Problemen installatie windows 7 harddisk

Pagina: 1
Acties:

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 11:23
He, ik heb laatst nieuwe hardware in mijn pc gezet, en nu wil ik windows 7 installeren op mijn 750gb samsung hdd, maar tijdens de installatie vindt hij de hdd niet. In de bios wordt hij wel gevonden. Ik zou windows ook op mijn ssd kunnen zetten, maar dan zegt hij dat er iets (ben zo vergeten wat) mis is met de partitietabellen

Specs:
Mobo: gigabyte z68 ma d2h b3
CPU: i5 2500k
GPU: hd 6870
HDD: spinpoint f1 750 gb
SSD: ocz vertex 60 gb

Heeft iemand enig idee hoe ik toch windows kan installeren? Ik heb al geprobeerd de raid/ahci drivers van de gigabytesite te downloaden, hij pakt ze wel in de setup, maar vindt dan nog de hdd niet.

Niek

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Moet je die schijf niet nog eerst formatteren, omdat er nog iets op staat ofzo? (Probeer hetzelfde iig mt de SSD) In principe zou je Windows de disk namelijk gewoon moeten pakken als ook je BIOS hem ziet.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• niekgerfen
Liveshort schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:34:
Moet je die schijf niet nog eerst formatteren, omdat er nog iets op staat ofzo? (Probeer hetzelfde iig mt de SSD) In principe zou je Windows de disk namelijk gewoon moeten pakken als ook je BIOS hem ziet.
Ik heb beide disks geformatteerd via het commandprompt. Duurde erg lang :P
Het maakt verder niet uit of hij op IDE/AHCI of RAID staat, hij "ziet" hem niet

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 10:10

Perkouw

Moderator General Chat
Wat draait er nu op de SSD ? En heb je deze al vanuit de Windows installatie geformatteerd om Windows hier op te zetten ? Mocht het weer niet lukken geef dan de exacte foutmelding.

[ Voor 78% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 16:40 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:11

fynrd1

Fooled by Randomness

Zijn de schijven splinternieuw? Of komen ze uit een ander systeem?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• niekgerfen
Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:38:
Wat draait er nu op de SSD ? En heb je deze al geformatteerd om Windows hier op te zetten ? Kan trouwens gewoon vanuit het installatie gebeuren van Windows.
Er staat nu noch op de ssd noch op de hdd een os. Ik heb ze beide geformatteerd, maar de hdd vindt ie niet (de setup) en de ssd zit een fout in bij de partitietabellen

• niekgerfen
fynrd1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:40:
Zijn de schijven splinternieuw? Of komen ze uit een ander systeem?
De ssd heb ik overgekocht van een andere tweaker, nog niet zo oud (minder dan 6 maanden) en de hdd komt uit mijn oude systeem, zo'n drie jaar oud en heeft altijd gewerkt

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
niekgerfen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Er staat nu noch op de ssd noch op de hdd een os. Ik heb ze beide geformatteerd, maar de hdd vindt ie niet (de setup) en de ssd zit een fout in bij de partitietabellen
De SSD al in een ander systeem gepropt om te kijken of deze wel gewoon normaal functioneert ? En wat heb je trouwens laatst als nieuwe hardware in je pc gezet ? En wat is nu de exacte fout m.b.t. de partitie tabellen. , heb je hier zelf al naar gezocht op google bijvoorbeeld ?

Ik denk dat er nog iets van een partitie o.i.d. aanwezig is op je SSD, dus even in een andere PC doen en kijken wat je SSD doet en hoe het er allemaal uit ziet bij schijfbeheer.

[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 16:47 ]

• niekgerfen
Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:46:
[...]

De SSD al in een ander systeem gepropt om te kijken of deze wel gewoon normaal functioneert ? En wat heb je trouwens laatst als nieuwe hardware in je pc gezet ? En wat is nu de exacte fout m.b.t. de partitie tabellen. , heb je hier zelf al naar gezocht op google bijvoorbeeld ?

Ik denk dat er nog iets van een partitie o.i.d. aanwezig is op je SSD, dus even in een andere PC doen en kijken wat je SSD doet en hoe het er allemaal uit ziet bij schijfbeheer.
Gisteravond werkte het installeren op ssd wel, maar toen ik een keer rebootte raakte de bootsector kapot. Ik heb daar op internet al over opgezocht, maar dat had geen succes. Fout zet ik zo nog wel in de TS.

Nieuwe hardware:
processor, gpu, mobo, ram, ssd
Oude hardware:
voeding (corsair tx750 watt), samsung dvd drive, samsung f1 spinpoint 750 gb

• niekgerfen
Ik heb ze beide geformatteerd, dus er zijn geen partities aangemaakt

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46
maar je ziet dus je SSD wel in het scherm waar je kunt kiezen op welke harddisk je Windows installeren wil?

Wat gebeurt er als je daar kiest om de SSD te formateren en vervolgens de installatie start?

https://d4armory.io/Player/803500

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
niekgerfen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:55:
Ik heb ze beide geformatteerd, dus er zijn geen partities aangemaakt
Je gaf aan Windows al eens op de SSD geïnstalleerd te hebben, deze maakt als het goed is altijd een reserve partitie aan van 100mb (of 200, ben het even kwijt). Anyway, plaats hem even in een andere pc om er zeker van te zijn dat alles geformatteerd is en er maar 1 partitie is.

Wat je ook kan proberen is je schijven los te koppelen en bijvoorbeeld alleen je 750GB schijf aan te te sluiten en dan ook voor de zekerheid maar even op je eerste sata port (zie je moederbord manual). Dan de installatie weer eens starten en kijken of hij hem pakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 17:00 ]

• niekgerfen
pstalman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:58:
maar je ziet dus je SSD wel in het scherm waar je kunt kiezen op welke harddisk je Windows installeren wil?

Wat gebeurt er als je daar kiest om de SSD te formateren en vervolgens de installatie start?
Dan begint hij weer te zeuren over partitietabellen, dat hij geen oude windows vindt, maar ook geen nieuwe kan installeren

• niekgerfen
Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Je gaf aan Windows al eens op de SSD geïnstalleerd te hebben, deze maakt als het goed is altijd een reserve partitie aan van 100mb (of 200, ben het even kwijt). Anyway, plaats hem even in een andere pc om er zeker van te zijn dat alles geformatteerd is en er maar 1 partitie is.

Wat je ook kan proberen is je schijven los te koppelen en bijvoorbeeld alleen je 750GB schijf aan te te sluiten en dan ook voor de zekerheid maar even op je eerste sata port (zie je moederbord manual)
Klopt, maar deze 100mb partitie is weg, want ik heb hem geformatteerd. Verder heb ik geen andere pc waar een ssd in kan. Alleen de hdd heb ik ook geprobeerd, maar dan vindt hij hem ook niet.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46
niekgerfen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:00:
[...]

Dan begint hij weer te zeuren over partitietabellen, dat hij geen oude windows vindt, maar ook geen nieuwe kan installeren
probeer dan om via hetzelfde scherm, zoals Perkouw net aangaf, alle partities te verwijderen en dan de installatie te starten zonder partities met de hand aan te maken (Windows regelt het dan wel zelf)

https://d4armory.io/Player/803500

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
niekgerfen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Klopt, maar deze 100mb partitie is weg, want ik heb hem geformatteerd. Verder heb ik geen andere pc waar een ssd in kan. Alleen de hdd heb ik ook geprobeerd, maar dan vindt hij hem ook niet.
Een partitie formatteer je, een partitie verwijder je daar dus niet mee. Ik denk dan ook dat je hier zelf iets fout doet. Kijk even bij het installatie scherm (klik je wel op nieuwe installatie en geen upgrade ?!). En maak desnoods een foto van wat voor schijven e.d. je daar allemaal ziet.

• niekgerfen
pstalman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:02:
[...]

probeer dan om via hetzelfde scherm, zoals Perkouw net aangaf, alle partities te verwijderen en dan de installatie te starten zonder partities met de hand aan te maken (Windows regelt het dan wel zelf)
Ik heb geen partities, alleen C: HDD en D: SSD, zonder dat deze schijven partities hebben.

• niekgerfen
Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:03:
[...]

Een partitie formatteer je, een partitie verwijder je daar dus niet mee. Ik denk dan ook dat je hier zelf iets fout doet. Kijk even bij het installatie scherm (klik je wel op nieuwe installatie en geen upgrade ?!). En maak desnoods een foto van wat voor schijven e.d. je daar allemaal ziet.
Ik heb wel nieuwe installatie aangeklikt, geen upgrade. Verder zie ik (met de hdd en ssd) erin:
- D: ssd, 59,6 gb

verder niets
Pagina: 1