Krassen zijpaneel (niet zichtbaar andere fans?)

Pagina: 1
Acties:

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb een Cooler Master cm690 II Advanced en heb daarvoor een tijdje geleden een doorzichtig zijpaneel gekocht. Daarbij heb ik gelijk enkele Xigmatek XLF-F1253 fans gekocht, waarbij ik er 2 op mijn CM Hyper 212+ gemonteerd heb. Dit zag er allemaal erg fraai uit, alleen doet het volgende probleem zich voor: Het zijpaneel (doorzichtige gedeelte uiteraard) is al vrij snel erg krasserig. Het betreft hier zowel erg veel fijne krasjes over de gehele plaat als wat grotere krassen. Deze krassen zijn ontstaan door combinatie stof + zachte stoflap. Niet erg krasbestendig dus.

Deze krassen zijn (met name op een donkere kamer) goed zichtbaar en ik erger me er eigenlijk best wel aan. Ik heb het idee dat ze extra goed zichtbaar zijn, doordat de Xigmatek fans uit blanke leds bestaan.

Nu is mijn vraag eigenlijk of deze krassen minder goed (tot niet) zichtbaar zijn als ik fans op mijn koeler gebruik die geen blanke leds bevatten (bijvoorbeeld blauw, rood, groen etc.)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Exile84 op 04-01-2012 13:33 ]

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

Perkouw

Moderator General Chat
Forum regels al gelezen ? :+
Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen en/of om erachter te komen wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn ?

Er is op google namelijk voldoende over te vinden zelfs als je maar googled op;
''remove scratch from side panel''

[ Voor 37% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 13:19 ]

• Exile84
Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:18:
Forum regels al gelezen ? :+
Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen en/of om erachter te komen wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn ?

Er is op google namelijk voldoende over te vinden zelfs als je maar googled op;
''remove scratch from side panel''
Ok vergeet het krasjes verwijderen maar :) want ik heb ze er na een week weer opzitten. Je hebt ook gelijk dat hier inderdaad wel het één en ander over te vinden is. Dit geldt echter niet voor mijn 2e vraag (waar het bij mij eigenlijk ook om ging). Krassen minder zichtbaar door fans te gebruiken die geen blanke leds bevatten?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Symptoombestrijding; aangezien LED-licht in principe dezelfde breking heeft in perspex, zal je de krassen altijd blijven zien. Maakt weinig uit of je wit licht of donkerblauw licht gaat uitstralen; het zal een paar procent "zicht" schelen maar dat is het dan ook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Exile84
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:33:
Symptoombestrijding; aangezien LED-licht in principe dezelfde breking heeft in perspex, zal je de krassen altijd blijven zien. Maakt weinig uit of je wit licht of donkerblauw licht gaat uitstralen; het zal een paar procent "zicht" schelen maar dat is het dan ook.
Voor diegenen die er geïnteresseerd in zijn, ik heb 2 Gelid Wing 12 PL fans geïnstalleerd op m'n cpu koeler. Deze bevatten blauwe leds. De krassen zijn vanuit schuinvoor/zijaanzicht (als je snapt wat ik bedoel :P) niet meer zichtbaar. Vanuit zijaanzicht, bijna niet meer zichtbaar.

Heeft dus toch geholpen.
Pagina: 1