normal of bi-high ofzo iets dergelijks wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Klopt, en dat staat ook goed. De receiver laat ook gewoon goed geluid horen met de pc op de front-ingang. Via HDMI werkt zowel de XBOX als de netwerkmediaspeler prima.

Het enige wat dus niet wil is de PC achter aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiertOmta schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:27:
Klopt, en dat staat ook goed. De receiver laat ook gewoon goed geluid horen met de pc op de front-ingang. Via HDMI werkt zowel de XBOX als de netwerkmediaspeler prima.

Het enige wat dus niet wil is de PC achter aansluiten...
Ik kan me eventjes niet vinden in jou reactie? Deze set draait niet op de PC nor XBOX. Deze staat gewoon in het kastje onder de tv. Het gaat hier om het configureren van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Ho, wacht even. Ik zit in jouw topic op mijn eigen topic te reageren... mijn topic gaat ook over een Onkyo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:25:
Je kan niets aangeven in de set-up procedure, alleen of je frontspeakers op normal of bi-high ofzo iets dergelijks wilt zetten.
Je kan toch bij luidspreker config aan geven welke speakers je wel of niet hebt.

En hoe heb je je fronts ingesteld?

Als large en full range?

[ Voor 9% gewijzigd door Remco Tr op 04-01-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de luidsprekers in te stellen door middel van de bijgeleverde microfoon, ik neem aan op basis van jou reactie dat die manier dus niet gaat werken. So far heb ik nog niet heel veel manueel ingesteld, omdat hij daar ook niet alle luidsprekers laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:01
Als ik het goed begrijp draai je de setup met de meetmicrofoon.

alle aangesloten speakers maken geluid en de sub ook maar hij kan deze niet meten en alle andere speakers wel ?

Ik heb hetzelfde probleem gehad :
- Probeer je sub eens zachter te zetten hij kan te hard gaan en daardoor meetwaardes verstoren.
- Probeer je sub eens in te draaien richting de meetmicrofoon

succes
Pagina: 1