Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
Sinds de aanschaf van mijn pc (bijna 2 jaar geleden) heb ik al problemen met mijn videokaart.

Elke keer als de videokaart moet presteren krijg ik het probleem dat mijn beeldscherm vast loopt, verdwijnt, terug komt met de melding ''beeldschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer en is hersteld''.
Soms kom ik zelfs een BSOD tegen.
wanneer dit probleem ontstaat draait mijn videokaart tijdens de crash op vol vermogen en daarna helemaal geen vermogen.

Ik weet dat het een bekend probleem is maar ik heb nog geen oplossing gezien/gevonden.

Ik ben al bij meerde ICT bedrijven geweest maar die weten het ook niet meer :?

Ik heb er ook al een andere videokaart in gehad ook een HD5670 en ook al eens een HD 6000 serie met dezelfde problemen ;(
Ik heb er ook al een andere voeding in gehad zonder verbetering.

Mijn systeem bestaat uit:
Windows 7 Home Premium 64bit
Asus P7P55LX
Intel Core i3 530
4GB 1333mhz RAM
MSI R5670-PMD1G/OC
1,5 TB HDD

Zou het probleem in mijn moederbord kunnen zitten? Ik heb namelijk mijn videokaart ook al eens in een andere computer gehad met uiteraard een ander moederbord en dat werkte wel goed. Dat moederbord was wel een oudje met PCIE 1.0.

Ik heb ook alle drivers up to date en ook de Bios. Overclocken staat uit. Downclocken heeft ook geen zin.

[ Voor 6% gewijzigd door Dountoun op 04-01-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Gokje: Voeding.. (niet genoeg vermogen)

Edit: Welke voeding gebruik je eigenlijk? (merk, model, vermogen)

Misschien stomme vraag maar heb je al eens Windows geherinstalleerd ? (Inclusief laatste drivers van moederbord, videokaart, etc)

[ Voor 126% gewijzigd door Kwastie op 04-01-2012 17:46 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
ik heb 580W dus dat lijkt me genoeg voor dit beetje ;)

Zoals ik in mijn eerst bericht al heb gezegd heb ik het ook al eens met een andere voeding geprobeerd. deze had 600W. En ook daarmee waren de problemen niet opgelost. |:(

Ik heb Windows 7 ook al eens opnieuw geïnstalleerd. Wel zo zodat de complete schijf gewist werd.

[ Voor 145% gewijzigd door Dountoun op 04-01-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Als dit twee prutvoedingen waren dan zou het wel eens kunnen dat ze niet genoeg vermogen kunnen leveren. Ik ga er niet vanuit, maar het zou kunnen. Verder weet ik niet zoveel anders dan inderdaad het moederbord als boosdoener aan te wijzen. Misschien kan deze niet genoeg power over de PCI-e-lanes pompen?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nog een punt is temperatuur want als die videokaart te warm word kan je ook crashes krijgen, dus ik zou ook eens de temperatuur in de gaten houden. Het kan best zijn dat in het andere systeem de airflow beter was dan in je eigen pc-kast en daardoor geen crashes onstonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
De 2e voeding die ik heb geprobeerd was een gloednieuwe uit een ICT zaak. Lijkt me sterk dat het aan de voeding ligt. Maar ik zal even rond kijken hoe een videokaart die stroom vanaf de PSU krijgt reageert. En de temperatuur komt niet hoger dan 70 graden voor de gpu en 45 graden voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:55
heb je wel alle extra voedingskabels van je videokaart goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
borft schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:06:
heb je wel alle extra voedingskabels van je videokaart goed aangesloten?
En die heeft een HD5670 toevallig niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
De HD5670 krijgt alles via het moederbord. Er is geen aansluiting om het te verbinden met een PSU. :(
Pagina: 1