Dlink dir-825

Pagina: 1
Acties:

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:05
Omdat mijn router defect was gegaan ben ik vanmorgen een nieuwe router gaan halen.
De keuze is gevallen op de dlink dir-825 omdat het een snelle router is met een 2,4 en 5ghz verbinding.
Het installeren was helaas minder en dit heeft me toch flink wat tijd gekost. Echter het grootste probleem isde snelheid. Rechtstreeks aan het modem haal ik 119mbit maar met de router ertussen maar 11mbit. Het vreemde is dat draadloos goed is met ongeveer 43mbit. Ik heb flink wat op google gesnuffeld maar een echte oplossing heb ik niet kunnen vinden. Mijn vragen zijn:

*op internet lees ik dat er een beta firmware te vinden is die sommige problemen oplost. Deze versie kan ik nergens vinden. Betreft de 2,02eu firmware.

*ik lees dat de router al een tijd verkrijgbaar is en ik twijfel nu of ik wel een goede router heb gekocht. Heeft iemand positieve ervaringen met de router? Anders ga ik morgen weer terug voor een recentere router.

Mijn dan alvast :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik zou gokken dat de kabel die je er extra bij pakt niet goed is - heb je daar al een ander voor geprobeerd?

Dat je wireless snelheid OK is geeft aan dat het hele router-stuk en communicatie met modem wel goed zit, dus de problemen zitten aan de LAN kant. Dus: andere kabel en wellicht andere poort proberen.

• Vibravis
Ik heb diverse kabels gebruikt maar het maakte geen verschil helaas.

Verwijderd

Alles al een keer een reset gegeven? Dus ook de modem?
Het is overigens Mb

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 18:01 ]

• Vibravis
Reset is ook al gedaan. Weer het de hele installatie opnieuw enz.

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
Zoveel installatie had ik niet te doen toen ik mijn DIR-825 aansloot.

Enige performance problemen die ik daarmee heb gehad was nadat ik openWRT had geinstalleerd waarin nog een bug zat (jaar terug) waardoor de wired performance slecht was. Na de gewone D-Link firmware terug te zetten draaide ik meteen weer de 30-30Mb die mijn glasvezelverbinding levert.

Maar ik kan je zo gauw geen tips geven hoe je dit aan kan pakken, welke firmware staat er eigenlijk op, misschien dat je er een oudere in zou kunnen zetten.

geheelonthouder met geheugenverlies

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 10:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat voor kabel zet je tussen de router en de modem? (welk type that is)

Xbox Live ID:Notna8310

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

En waar heb je je router op aangesloten?
(Kabel)modem?

Ik zou persoonlijk voor een Netgear/Linksys gaan (of de nieuwe TP-Link voor zover beschikbaar).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 16:25

Masselink

Voor de dorst

Ik heb ook deze router Hardwareversion: B1 en Firmware 2.01EU en geen problemen met doorvoer.

Staat je Wanport goed bij Advanced -> Network instellingen? Ik heb hem niet op auto staan, maar op 100Mbps.

@TallManNL: OpenWRT werk ook op deze?

----------------------------------[Edit]----------------------------------------

De volgende Wan port instellingen getest:

"Automatisch" --> download snelheid 10 Mbit/s.
"100Mbps" --> Download snelheid 40 Mbit/s.
"1000mbps" --> Download snelheid "12 Mbit/s"

Weer terug gezet op "100Mbps" en hij gaat weer maximaal.

Er gaat daar dus iets niet goed. Ik draai met Ziggo. Het kan ook de port speed van het modem zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Masselink op 05-01-2012 10:26 . Reden: Resultaten toegevoegd ]

Koffie en meer...

• TallManNL
Hij draait hier goed op OpenWRT, draai zelf nu 10.03.1-rc6 erop.

Wat informatie van de OpenWrt wiki

Binnenkort gaat er hier nog een USB stick erin om vanaf daar te draaien, kan ik wat beter de geplande software draaien.

• Vibravis
Ik heb de firmware geupdate naar 2.04eu. Nu draait alles perfect. De wan instelling staat gewoon op auto. Ik haL nu bekabeld netjes 119,6mbit dus dat zit wel snor. Wel alles met een cat5e kabel.

• TallManNL
cat5e is dan ook geen probleem voor Gbit verbindingen

• Vibravis
Is het voor de router ook mogelijk om per ip adres op te geven hoeveel de dl snelheid is?
Als mijn vrouw uitzending gemist aan het kijken is dan begint namelijk mijn ps3 verbinding te haperen(althans met mijn oude tplink router, dir-825 nog niet getest)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vibravis schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:30:
(althans met mijn oude tplink router, dir-825 nog niet getest)
:X Test dat dan eerst...

Je zou allicht ook eens kunnen kijken wat voor berg nieuwe opties je hebt in the DLink (waaronder QoS) voordat je aannames gaat doen t.o.v. het oude routertje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vibravis
Ik zit op mijn werk dus ik kan het nog niet testen. Maar ik was gewoon benieuwd.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Hoe ben je aan die 2.04EU firmware gekomen? Officieel staat hij niet op de D-Link site.

Koffie en meer...

• Vibravis
Klopt, staat er niet op. Ik zal vanavond als ik thuis ben even de link posten.

• Vibravis
Hier is de link:

ftp://ftp.dlink.de/dir/di...02_ALL_multi_20100826.zip

[ Voor 10% gewijzigd door Vibravis op 05-01-2012 16:23 ]

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb de 2.05EU beta gepakt. Performance is stukken beter dan met de 2.01EU. Probleem met de Wan Port Speed is ook opgelost.

Koffie en meer...

Pagina: 1