Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parcelware printer

Pagina: 1
Acties:

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Laatst heb ik deze vraag ook al gesteld op het shopping forum, maar toen bleek dat ik hem beter hier had kunnen adresseren. Dus:

We zijn op zoek naar een printer voor Post NL's parcelware etiketten (ongeveer A6) te printen. De grootste vraag is eigenlijk of we het beste voor een laserprinter kunnen gaan of voor een labelprintertje die werkt met rollen? Onze webshop gaat binnenkort pas online, dus erg veel zal er niet geprint worden zeker in het begin en ik wil dan ook erg graag weten welke het goedkoopst, makkelijkst en ook scherp (minstens 203 dpi) zal zijn. Het liefst zou ik meteen een voorbeeld krijgen van een printer die hier zeker voor geschikt is. Wat weet ik zelf al:
-Laserprinter print met vier etiketten op 1 vel, dus niet echt handig als je er maar 3 of minder op een dag hoeft te printen
-Rollen zijn duurder per etiket dan de vier op 1 vel voor laserprinters, maar wel makkelijker als je weinig hoeft te printen

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Tim

Grillmeister

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Er komt iets meer bij kijken... als je gaat voor een laserprinter dan krijg je daar ook weer extra's bij, want die labels moet je nog wel bevestigen. Dan ga je dus of met plakband aan de gang of met van die doorzichtige plakzakjes... dat is weer extra werk en ook een klein beetje extra kosten aan plakband en/of zakjes. Overigens zijn stickervellen voor laserprinters ook alweer een stukje duurder dan normaal papier.

Rollen zijn wel duurder, maar werken veel sneller en netter. Je plakt ze zo van de rol op de doos, niet rommelen met zakjes of wat dan ook. Je kan per stuk uitdraaien zoals je zelf al aangeeft. Neem je een dergelijke printer dan hoef je ook nooit toner te vervangen oid, meeste label printers werken thermisch... wat ook weer minder storingsgevoelig en vrijwel geen onderhoud behoeft...

Ik zou voor de rollen gaan omdat je daarvan gewoon enorm veel gemak hebt, eigenlijk het enige echte nadeel zijn de vrij hoge kosten voor een rol stickers... In mijn opinie verder zoveel gemak dat de kosten absoluut opwegen tegen de baten.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:31:
Er komt iets meer bij kijken... als je gaat voor een laserprinter dan krijg je daar ook weer extra's bij, want die labels moet je nog wel bevestigen. Dan ga je dus of met plakband aan de gang of met van die doorzichtige plakzakjes... dat is weer extra werk en ook een klein beetje extra kosten aan plakband en/of zakjes. Overigens zijn stickervellen voor laserprinters ook alweer een stukje duurder dan normaal papier.

Rollen zijn wel duurder, maar werken veel sneller en netter. Je plakt ze zo van de rol op de doos, niet rommelen met zakjes of wat dan ook. Je kan per stuk uitdraaien zoals je zelf al aangeeft. Neem je een dergelijke printer dan hoef je ook nooit toner te vervangen oid, meeste label printers werken thermisch... wat ook weer minder storingsgevoelig en vrijwel geen onderhoud behoeft...

Ik zou voor de rollen gaan omdat je daarvan gewoon enorm veel gemak hebt, eigenlijk het enige echte nadeel zijn de vrij hoge kosten voor een rol stickers... In mijn opinie verder zoveel gemak dat de kosten absoluut opwegen tegen de baten.
En voor welk model zou ik dan het beste kunnen gaan? Parcelware raadt een Zebra aan, maar misschien weet jij wel betere alternatieven die wel te verkrijgen zijn op sites als printershop.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 04-01-2012 13:38 ]

Grillmeister

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dan adviseer ik je ook Zebra, dat is waar ik ook veel mee gewerkt heb en eigenlijk nooit ontevreden over geweest. Of anders Datamax, die hebben ook wel goede printers... niet zoveel mee gewerkt maar dat heeft wel prima gewerkt.

Welk model etc, daar kan ik je niet zoveel advies over geven... qua specificaties loopt het teveel uiteen en daarvan ben ik te weinig op de hoogte. Zebra bouwt goede spullen, daar heb ik veel mee gewerkt...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Brother QL-1060N, gebruiken wij op werk. Kan ook gebruikt worden via het netwerk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:55:
Brother QL-1060N, gebruiken wij op werk. Kan ook gebruikt worden via het netwerk.
Ja, deze is zeker geschikt, goede prijs, netwerk, goed merk. Dit wordt 'm denk ik.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden :)

Grillmeister

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
misschien nutteloos maar kijkend naar kosten denk ik dat ze elkaar niet veel ontlopen ?

laser printer gaan toners in en afhankelijk van het merk en model (Z/W of Kleur) ben je al gauw tussen de 80 en 150 euro verder aan toners.

een label printertje zijn de rolletjes "duur" maar veel van die printertjes zoals de boven genoemde brother zijn thermal printers en hoeven dus nooit een toner/inkt van te worden vervangen.

dus als je beide voor en nadelen bij elkaar optelt zou ik zeker gaan voor de thermal label printertjes

oftewel dit zijn mijn 50 cent

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Pagina: 1