Toon posts:

Samsung 55D8000 kopen of wachten tot na CES?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken, wikken en wegen besloten om een Samsung 55D8000 aan te schaffen.
Nu begin ik toch te twijfelen of ik niet beter kan wachten tot na de CES om te kijken wat er nog meer op de markt komt, ook van andere merken.
En omdat mogelijk de prijzen van de 2011 modellen zullen zakken als de 2012 modellen komen.

De vraag is nu heeft het zin om te wachten en mogelijk 2012 model kopen of 2011 met lagere prijs of nu gewoon kopen?

Groet Lex

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jij wil een nieuwe TV, wij niet :)

De vraag is dus: welke financien heb je er wel/niet voor over om nu/volgende week/volgend jaar een TV te kopen met de kans dat de dag later er iets nieuwers/beters/mooiers uitkomt.

Beetje kip & ei; alleen jij kan beslissen wanneer het geld wordt uitgegeven :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 11:33
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:39:
Na lang zoeken, wikken en wegen besloten om een Samsung 55D8000 aan te schaffen.
Nu begin ik toch te twijfelen of ik niet beter kan wachten tot na de CES om te kijken wat er nog meer op de markt komt, ook van andere merken.
En omdat mogelijk de prijzen van de 2011 modellen zullen zakken als de 2012 modellen komen.

De vraag is nu heeft het zin om te wachten en mogelijk 2012 model kopen of 2011 met lagere prijs of nu gewoon kopen?

Groet Lex
It all has to do with you money you are willing to spend.

Ik zou zeker wachten totdat je de nieuwe tv's van de CES hebt gezien. Dan weet je in hoofdlijnen wat de innovativiteiten zijn (ook van andere merken). Het kan daarna nog wel weken/maanden duren voordat er reviews van deze nieuwe modellen zijn. Kun je zolang wachten?

Ik denk dat je met een een D8000 uit 2011 echt geen miskoop zult hebben hoor. De vraag is ook even hoeveel lager je nu zit, toen de D8000 uit 2011 werd geintroduceerd ? Dit heeft alles weer te maken met je budget. Succes!

PVoutput

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05-2025
Follow-up vraagje, niet om te hi-jacken hoor, maar weet iemand of er merken zijn die nieuwe modellen op de markt brengen relatief vlak na de aankondiging? Marketing-technisch gezien lijkt mij dit niet..

En een ander puntje, zakken de prijzen van huidige modellen doorgaans niet pas als de nieuwe modellen daadwerkelijk beschikbaar zijn? Ik verwacht geen daverende prijsdaling eigenlijk wanneer de nieuwe modellen slechts worden aangekondigd. Ik ben pas sinds deze zomer een beetje thuis in tv-land, dus weet hier niet het fijne van.

Ik hoop dat dit een beetje in de lijn van de TS past? :)

• MAX3400

MAX3400

CES-aankondiging, eerste markt-appearance half maart meestal pas. Tenzij ze op de CES zeggen dat ze pas in juli kunnen leveren :)

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 10:46

Quan Vu

Hoi

Samsung levert redelijk snel de nieuwe modellen. Zo rond maart. Maar veel zal de prijs niet dalen, simpelweg omdat de de prijsdaling voor kerst al geweest is en de prijsverschillen er zijn met de nieuwe modellen. Je kan wel meer cashback acties en dergelijke verwachten.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

• MAX3400

MAX3400

Quan Vu schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:55:
Samsung levert redelijk snel de nieuwe modellen. Zo rond maart. Maar veel zal de prijs niet dalen, simpelweg omdat de de prijsdaling voor kerst al geweest is en de prijsverschillen er zijn met de nieuwe modellen. Je kan wel meer cashback acties en dergelijke verwachten.
Tja, en zo blijven we bezig...

Akties voor het voetbal deze zomer, akties voor de Olympische spelen, de vakantiegeld-akties... :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's.

Heb toch maar even gewacht met de aankoop van de 55D8000, en denk dat dit een goede keuze is geweest.
Zeker gezien de mogelijkheden van de ES8000 serie, als ze zo goed zijn als Samsung beweert natuurlijk.

Maar dat is dan maar afwachten, nu wachten op prijzen van de nieuwe 2012 ES8000 serie..

Verwijderd

Nieuwe modellen zijn vrijwel altijd beter.
Nieuwe modellen zijn altijd duurder bij de launch van het product en kan maanden duren voordat de prijs zakt.
Nieuwe modellen kunnen last hebben van kinderziektes/onvolkomenheden die in eerste reviews niet opgemerkt worden maar die door gebruikers later aan het licht komen.
Nieuwe modellen zien er altijd meer slick en fancy uit maar net als hun voorgangers nooit perfect.

Als je wilt wachten op een nieuw model dan zal je dus nooit iets kopen. >:)
Modellen die nu in de aanbieding zijn waarbij je echt veel korting krijgt zoals de 16 % korting van bepaalde zaken die tv's zijn na die actie weer duurder, misschien niet exact de prijs als vóór de actie maar zeker niet zo goedkoop als tijdens de 16 % actie.

Tis maar net wat je te besteden hebt en welke eisen je hebt. Veelal willen mensen de mooiste uitgbreidste tv en willen ze kwaliteit en er lang mee doen. Maar in de tv wereld zijn er veel ontwikkelingen zodat je moderne apparaat waarschijnlijk vrij snel toch redelijk verouderd zal zijn. Daarom is het misschien verstandiger om niet het topmodel te kopen en incalculeert dat je binnen een vrij korte tijd weer een andere tv koopt. Het aantal jaar dat een tv meegaat is veel korter dan vroeger denk ik. Kijk naar tv's van 4 jaar geleden naar hun prestaties en voorkomen en vergelijk dat eens met wat ze nu kunnen. :/ Zeker het hele 3D gebeuren is nog lang niet perfect en zal nog veel veranderen vermoed ik. Nu een dure tv kopen betekent over 4 jaar een verouderd model aan de muur, al was je tv nog zo modern en duur . . . .. Als je een ruim budget hebt geen probleem, als je echter een enigzins beperkt budget hebt ben je feitelijk altijd beter af met een model wat al enkele maanden op de markt is en spoedig geupdate wordt, die tv's zijn veel goedkoper dus in de regel meer waar voor je geld.

Het juiste moment van kopen wordt door meerdere dingen bepaald: je budget, je verwachtingen, bepaalde features en zelfs looks van een tv.

cheers

;)
Pagina: 1