Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-04-2024
goedenavond,

ik heb een asus n50Vc laptop en sinds kort krijg ik de webcam met geen mogelijkheid aan de praat. de foutcode die ik in apparaatbeheer kreeg was unkown device code 43 en na wat gedoe heb ik de driver die er bij hoort te staan met de hand erop gezet en nu krijg ik : 'dit apparaat start niet code 10' de structuur hoort : hoofd-hub-samengesteld usb apparaat - webcam te zijn maar ik kom na dat ik hem er met de hand heb opgezet slechts tot samengesteld usb apparaat. ik heb de drivers ook al van de asus website geprobeerde te downloaden en installeren alleen bij een poging verschijnt er of alleen in een flits een cmd of krijg ik bij het opstarten van 'PNPINST64.EXE' de volgende fout : 'fout 'USB2.0 UVC VGA/1.3M/2.0M WebCam' weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen en of het software matig of hardware matig is?? de webcam verschijnt namelijk wel in apparaat beheer als unkown device.

alvast bedankt,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Denkelijk toch iets hardwarematigs lijkt mij maar ik zou er niet teveel aandacht aan besteden en zo'n mini Logitech webcam pakken. Kwalitatief zijn die vele malen beter dan zo'n standaard ingebouwde webcam en ik er nog geen tegen gekomen ben die een goede kwaliteit levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Als je nog een andere HDD hebt liggen zou je kunnen overwegen om die erin te stoppen en eens Windows 8 erop te knallen. Die herkent vrijwel alle hardware zonder dat je ook maar iets zelf hoeft te installeren.

Of iets heel anders, als je het aandurft:
http://www.techsupportfor...m-not-working-550333.html

Ook schijnen er twee verschillende drivers in omloop te zijn:
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1313171

[ Voor 39% gewijzigd door Japperrrr op 04-01-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Je kan een programmaatje als Driver Genius proberen, met de trial versie kan je het niet downloaden in het programma maar je kan wel zien wat je nodig hebt.

Dat programma heeft me al vaak geholpen met moeilijk te vinden drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
Heey,

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties ;D dat is altijd top op tweakers ;) maar een losse webcam is haas geen optie aangezien ik me laptop veel meeneem en dan is dat gewoon niet handig ;) en ik heb een dualboot dus ik zal eens zoeken naar windows 8 en die proberen :) en de 2 drivers die in omloop zien weet ik welke ik moet hebben (die van chicony :) maar bedankt voor de tip ;)) en ik denk dat ik t nog niet aan durf om me hele laptop uit elkaar te halen en t lijkt me ook raar als daar t probleem zit aangezien hij nog nooit uit elkaar is geweest :/ en ik heb al een driver programma genaamd 'robodriver' of iets dergelijks maar deze zou vernieuwde versies vinden maar tijdens t installeren bleken t uiteindelijk toch oudere :s maar ik zal driver genius ook meteen eerst een proberen ;) morgen laat ik wsl weten hoe t ging ;)

Bedankt ;D

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
unkown device -> dan is er inderdaad iets met je drivers of hardware. Als je er zeker van bent dat geen van de drivers werken dan heb je een hardware probleem ben ik bang.

Vind overigens best wat mensen met webcam problemen met asus producten als ik google op ''USB2.0 UVC VGA/1.3M/2.0M WebCam''

Draai je 64 bit ? Deze dan al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
Ik heb een dualboot met windows 32 en windows 64 bit ;) windows 7 32 bit staat er niet op en heb tot nu toe alleen nog maar updates lopen installeren :/ en een hardware fout lijkt me raar aangezien het een ingebpuwde webcam is maarja tis niet onmogelijk helaas :/

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
kloknibor schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:16:
Ik heb een dualboot met windows 32 en windows 64 bit ;) windows 7 32 bit staat er niet op en heb tot nu toe alleen nog maar updates lopen installeren :/ en een hardware fout lijkt me raar aangezien het een ingebpuwde webcam is maarja tis niet onmogelijk helaas :/

Robin
Dat de webcam ingebouwd is maakt helemaal niet uit, de hardware kan dan evengoed stuk zijn. Haha. :+
Verder snap ik niet zo goed wat het nu is, je hebt een dual-boot met 32 en 64bit maar 32bit staat er niet op. Dan heb je toch geen dual-boot maar gewoon x64 geïnstalleerd staan ?
Pagina: 1