Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-02 15:47
Beste,

Ik heb een abbonoment bij t-mobile maar op mijn werk locatie heb ik geen bereik. Ik ben hier 5 dagen per week 9 uur aanwezig wat dus neer komt op 45 uur per week totaal geen bereik.

Ik heb contact gehad met t-mobile en deze geven aan dat het probleem ligt aan een zendmast. De oplost tijd is ongeveer 2 maanden. Ter compensatie bieden ze 2 maanden lang een korting aan van 20 %

Ik heb aangeven dat ik het hier niet mee eens ben en mijn contract per direct wil laten ontbinden. T-mobile geeft aan dat dat niet mogelijk is.

Nu lijkt het mij toch van de zotte dat ik nog 2 maanden moet wachten op een oplossing waardoor ik dus 9 uur per dag niet bereikbaar ben.

Ik heb al een klacht verstuurd naar t-mobile en ben hier ook over terug gebeld maar kreeg natuurlijk weer het zelfde antwoord als de eerste medewerker van t-mobile. Ontbinden is niet mogelijk..

Wie o wie kan mij helpen om van deze pruts provider af te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je kunt het abo natuurlijk altijd afkopen ;)

Edit: Laten ontbinden kan alleen als je de problemen thuis ervaart, en dan nog, de mast wordt gerepareerd. Dat soort dingen kunnen gebeuren wanneer er bijv. onderdelen besteld moeten worden. Shit happens, zou elke andere MNO kunnen gebeuren, dus om dan gelijk dingen als prutsprovider (ja, één woord) erbij te halen...

[ Voor 78% gewijzigd door FooLsKi op 04-01-2012 15:47 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
@FooLsKi

Dat kan flink in de kosten oplopen afhankelijk van het resterende contractsduur

Ik denk dat Punked24 zo min mogelijk wil uitgeven want het is uiteraard een probleem die veroorzaakt is door de provider en niet door de consument

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gewoon doorzeuren want volgens mij moet dit gewoon mogelijk zijn. Ik ken in ieder iemand die het voor elkaar gekregen heeft (bij T-Mobile ja).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Glashelder schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:46:
Gewoon doorzeuren want volgens mij moet dit gewoon mogelijk zijn. Ik ken in ieder iemand die het voor elkaar gekregen heeft (bij T-Mobile ja).
Dat is redelijk toeval dan; T-Mobile heeft zelfs als policy dat ze niet eens een meting willen uitvoeren voor je als het probleem optreedt elders dan het adres waarop het abonnement is afgesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 10:32
Voor onderzoek is natuurlijk altijd handig bij aankoop van een abbo. Maar t-mobile staat bekent als een prijs vechter en is dus niet over heel nederland beschikbaar.

Ik denk dat je geluk mag hebben dat ze jouw probleem oppakken en de mast versterke of een nieuwe plaatsen.

Ik weet niet wat de wet zegt over een abbonement aanschaffen waar geen bereik is (miskoop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
ik heb nu al zooooovaaak gebeld naar t-mobile en wel 100 mensen aan de lijn gehad maar niemand kan me helpen. klacht per email / brief gestuurd maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

T-Mobile kan geen 100% dekking garanderen en doet dit dan ook niet. Ze moeten het duidelijk melden als je thuis geen bereik zal hebben, doen ze dit niet ben je verkeerd voorgelicht en kan je ontbinden. In dit geval zal je niet kunnen ontbinden, ze bieden geen garantie op dekking en in dit geval heb je gewoon pech dat jij vaak in een gebied moet zijn waar dekking slecht is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
locatie is entrada 600 te amsterdam maar iedereen hier heeft problemen met t-mobile. Dat is dan ook de reden waarom ze nu opeens die mast gaan fixen. 60 man heeft ongeveer dit probleem hier. Maar ik wil niet nog langer wachten en wil gewoon van deze flut provider af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:49:
T-Mobile kan geen 100% dekking garanderen en doet dit dan ook niet. Ze moeten het duidelijk melden als je thuis geen bereik zal hebben, doen ze dit niet ben je verkeerd voorgelicht en kan je ontbinden. In dit geval zal je niet kunnen ontbinden, ze bieden geen garantie op dekking en in dit geval heb je gewoon pech dat jij vaak in een gebied moet zijn waar dekking slecht is.
+1 dus (na mijn vorige antwoord).

Heb op werk hetzelfde probleem; wordt onder andere veroorzaakt omdat kantoor 50m naast een KPN-mast staat en de dichtstbijzijnde T-Mobile mast op 1400m...
Punked24 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:49:
locatie is entrada 600 te amsterdam maar iedereen hier heeft problemen met t-mobile. Dat is dan ook de reden waarom ze nu opeens die mast gaan fixen. 60 man heeft ongeveer dit probleem hier. Maar ik wil niet nog langer wachten en wil gewoon van deze flut provider af.
Iets zegt me dat die 60 man "van horen zeggen" is en dat T-Mobile echt geen 60 klachten heeft ontvangen van jullie allemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Punked24 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:47:
ik heb nu al zooooovaaak gebeld naar t-mobile en wel 100 mensen aan de lijn gehad maar niemand kan me helpen. klacht per email / brief gestuurd maar niks helpt.
Het is ook vrij simpel: je hebt een abonnement, wat geregistreerd staat op jouw thuisadres. De mast bij je werk is over 2 maanden weer gefixt en tot die tijd krijg je 20% korting. Ik vind dat best schappelijk.

Ik begrijp ook dat het hinderlijk is, heb je geen vast nummer op je werk waar men je kan bereiken?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:56

skoozie

SCSI

Je kan in de tussen liggende tijd een prepaid kunnen kopen en je prive mobiel doorschakelen?
Ik ken de precieze situatie niet, maar als je in een bunker werkt heb je ook geen bereik... en een zendmast heb je niet 1-2-3 klaar liggen om hem zo maar ergens in de grond te planten. Ik snap dat je je genaait voelt maar de korting is nog schappelijk mijns inziens.

andere werkgever met betere dekking zoeken? ;)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
korting van 20% op dag van 24 uur waarvan je er 9 totaal niet bereikbaar bent op je mobiel is in mijn ogen niet schappelijk. KPN en Vodafone doen het hier perfect. T-mobile geeft ook toe dat de mast problemen geeft. En natuurlijk heb ik ook wel een vaste lijn. maar ik ga geen 50 euro in de maand betalen voor 9 uur per dag geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ergo, TS, er zijn 4 opties:

1) Je koopt het abonnement voor het volle pond af, waana je er vanaf bent
2) Je koopt voor die 2 maanden een prepaid SIM en schakelt je nummer daarnaar door
3) Je zoekt een andere werkgever met betere dekking ;)
4) je accepteert die 20% korting en over 2 maanden heb je nergens last meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Wie o wie kan mij helpen om van deze pruts provider af te komen ?
Niemand, ze bieden immers geen 100% dekking en geven aan bezig te zijn met een oplossing plus dat je een compensatie kan krijgen van -20% per maand. Het enige dat mij misschien nog mogelijk lijkt is dat je dit percentage hoger probeert te krijgen, maar ik denk dat je hier al blij mee moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Punked24 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:55:
korting van 20% op dag van 24 uur waarvan je er 9 totaal niet bereikbaar bent op je mobiel is in mijn ogen niet schappelijk. KPN en Vodafone doen het hier perfect. T-mobile geeft ook toe dat de mast problemen geeft. En natuurlijk heb ik ook wel een vaste lijn. maar ik ga geen 50 euro in de maand betalen voor 9 uur per dag geen bereik.
Dat ga je wel, jij hebt een contract gesloten en daar moet jij je aan houden. Kennelijk niet de voorwaarden gelezen? Daar staat namelijk nergens in dat dekking gegarandeerd wordt. Jij nam aan dat de dekking goed zou zijn daar, had je dit daadwerkelijk na gevraagd en hadden zij hierop positief geantwoord zou je een zaak hebben, nu niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 04-01-2012 15:57 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
Ik heb nog een oud i500 abbo zonder datalimiet. Ik kreeg net toevallig een pm van een mede tweaker die ook van zijn abbo afgekomen is door extreem veel data te verstoken :) misschien dat maar proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-10 15:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als er 60 man is die er last van heeft dan werk je neem ik aan bij een groot bedrijf. Neemt dat bedrijf niet toevallig ook abonnementen af bij T-Mobile? Of is er anders een van de naastliggende bedrijven die dit doet? Zo ja, dan bedrijfsmatig een klacht in (laten) dienen. Wellicht dat dit iets uit haalt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

E-Vix schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:58:
Als er 60 man is die er last van heeft dan werk je neem ik aan bij een groot bedrijf. Neemt dat bedrijf niet toevallig ook abonnementen af bij T-Mobile? Of is er anders een van de naastliggende bedrijven die dit doet? Zo ja, dan bedrijfsmatig een klacht in (laten) dienen. Wellicht dat dit iets uit haalt.
Dan nog komt TS niet van zijn particuliere abo af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Punked24 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:58:
Ik heb nog een oud i500 abbo zonder datalimiet. Ik kreeg net toevallig een pm van een mede tweaker die ook van zijn abbo afgekomen is door extreem veel data te verstoken :) misschien dat maar proberen
Net zoals dat je van je auto probeert af te komen door constant 200km/h te rijden zodat je sneller opvalt?

Sorry, je bent gewoon verkeerd bezig en weigert de kleine letters te lezen en/of de ervaringen van anderen (hierboven) te lezen/accepteren.

offtopic:
Kinderachtig gedrag staat je goed, als algemeen directeur van een bepaalde website in je profiel?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

En hoe wil je dat doen als je 9 uur per dag niet bereikbaar bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
Bedrijf zelf zit bij KPN dus helaas kan het bedrijf zelf geen klacht indienen. @max3400 t mobile ontbind op dit moment heel veel contracten van groot verbruikers. (500 gb permaand )

@ foolski mobiel thuis laten liggen extreem veel youtube filmpjes streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Hmm even een persoonlijke reactie, dit lijkt me niet de way to go. Ik snap echt dat het zwaar klote is en dat je hier dus enorm van baalt, maar dit is niet een oplossing te noemen. Ga akkoord met die -20% en/of doe je best om een hier wat grote percentage van te maken en houd het die 2 maanden nog even vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:05
FooLsKi schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:00:
[...]

En hoe wil je dat doen als je 9 uur per dag niet bereikbaar bent? :)
'S Nachts Wi-fi tethering aanzetten en torrents gaan downloaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Punked24 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:05:
Bedrijf zelf zit bij KPN dus helaas kan het bedrijf zelf geen klacht indienen. @max3400 t mobile ontbind op dit moment heel veel contracten van groot verbruikers. (500 gb permaand )

@ foolski mobiel thuis laten liggen extreem veel youtube filmpjes streamen :)
|:( |:( En dan met driehoeksmeting erachter komen dat je telefoon dus NIET op lokatie is waar je een probleem hebt en dan kunnen we volgende week/maand een topic verwachten dat je een naheffing hebt gekregen of dat ze je een nog duurder abonnement proberen aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:57:
[...]

|:( |:( En dan met driehoeksmeting erachter komen dat je telefoon dus NIET op lokatie is waar je een probleem hebt en dan kunnen we volgende week/maand een topic verwachten dat je een naheffing hebt gekregen of dat ze je een nog duurder abonnement proberen aan te smeren.
+1
En dat je het netwerk voor andere mensen onnodig aan het belasten bent wat je natuurlijk ook niet op je geweten wilt hebben, of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:05
Als je FUP overschrijdt, wordt je contract toch ontbonden, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
exelletor schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:59:
Varieert per provider denk/geloof ik ?!

Rabomobiel;
Wat gebeurt er bij het overschrijden van de fair use policy grens?
 De datasnelheid van hoge snelheid datadiensten kan verlaagd worden bij het overschrijden van de in de productvoorwaarden opgenomen grenzen. Zodra dit gebeurt, wordt de klant hierover geïnformeerd.
 Als het dataverbruik, na verlagen van de snelheid, het binnen de fair use grenzen gestelde maximum overschrijdt zal de klant geïnformeerd worden.
 Bij het overschrijden van het fair use maximum aan dataverbruik zal de klant afgesloten worden van de dienst voor de lopende maand. De klant wordt hierover geïnformeerd.
Bron

Vodafone;
-Bij Vodafone profiteer je van een snelle internetverbinding van maximaal 3,6Mbps, afhankelijk van het type mobiele telefoon en de netwerkdekking. Als je heel veel data blijft verbruiken zal de snelheid teruggebracht worden naar 32kbps. Bij deze snelheid kun je bijvoorbeeld nog wel e-mailen of pingen, maar geen YouTube-video's meer bekijken.
-Vodafone behoudt zich het recht voor om het dataverkeer te meten om te kunnen vaststellen of Contractant zich houdt aan de voorwaarden. Vodafone behoudt zich het recht voor het dataverkeer onmogelijk te maken, indien de Contractant in strijd handelt met deze voorwaarden of met de andere voorschriften omtrent gebruik.
Bron

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

exelletor schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:59:
Lees het nieuws maar; T-Mobile verplicht je gewoon een ander abbo te nemen (veel duurder) of je stapt op... Maar volgens mij is er een clausule dat je de rest moet afkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vrij offtopic maar het hoeft echt geen twee maanden duren om een mast in de lucht te krijgen. Weer een bevestiging dat ik niet meer verleng bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Bartjeee schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:20:
Vrij offtopic maar het hoeft echt geen twee maanden duren om een mast in de lucht te krijgen. Weer een bevestiging dat ik niet meer verleng bij T-Mobile.
Good luck met het vinden van een provider die een zendmast probleem binnen een week oplost. Die heb ik namelijk nog niet gevonden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Negen uur niet bereikbaar is schromelijk overdreven. Daarnaast je werkgever neemt je aan om werkzaamheden te verrichten. Ook wel arbeidscontract.
Neem aan dat jou werkgever vast het contract met jou wil ontbinden als je 9u met je privé telefoon bezig ben?

Er zijn branches/werkgevers waar je bellen met je privé telefoon in je eigen tijd doet, in de pauzes.

Wees blij dat jou werkgever schappelijk is met je privé telefoon en dan nog 20% korting/maand is dan ineens zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

WTF valt iedereen hier over dat de situatie niet thuis is :?
Als ik thuis alleen maar bereik zou willen hebben, neem ik wel een vaste lijn. Beetje krom om te zeggen dat je alleen op je woonadres bereik hoeft te hebben en je dankbaar moet zijn dat je een mobieltje op werk mee mag nemen.
Allemaal totaal niet relevant.

TS sluit een abo af, en gaat daarmee door het land hobbelen. Op zijn werk zit hij in de buurt van een T-Mobile mast, dus ook dat zit snor.
Vervolgens is dat ding stuk waardoor niemand in de buurt van die mast überhaupt bereik heeft, en moet je dat maar accepteren :?
Neen, T-mobile kan simpelweg niet aan zijn verplichtingen voldoen. Als je in een volkomen onbewoond gebied geen dekking hebt, had je dat kunnen verwachten. Echter op de plek waar de TS van plan was vaan zijn abo te gebruiken is wel degelijk dekking .. alleen is die dekking stuq. T-mobile kan dus niet leveren.
Gillie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:46:
Negen uur niet bereikbaar is schromelijk overdreven.
Met een acht-urige werkdag ben je al minstens 8,5 uur op die locatie. Als er totaal geen bereik is ben je dus simpelweg 8,5 - 9 uur niet bereikbaar aan. Niets overdreven aan.
Gillie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:46:
Daarnaast je werkgever neemt je aan om werkzaamheden te verrichten. Ook wel arbeidscontract.
De inhoud van zijn arbeidscontract en/of de verhoudingen tussen TS en zijn werkgever staan volledig buiten deze situatie.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
Lol @ gillie er zijn genoeg externe bij ons op het bedrijf die ook gebruik maken van t-mobile en deze dus WEL nodig hebben op hun werk. En ook deze hebben allemaal geen bereik. Maar goed jij vindt het kennelijk heel normaal om ergens voor te betalen waar je 9 uur geen gebruik kan van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Koffie, jammer dat er een gevoelige snaar is geraakt.
Het roepen dat men wil ontbinden is juridisch niet sterk. Daarom even mijn reactie, noem het gezond tegengas. Vandaar het arbeidscontract en ontbinden hiervan. Neem het verhaal beetje korrel zout ajb? ;)

Ik vind het jammer dat Tweakers op deze manier uitgroeit tot klaagbaak waarin iedereen de frustratie schrijft. Met erna de vele adviezen welke naar mijn idee de frustratie verhogen. De stugheid word toegeschreven aan de bedrijven. Maar de emotie zorgt voor irrationeel handelen/denken aan de zijde van de klant.

Iets werkt niet, ik wil ervan af. Doe je dat met je auto ook? Of je PC als deze is 'gecrashed' door verkeerde handeling of software?

Ik kom echter met iets wat een andere zijde belicht. Dat is de arbeidsrelatie. Werkgever verlangt namelijk een prestatie van de werknemer. Hetzelfde wat de klant van de MNO zou mogen verwachten. Als er een geschil is, dan kan hierover gesproken worden om tot een oplossing te komen. Arbeidsconflict of levering van een dienst. Hopelijk heb ik de crux voldoende belicht.

Ik vind het prima als je op deze manier de discussie uit de weg gaat of om zeep helpt. Maar ik vind het beter om ergens in het midden te ontmoeten. In het eerste verschillen we duidelijk van mening en gaan we er niet uitkomen. In het tweede respecteren we elkaar zienswijze en komen we tot een compromis.

Terug naar het onderwerp.

Afgezien van de aangenomen 'leverplicht' (100% dekking en geen storingen etc. etc.). Geen elke MNO kan dat garanderen. Bijvoorbeeld door natuur verschijnselen zoals overstroming, stroomuitval of andere force majeur.

Om terug te komen op het geschil of klacht. Men dient voor ontbinding de wegen van de wet te bewandelen:
1. Er is een klacht waarna een oplossing word geboden. De oplossing is 20% korting gedurende 2 maanden. Afgezien of het 2 maanden duurt heeft hij die 2 maanden binnen. Het is de aanname van de TS dat de storing daadwerkelijk 2 maanden duurt. Is het binnen 2 maanden opgelost, chapeau. Klacht opgelost binnen de gestelde termijn. Juridisch correct gehandeld.

Niet opgelost?
2. Officieel in 'gebreke stellen' met een hardere eis dat men het oplost binnen een redelijk termijn of anders direct het contract opzegt. In deze kan een oplossing zijn om te ontbinden, echter dient naar mijn idee dit standpunt van de MNO te komen.
3. Na de gestelde redelijke termijn overgaan tot directe ontbinding.

Just my 2 cents...

@Punked24, dit is niet meer dan een klacht welk opgelost moet worden. Daarvoor moet in dit geval T-Mobile niet jou tevreden stellen met 'ontbinding'. Maar lost die wat op? In de wereld gaat het om geven en nemen. In dit geval ben je behulpzaam met aanmelden van een probleem. En daar bieden ze een compensatie voor. Weet niet wat T-Mobile gaat doen als het is opgelost. Misschien een belletje naar jou om te vragen of het is opgelost of extra informatie? Hou het vizier open is wat ik vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door Gillie op 04-01-2012 21:06 . Reden: Overlap met Punked24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Koffie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:09:
WTF valt iedereen hier over dat de situatie niet thuis is :?
Als ik thuis alleen maar bereik zou willen hebben, neem ik wel een vaste lijn. Beetje krom om te zeggen dat je alleen op je woonadres bereik hoeft te hebben en je dankbaar moet zijn dat je een mobieltje op werk mee mag nemen.
Allemaal totaal niet relevant.

TS sluit een abo af, en gaat daarmee door het land hobbelen. Op zijn werk zit hij in de buurt van een T-Mobile mast, dus ook dat zit snor.
Vervolgens is dat ding stuk waardoor niemand in de buurt van die mast überhaupt bereik heeft, en moet je dat maar accepteren :?
Neen, T-mobile kan simpelweg niet aan zijn verplichtingen voldoen. Als je in een volkomen onbewoond gebied geen dekking hebt, had je dat kunnen verwachten. Echter op de plek waar de TS van plan was vaan zijn abo te gebruiken is wel degelijk dekking .. alleen is die dekking stuq. T-mobile kan dus niet leveren.

[...]

Met een acht-urige werkdag ben je al minstens 8,5 uur op die locatie. Als er totaal geen bereik is ben je dus simpelweg 8,5 - 9 uur niet bereikbaar aan. Niets overdreven aan.

[...]

De inhoud van zijn arbeidscontract en/of de verhoudingen tussen TS en zijn werkgever staan volledig buiten deze situatie.
De meeste mensen vallen niet over dat het niet 'thuis' is. Ze geven alleen aan dat T-Mobile policy is dat je contract pas mag ontbinden als je helemaal geen bereik hebt op je thuis adres. Iedereen hier snapt dat het vervelend is dat je geen bereik hebt op het werk. Maar ze geven ook terecht aan dat hij voor 2 maanden een korting krijgt. Ook geeft T-Mobile aan het binnen 2 maanden te fixen. Dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk 2 maanden duurt. Kan best zijn dat ze volgende week of over 2 weken het al opgelost hebben.

Dus ja ik vind dat de TS het maar moet accepteren en wel om de volgende redenen:
1) T-Mobile zegt dat ze het gaan oplossen.
2) Hij krijgt een korting wat ze niet hoeven geven.

Dus als ik de TS was dan zou ik gewoon die 2 maanden afwachten en als het dan nog niet is opgelost pas klagen en een ontbinding eisen.

Wat ik me trouwens nog afvraag. Ben je net begonnen bij die werkgever of heb je net een nieuw abonnement?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet je wat het is met T-mobile. Zakelijk is het zooo ruk en ik heb er weer spijt van deze provider. Ik zat lekker bij Vodafone en nooit gezeur maar met die buiten-de-bundel zakelijke kosten vond ik te hoog en ik dacht ok dus ik ga naar Tmobile terug want dat was goedkoop. Auw dat was heel pijnlijk want het werkt simpelweg NIET.
Voorbeelden:
Ik heb 2 streepje bereik en krijg 5 smsjes met oproepen gemist. Wacht even wat gaat hier mis want ik heb bereik. Ik sta in het centrum van Amstelveen.

Ok ik sta in Amsterdam bij Van Breestraat en stapje naar voren daag Internet en stapje naar achteren weer Internet. (bleek storing en kon wel 12 maanden duren). Uiteindelijk snel opgelost.

Ik rij vanuit Amstelveen > Amsterdam bij een bepaalde plek rond de grens en plots gesprek weg en komt ook niet meer terug. Pas wanneer ik bij de volgende mast ben doet die het weer. Dit zijn maar dagelijks irritanties die niet opgelost worden, keer op keer op keer.

Mensen die komen vaak direct in de voicemail terecht. Ja ik heb je 3 keer gebeld en ik kijk dus naar mijn toestel hmmmm. Nog nooit gehad met Vodafone maar wel met Tmobile.

Thuis ga ik over 10 meter van vol bereik naar 1 streepje en soms helemaal geen bereik. Zit gewoon bij het raam dus daar ligt het ook niet aan.

Antwoord helpdesk: ligt aan uw toestel! Ga maar een ander toestel halen.

Moet nu zoveel actie gaan ondernemen om te gaan bewijzen (wie eist die bewijst).

Kom op wat een prut organisatie. Ik wens ze een groot faillisement toe en met alle plezier. Dit is niet werken, dit is aank*tten met de slechte materialen. Als het nou Afrika was dan was het nog acceptabel tot een bepaalde hoogte maar dit... nee echt om te janken.

Orange was echt top en hoorde ook in 2000 echt bij KPN en Libertel thuis maar nu dat ze Orange hebben overgenomen is het echt janken.

[ Voor 4% gewijzigd door itsalex op 08-01-2012 23:18 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rutix schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:43:
[...]

Dus ja ik vind dat de TS het maar moet accepteren en wel om de volgende redenen:
1) T-Mobile zegt dat ze het gaan oplossen.
Ah, dus als de topicstarter in heel Nederland niet kan bellen maar thuis wel dan moet hij maar gewoon kappen met zeuren als T-Mobile maar zegt dat ze het gaan oplossen?
2) Hij krijgt een korting wat ze niet hoeven geven.
....waar hij vervolgens niets aan heeft omdat hij 17 uur per dag (uitgaande van 9 uur op het werk en 8 uur slaap) zijn telefoon niet kan gebruiken? Lekker boeiend, die korting. En dat weet T-Mobile ook. Ik vind het zelfs ronduit schandalig dat dát hun oplossing is voor iemand die overdag totaal niet bereikbaar is op een zogenaamd mobiele verbinding.

Laten we vooral niet vergeten dat de policy van T-Mobile geen wet is. Jij hebt als klant verwachtingen bij het aangaan van een contract en als T-Mobile niet aan die verwachtingen kan voldoen (binnen het redelijke) dan heb je wel degelijk mogelijkheid tot ontbinden. Twee maanden geen gebruik kunnen maken van je mobiele verbinding gedurende de tijd dat je die verbinding het hardst nodig hebt is onacceptabel.

Wat betreft het daadwerkelijk oplossen van dit probleem: T-Mobile een ultimatum stellen. Je zou ze formeel in gebreke kunnen stellen per aangetekende brief en binnen een redelijke termijn (10 werkdagen?) een oplossing eisen die wel voor beide partijen acceptabel is. Juridische praat is vaak al genoeg om een bedrijf overstag te laten gaan. Eventueel zou je op Twitter stennis kunnen schoppen. T-Mobile's webcareteam pakt nog wel eens wat op, zeker als ze hun gezicht moeten redden.

Hoe dan ook: sowieso niet pikken. Je hebt een dienst afgenomen en die ontvang je niet. Dat is onder geen enkele Nederlandse wet acceptabel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punked24 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:40:

Ik heb een abbonoment bij t-mobile maar op mijn werk locatie heb ik geen bereik. Ik ben hier 5 dagen per week 9 uur aanwezig wat dus neer komt op 45 uur per week totaal geen bereik.

Ik heb contact gehad met t-mobile en deze geven aan dat het probleem ligt aan een zendmast. De oplost tijd is ongeveer 2 maanden. Ter compensatie bieden ze 2 maanden lang een korting aan van 20 %
Je hebt t-mobile dus in gebreke gesteld, ze bieden je korting aan, weten precies wat het probleem is en geven ook aan hoelang de reparaties duren. Door deze mededelingen heb je, juridisch gezien, geen poot om op te staan.
Nu lijkt het mij toch van de zotte dat ik nog 2 maanden moet wachten op een oplossing waardoor ik dus 9 uur per dag niet bereikbaar ben.
Misschien heb je onrealistische verwachtingen?
Laten we vooral niet vergeten dat de policy van T-Mobile geen wet is. Jij hebt als klant verwachtingen bij het aangaan van een contract en als T-Mobile niet aan die verwachtingen kan voldoen (binnen het redelijke) dan heb je wel degelijk mogelijkheid tot ontbinden.
T-mobile geeft toch aan dat de mast wordt gerepareerd? Misschien kan de TS nog onderhandelen wat betreft de korting, maar nogmaals:

-T-mobile geeft aan dat er een probleem is;
-T-mobile gaat de zendmast repareren en geeft ook aan hoelang het gaat duren;
-T-mobile geeft gedurende de reparaties korting aan de TS (want hij kan zijn toestel nog wel gebruiken buiten werktijden).

Dat het 2 maanden gaat duren is natuurlijk vervelend; ik weet zelf niet hoelang een reparatie van een mast uiteindelijk kan nemen maar het is aannemelijk dat het niet binnen een aantal dagen kan worden gedaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 17:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik vraag me gewoon heel erg af wat T-mobile anders voor compensatie kan bieden? Of wat KPN in dit geval had gedaan. Als er bij hen een mast helemaal kapot gaat waardoor hij (bij wijze van) vervangen moet worden, dan verwacht ik ook niet dat er in een week een nieuwe staat.
Ze zouden je in het beste geval 2 maanden kosteloos kunnen stellen mijn inziens, en dat zou dan wel heel erg coulant zijn. Nou veel succes met onderhandelen! :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:17:
Weet je wat het is met T-mobile. Zakelijk is het zooo ruk en ik heb er weer spijt van deze provider. Ik zat lekker bij Vodafone en nooit gezeur maar met die buiten-de-bundel zakelijke kosten vond ik te hoog en ik dacht ok dus ik ga naar Tmobile terug want dat was goedkoop. Auw dat was heel pijnlijk want het werkt simpelweg NIET.
Voorbeelden:
Ik heb 2 streepje bereik en krijg 5 smsjes met oproepen gemist. Wacht even wat gaat hier mis want ik heb bereik. Ik sta in het centrum van Amstelveen.

Ok ik sta in Amsterdam bij Van Breestraat en stapje naar voren daag Internet en stapje naar achteren weer Internet. (bleek storing en kon wel 12 maanden duren). Uiteindelijk snel opgelost.

Ik rij vanuit Amstelveen > Amsterdam bij een bepaalde plek rond de grens en plots gesprek weg en komt ook niet meer terug. Pas wanneer ik bij de volgende mast ben doet die het weer. Dit zijn maar dagelijks irritanties die niet opgelost worden, keer op keer op keer.

Mensen die komen vaak direct in de voicemail terecht. Ja ik heb je 3 keer gebeld en ik kijk dus naar mijn toestel hmmmm. Nog nooit gehad met Vodafone maar wel met Tmobile.

Thuis ga ik over 10 meter van vol bereik naar 1 streepje en soms helemaal geen bereik. Zit gewoon bij het raam dus daar ligt het ook niet aan.

Antwoord helpdesk: ligt aan uw toestel! Ga maar een ander toestel halen.

Moet nu zoveel actie gaan ondernemen om te gaan bewijzen (wie eist die bewijst).

Kom op wat een prut organisatie. Ik wens ze een groot faillisement toe en met alle plezier. Dit is niet werken, dit is aank*tten met de slechte materialen. Als het nou Afrika was dan was het nog acceptabel tot een bepaalde hoogte maar dit... nee echt om te janken.

Orange was echt top en hoorde ook in 2000 echt bij KPN en Libertel thuis maar nu dat ze Orange hebben overgenomen is het echt janken.
Jij moet eens een fatsoenlijke GSM aanschaffen vermoed ik. Gebruik zelf ook T-Mobile zakelijk en rij t hele land door zonder problemen. Tuurlijk zijn er wel eens dorpjes waar de connectie wat minder is, maar dat is bij alle providers t geval. Ik heb met mn T-Mobile zakelijk absoluut niet meer problemen dan met mn Vodafone particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punked24
Iedereen bedankt voor de reacties. Nadat ik contact heb gehad met mijn advocaat is er een brief verstuurd richting t-mobile. 2 dagen later ben ik door t-mobile gebeld en is mijn contract ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Goed zo. Bedankt voor de update!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1