Ervaringen met gamen op TV ipv TFT monitor

Pagina: 1
Acties:

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 00:35
Ik ben aan het kijken naar een vervanger voor mijn 23inch P2370 waar ik nu op game.

Ik heb ook een 50 inch LCD tv waar ik eerst op gamede vanaf de bank (xbxo360) maar die heeft teveel inputlag om fatsoenlijk op te gamen

Vandaar dat ik nu mijn xbox op de P2370 heb aangesloten die op mijn bureau staat. Afstand dus +- 60cm

Ik vind 23inch net te klein dus neig nu naar een 2770FH van Samsung die weinig inputlag heeft.
pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH
Resolutie van 1080P, op het randje zegt men.

Heb ook gekeken naar de Dell Ultrasharp U2711
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
Hogere resolutie maar wel stuk duurder en meer inputlag.

Ook de U3011 heeft dit euvel, minder geschikt voor gaming dus.

Dus ik zat te denken kan ook een 32inch neerzetten
De D550
pricewatch: Samsung LE32D550

Wordt dat pixels tellen of kan het wel denken jullie?

Graag jullie ervaringen

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

De schermen van Dell beschikken over een IPS paneel. Die staan bekend om de betere kijkhoeken, maar hebben inderdaad vrijwel altijd een hogere inputlag dan TN-panels.

De TV is IMO sowieso een no-go, want die hebben meestal helemaal gruwelijke inputlag (als je in de wat goedkopere range zit). Daar komt dan nog bij dan je met 32" op 60 cm zult zien dat je echt pixels kunt zien. In hoeverre je je hier aan stoort is natuurlijk een tweede, dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn als je niet te veeleisend bent.

De 27" kan, maar lijkt mij wel een beetje duur voor een 27"-tn-panel?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• wimpie007
Liveshort schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:17:
De schermen van Dell beschikken over een IPS paneel. Die staan bekend om de betere kijkhoeken, maar hebben inderdaad vrijwel altijd een hogere inputlag dan TN-panels.

De TV is IMO sowieso een no-go, want die hebben meestal helemaal gruwelijke inputlag (als je in de wat goedkopere range zit). Daar komt dan nog bij dan je met 32" op 60 cm zult zien dat je echt pixels kunt zien. In hoeverre je je hier aan stoort is natuurlijk een tweede, dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn als je niet te veeleisend bent.

De 27" kan, maar lijkt mij wel een beetje duur voor een 27"-tn-panel?
Nou juist de goedekopere TV's hebben minder inputlag hoor. Minder beeldprocessing=minder inputlag.
Al die snufjes voor de beeldverwerking maken het er niet beter op.

Die 27inch dell is toch wel een IPS? En 250 voor die Samsung is dus duur?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 22:03

FlyEragon

Alien Monkeys

Veel tv's, zelfs de budget versies hebben vaak een "game" mode (soms wel anders genoemd), minimaal post processing en dus stuk minder inputlag.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vreemd dat je zo'n input-lag hebt; welke merk & type TV heb je?

Ook al gekeken (neem aan van wel) om allerlei zooi in het menu uit te zetten; alles van beeldprocessing, color-management etc zet ik altijd zo ver mogelijk uit. :)

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2012 13:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wimpie007
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:37:
Vreemd dat je zo'n input-lag hebt; welke merk & type TV heb je?

Ook al gekeken (neem aan van wel) om allerlei zooi in het menu uit te zetten?
Nou een ander zal het niet merken maar ik merk dat ik minder presteer op mijn TV

Ik heb een 55ex500. Heb alle beeldprocessing uitstaan en zit zelfs via VGA aangesloten waardoor ie de PC mode heeft en dus direct beeld zou moeten geven

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wimpie007 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:39:
[...]

Nou een ander zal het niet merken maar ik merk dat ik minder presteer op mijn TV

Ik heb een 55ex500. Heb alle beeldprocessing uitstaan en zit zelfs via VGA aangesloten waardoor ie de PC mode heeft en dus direct beeld zou moeten geven
Erg vreemd; zelfs Sony adverteert "juist" met gaming & BluRay op hun eigen site bij deze televisie. Ook andere sites (user-reviews) geven niet echt een negatief oordeel over input-lag.

Misschien dat je Sony even een belletje kan geven; kan me namelijk niet geheel voorstellen dat een Sony PS3 "wel" goed zou werken en een 360 niet...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wimpie007
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:44:
[...]

Erg vreemd; zelfs Sony adverteert "juist" met gaming & BluRay op hun eigen site bij deze televisie. Ook andere sites (user-reviews) geven niet echt een negatief oordeel over input-lag.

Misschien dat je Sony even een belletje kan geven; kan me namelijk niet geheel voorstellen dat een Sony PS3 "wel" goed zou werken en een 360 niet...
Het is ook niet extreem ofzo maar op mijn 23inch tft gaat het gewoon een stuk beter. Op de TV wordt ik gewoon vaker afgeklapt met Call of Duty

En tja voor de casual gamer zal het prima zijn maar ik ben fanatiek ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door wimpie007 op 05-01-2012 15:58 ]

Pagina: 1