Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59
Ik zit eraan te denken misschien eens een tablet te kopen, maar een zorg die ik daarbij is m'n privacy.

Ik heb nu een eee-pc met daarop Firefox, uitgerust met AdBlock plus en Ghostery. AdBlock heb ik op mijn telefoon benaderd door te rooten en Adfree te installeren. Wat je daarmee echter niet elimineert is het probleem van allerhande web bugs die je surfgedrag bijhouden. Dat soort dingen zit ik simpelweg niet op te wachten.

Nu heb ik gezien dat Ghostery voor iOs een aparte browser heeft uitgebracht met daarin precies de features die je wilt qua bestrijding van web bugs, maar voor Android lijkt zoiets er nog niet te zijn. Zijn er op dit moment manieren om een Androidtablet acceptabel te krijgen als het om dit soort overwegingen gaat? Ik mijd de browser op de telefoon om deze reden, maar op een tablet zou dat toch wel een erge reductie van de bruikbaarheid worden ;) .

πŸ’Ά Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. πŸ“°
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. πŸ™…πŸ»β€β™‚οΈ

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

Sick Nick

Drop the top!

Zit (gedeeltelijk) ingebouwd in de standaard browser, menu (rechts bovenaan) --> New incognito tab

Die bewaart niks van je geschiedenis en alle cookies zijn weg zodra je de tab sluit.

• Bananenplant
Mwa, dat vind ik niet echt een oplossing. Dan zou je echt heel strikt een scheiding moeten aanbrengen tussen je incognitodingen en je normale surfgedrag omdat de web bugs alsnog wel geladen worden.

❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. πŸ™…πŸ»β€β™‚οΈ

• Bananenplant
Na een jaar een schop: wat goed lijkt te werken is Firefox gebruiken met deze add-on. Deze gooit, behalve wat op een white list staat, gelijk cookies weg die niet op een open tab gebruikt worden. Handig tegen trackers :w !

Verwijderd

Op een Android-tablet is browsen wel je laatste zorg. De meeste apps mogen van zichzelf je contacten lezen, je belgeschiedenis lezen,automatisch opstarten, je smsjes lezen, en je locatie bepalen. En dat is maar een greep uit de mogelijkheden, een aantal van deze dingen doet Android zelf zonder apps ook al. Daarom heb ik de MIUI rom, daarin kan je instellen wat elke app mag doen. ( Ik heb ze dus allemaal zo min mogelijk toestemming gegeven om dat soort dingen te doen. Voor Whatsapp is het echter noodzakelijk om je Phone ID te krijgen. Dit houd van alles in waaronder je IMEI-nummer.)

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:54:
Op een Android-tablet is browsen wel je laatste zorg. De meeste apps mogen van zichzelf je contacten lezen, je belgeschiedenis lezen,automatisch opstarten, je smsjes lezen, en je locatie bepalen. En dat is maar een greep uit de mogelijkheden, een aantal van deze dingen doet Android zelf zonder apps ook al.
Precies.

Je zou ook eens kunnen kijken naar LBE Security Master. Daarmee kun je ook de permissies van apps beperken.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Pagina: 1