• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoi GoT,

Ik ben op zoek naar wat hulp, vanwege een probleem met mijn pc.
Blijkbaar heeft mijn pc er geen zin meer in, want hij wil niet opstarten.
Hij blijft zich herhalen in het opstartproces, ongeveer 30 seconden voordat hij opnieuw begint, zonder enig beeld.

Nu ben ik zelf niet zo handig als de meeste van jullie hier, dus alle hulp is welkom!

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DooiePixel
Excuses voor de openingspost (weinig info) echter wist ik niet zo goed wat te zeggen!

Ik heb het beleid nu gelezen en ben nu begonnen aan de troubleshooter.

Wat heb ik nu gedaan:
Ik heb een restart gedaan met alleen mobo/cpu/graka en 1 reepje geheugen!

En nu heb ik weer beeld! Zit nu in me bios, alleen zonder cd-speler / geluid / hdd.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Probeer het is op je onboard video. Toen mijn vorige videokaart is overleden bleef de pc ook herstarten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• DooiePixel
Ik zit weer in Windows op het moment,

Het geen wat niet is aangesloten is:
Cd speler
Geluidskaart
2e hdd (staat alleen data op, films etc.)
2 reepjes geheugen

Lijkt me dus iets met het geheugen, dit is echter net nieuw en misschien dus verkeerd geïnstalleerd of verkeerde bios instelling?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

DooiePixel schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:31:
Ik zit weer in Windows op het moment,

Het geen wat niet is aangesloten is:
Cd speler
Geluidskaart
2e hdd (staat alleen data op, films etc.)
2 reepjes geheugen

Lijkt me dus iets met het geheugen, dit is echter net nieuw en misschien dus verkeerd geïnstalleerd of verkeerde bios instelling?
Probeer het geheugen per reep te testen en kijk wat je pc doet als er een foute reep tussen zit.
Wat er nu in zit werk dus je kan nu 1 van de 2 andere sticks erbij doen.
Gaat hij rebooten dan heb je de foute reep te pakken..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• DooiePixel
Ik heb nu per reepje getest, had ook nog een reserve, die ook maar meteen getest.

Nu bleek er inderdaad 1 tussen te zitten waarmee de pc weer niet opstartte, die vervangen met me reserve. De rest werkte wel, bij 1 kreeg ik echter een bsod, maar de 2e keer deed ie het wel...

hier de bsod: Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/796/bsodf.jpg

Denk dat ik hier verder weinig mee kan? Verder was ik van plan om Windows 7 er op te zetten, dus daar eerst maar mee aan de slag.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Zo ik weet nu in ieder geval dat je windows draait (je OS staat namelijk nergens genoemd). Maar welke versie draai je? KS.sys googlen levert op dat het misschien te zoeken valt in je geluidskaart drivers. Heb je hier wat aan aangepast of heb je toevallig andere drivers geinstalleerd? Of heb je een update gedaan van windows. Je had in het beleid kunnen lezen dat alle relevante informatie in je startpost genoemd moet worden. Je OS is er daar 1 van ;)

Carpe Diem

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Duidelijk geheugen problemen aan de eerste regels van je bsod te zien.
Dat wordt dan RMA voor het geheugen, en met het werkende geheugen windows instaleren.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Laat Memtest86+ eens scannen voor minimaal 10 uurtjes (Liever richting de 12 a 14u) bijv 's nachts.

De BSoD die je daar krijgt is een typische RAM error.

Note: ELKE error in Memtest86+ is er 1 te veel en geeft je al recht op RMA. Let er wel goed op dat je BIOS goed ingesteld staat voordat je test. Anders kan je errors krijgen door foute instellingen :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DooiePixel
Sorry, erg dom om te vergeten mijn OS te vermelden. Het gaat hier om een vista systeem, maar deze ben ik van plan om te upgraden naar w7. Dit ga ik nu zo eerst doen. (dat zou het 'mogelijke' probleem met de geluidskaartdrivers ook moeten oplossen)

Die memtest kan ik vannacht wel laten draaien, toch maar ff zeker weten dat het werkt!

Oh en over die foute instellingen, dat is goed mogelijk.. :') zoiets is me wel overkomen:
Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/3572/errorev.jpg

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Op de foto betekend, dat je moederbord probeert te overclocken. Dit kun je uitzetten, zie je handleiding van je moederbord en bios.
Pagina: 1