Toon posts:

Videokaart met onplofte onderdeeltjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met een GeForce 8600 GT erin.

Een paar dagen geleden kreeg ik de melding "Nvidia Display Driver Has Stopped Responding and Successfully Recovered" "Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version xxx.xx stopped responding and has successfully recovered." gevolgd door een vastloper/crash/bevriezing. Een probleem waar al jaren veel mensen tegenaan hikken en tot op heden nog geen passende oplossing voor is geboden. Dan maar hardware vervangen. Ik vervang zojuist mijn videokaart door een ATI kaart en het zaakje werkt weer.

Nu ik eens wat beter naar de 8600GT kijk zie ik vier gescheurde / gesprongen busjes. Ik heb wat foto's gemaakt, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/783IMG_1542.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/204IMG_1543.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/340IMG_1544.jpg

Weet iemand wat dit voorstelt, hoe dit is gekomen en hoe dit in de toekomst is te voorkomen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 18:40 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.google.nl/search?q=8600gt+blown+capacitors

Is dus een heeeel bekend probleem :)

Nvidia heeft wel geleerd van de 8-serie; denk dat je in de toekomst geen zorgen hoeft te maken over dit soort zaken.

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2012 18:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Het zou iig fijn zijn als je afbeeldingen niet in 4000 x 3000px zou posten..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kwestie van vervangen door condensatoren met dezelfde eigenschappen... Loshalen wil nog weleens lastig zijn overigens...

• MAX3400

MAX3400

3XPER7 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:22:
Het zou iig fijn zijn als je afbeeldingen niet in 4000 x 3000px zou posten..
Yup...

Imagebam geeft je de mogelijkheid om x aantal plaatjes te uploaden en dan genereert íe automatisch bb-code die je hier kan posten :)

2.5MB per plaatje nu... :N

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2012 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van die plaatjes, ik zal ze aanpassen.

Thanks voor die google-hits (ik wist niet dat dat capacitators heette) maar ik zie voornamelijk replacement manuals. Mijn vraag was eigenlijk hoe is dit gekomen? Ik heb geen overhitting gehad o.i.d.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:44
Slechte kwaliteit condensators gebruikt door de fabrikant. Kan jij niet veel aan doen.
Vaak ook bij moederborden van goedkope kwaliteit. Goedkoop is vaak duurkoop, maar dat is dus ook niet altijd zoals je ziet bij deze videokaartseries.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:28:
Sorry van die plaatjes, ik zal ze aanpassen.

Thanks voor die google-hits (ik wist niet dat dat capacitators heette) maar ik zie voornamelijk replacement manuals. Mijn vraag was eigenlijk hoe is dit gekomen? Ik heb geen overhitting gehad o.i.d.
Goedkoop inkoop door Nvidia...

Tja, zit er nog garantie op? Denk het niet; zou er persoonlijk overheen stappen en een nieuw videokaartje op de kop tikken voor weinig :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou trouwens ditzelfde ook eens bij Elektronica neer zetten om de precieze rede te weten te komen waarom die condensatoren zo heftig uit mekaar geklapt zijn. Vind dit trouwens best wel extreem want normaal zie je vaak alleen bol staande condensatoren maar niet echt totaal uit mekaar geklapt. Bijna zou ik zelf zeggen dat die videokaart een keer een te grote piekspanning gekregen heeft door misschien blikseminslag of zoiets.

Verwijderd

Sacon FZ serie, fake solid caps, echte rommel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat die computer pas een half jaar aan een geaard stopcontact ligt.
De jaren daarvoor heef hij aan een ongeaarde contactdoos gehangen, ik weet niet of dat er nog iets toe kan doen.

Verwijderd

Nee de condensators waren zo slecht die dingen gaan bij heel veel gebruik binnen een jaar stuk. Slechte 'solid' condensator als deze is niet te vinden.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:13
Zie ook Badcaps.net.

De site is opgezet na de grote condensatorramp in de moederbordbusiness van een aantal jaar terug, maar het is goed te zien dat dat inmiddels heeft plaatsgemaakt voor vergelijkbare problematiek met Nvidia-kaarten.

Zo ook het eerste topic, exact dezelfde kaart, zelfde caps blown.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tomino schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:29:
Slechte kwaliteit condensators gebruikt door de fabrikant. Kan jij niet veel aan doen.
Vaak ook bij moederborden van goedkope kwaliteit. Goedkoop is vaak duurkoop, maar dat is dus ook niet altijd zoals je ziet bij deze videokaartseries.
Onzin. Ik ben dit tegengekomen bij AOpen, Gigabyte, MSI, Asus, FSP, NVidia, ATI, FSP en Soltek.
Afgezien van die laatste niet echt bepaald B-merken ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1