AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
1
| mstsc.exe /admin |
of
1
| mstsc.exe /console |
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2012 12:19 ]
Dat is een snelle reactieThinkPadd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:58:
Volgens mij moest je dat met de switch
code:
1 %windir%\system32\mstsc.exe /admin
of
code:
1 %windir%\system32\mstsc.exe /console
Die regels komen me niet bekend voor en heb ik eerder nooit gebruikt, waar moet ik dat dan precies invoeren?
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
that's it
Thanks!RUFFNECK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:11:
je kan idd gewoon in start menu > uitvoeren intikken: "mstsc.exe /console"
that's it
Ik zal het zometeen even proberen!
Maar ik blijf het gek vinden dat ik dat eerst niet hoefde:p
[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 04-01-2012 12:15 ]
Waar kun je dat scherm vinden?AzzKickah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:15:
Je kunt ook het vinkje aanzetten bij de eigenschappen van de machine waar je naar connect (Connect to console):
[afbeelding]
Is dit niet van een server versie van windows?AzzKickah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:15:
Je kunt ook het vinkje aanzetten bij de eigenschappen van de machine waar je naar connect (Connect to console):
[afbeelding]
Mijn 'probleem' doet zich voor met XP pro SP3
Microsoft Remote Desktop Connection Manager.
Nee, ik draai dit op Windows 7 maar RDP Manager doet ook gewoon in XP.Noob6 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:23:
[...]
Is dit niet van een server versie van windows?
Mijn 'probleem' doet zich voor met XP pro SP3
Vooralsnog heeft dit geen effect bij mij. Maar wellicht doe ik iets fout. bij de bovenste krijg ik overigens het helpvenster ipv dat remote desktop opstart. Bij tweede optie start er ook gewoon een nieuwe sessie.ThinkPadd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:58:
Volgens mij moest je dat met de switch
code:
1 mstsc.exe /admin
of
code:
1 mstsc.exe /console
Waar vind ik dat menu dan precies in XP pro SP3?
Je moet eerst RDC Manager downloaden van microsoft.comNoob6 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:49:
[...]
Vooralsnog heeft dit geen effect bij mij. Maar wellicht doe ik iets fout. bij de bovenste krijg ik overigens het helpvenster ipv dat remote desktop opstart. Bij tweede optie start er ook gewoon een nieuwe sessie.
[...]
Waar vind ik dat menu dan precies in XP pro SP3?
Maar die RDC manager heb ik nooit eerder gehad.AzzKickah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:58:
[...]
Je moet eerst RDC Manager downloaden van microsoft.com
Het moet toch ook op een andere manier kunnen lijkt me?
Dat was bij mij tot voor kort ook.
De code:
1
| mstsc /v: 192.168.0.2 /console |
als ik /console vervang door /admin krijg ik een foutmelding.
Of je /console of /admin 'moet' gebruiken hangt af van de Remote Desktop versie die je hebtNoob6 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:12:
Het gekke is ook dat ik op verschillende fora lees dat op het moment dat er een "externe sessie" begint de lokale sessie gelokt wordt en de computer dus het loginscherm van xp toont.
Dat was bij mij tot voor kort ook.
De code:
code:start ook gewoon een nieuwe sessie. Waarbij de sessie die op lokaal op de computer draait gewoon actief blijft.
1 mstsc /v: 192.168.0.2 /console
als ik /console vervang door /admin krijg ik een foutmelding.
Mijn vraag is dan ook zijn er misschien aanpassingen gedaan aan je XP installatie of is dit probleem 'spontaan' ontstaan. Overigens ken ik geen pc's waar dit soort zaken 'spontaan' (dus zonder het installeren van een patch of update) ontstaan, maar daar kun jij vast duidelijkheid over geven...
Het enige 'onderhoud' dat ik de afgelopen tijd gedaan heb zijn de maandelijkse updates van Windows.TheVMaster schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:50:
[...]
Of je /console of /admin 'moet' gebruiken hangt af van de Remote Desktop versie die je hebtOverigens is het wel vreemd dat je op je XP Client een tweede sessie opstart aangezien dit by default op een Client OS niet ondersteund wordt.
Mijn vraag is dan ook zijn er misschien aanpassingen gedaan aan je XP installatie of is dit probleem 'spontaan' ontstaan. Overigens ken ik geen pc's waar dit soort zaken 'spontaan' (dus zonder het installeren van een patch of update) ontstaan, maar daar kun jij vast duidelijkheid over geven...
Daarnaast heb ik aan het begin van deze week een probleem met het netwerk gehad, ik heb de router gereset en de computer die ik via remote wil connecten heeft nu een vast ip adres gekregen. Voor zover ik weet mag dat toch niet dit effect hebben lijkt me?
Ik ben er inmiddels ook achter dat dit een vreemd fenomeen is, ik lees op verschillende fora namelijk dat mensen juist meerdere sessies tegelijk willen op een XP pc en vervolgens wordt deze mensen verteld dat dat niet mogelijk is ..... blijkbaar dus wel, alleen weten we nog niet hoe
Nog even wat info over de situatie hier:
De computer die ik via een extern bureaublad wil bereiken: XP Pro SP3 (en moet dus /console gebruiken). Deze pc heeft maar één gebruikersaccount, tevens de administrator.
Ik wil deze pc bereiken van een laptop met XP Pro SP2.
Ik gebruik gewoon de standaard client voor 'extern bureaublad', deze staat volgens mij zelfs standaard op het bureaublad na een Windows installatie.
Ik heb er net even mee zitten spelen: gewoon op de normale manier mijn pc opgestart en ingelogd. Vervolgens vanaf de laptop een verbinding gemaakt en ingelogd op hetzelfde gebruikersaccount via extern bureaublad, wat dus een nieuwe sessie oplevert. Als ik dan een bestandje weggooi dat op het bureaublad staat dan verdwijnt dat ook realtime in de andere sessie.
Dus, als je die nou eens maakt en de waarde op 0 zet?•Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core
•Add a DWORD Key named EnableConcurrentSessions and give it a value of 1
Je weet maar nooit.
Of zet dit even in een .reg bestand:
En dan uiteraard uitvoeren op de doelmachine.Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Terminal Server\Licensing Core]
"EnableConcurrentSessions"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"EnableConcurrentSessions"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"AllowMultipleTSSessions"=dword:00000000
[ Voor 36% gewijzigd door Avar op 04-01-2012 22:24 . Reden: .reg toegevoegd ]
Kan het zijn dat die XP machine meerdere accounts heeft en je 2 door elkaar gebruikt? (account a is actieve sessie en je remote met account b)
Euh... dat zou welRUFFNECK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:24:
Kan het zijn dat die XP machine meerdere accounts heeft en je 2 door elkaar gebruikt? (account a is actieve sessie en je remote met account b)
a) suf zijn
b( de makkelijkste verklaring
De registersleutel die je noemde staat bij mij al op 0.Avar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:14:
Interessant probleem... Ik zit hier een stukje te lezen over hoe je het voor elkaar zou moeten krijgen, een dll vervangen en dan het volgende in de registry:
[...]
Dus, als je die nou eens maakt en de waarde op 0 zet?
Je weet maar nooit.
Of zet dit even in een .reg bestand:
[...]
En dan uiteraard uitvoeren op de doelmachine.
En het toevoegen van die drie regels aan het register levert een foutmelding op bij het verbinding maken via extern bureaublad:
"time-out bij het maken van verbinding".
Edit:
Je hebt het ook over het vervangen van een dll bestand, welk bestand is dat?
[ Voor 6% gewijzigd door Noob6 op 05-01-2012 12:18 ]
Nee, er zit maar één account op die XP pc.RUFFNECK schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:24:
Best vaag, ik doe het altijd met /console ook naar XP machines en ik kom altijd in de sessie terecht die dan gaan de is zeg maar...
En ik log met exact dezelfde gebruikersnaam in, zowel lokaal als via extern bureaublad
Edit:
Inmiddels ben ik met systeemherstel een maand terug in de tijd gegaan om te kijken of dat hielp, maar ik krijg nog altijd een nieuwe sessie

[ Voor 12% gewijzigd door Noob6 op 05-01-2012 12:15 ]
Als je de client-pc overneemt dan gaat die toch op het Lock-screen? Hoe zie je dan dat ie real-time verdwijnt?
Lees nog eens vanaf het begin? Dat is nou juist het probleemAzzKickah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:43:
Wat bedoel je dan met als je een bestand verwijderd, hij ook real-time in de andere sessie wordt verwijderd?
Als je de client-pc overneemt dan gaat die toch op het Lock-screen? Hoe zie je dan dat ie real-time verdwijnt?
Het probleem is nu juist dat ik het Lock-screen niet krijg omdat er een nieuwe sessie gecreëerd wordt (onder dezelfde accountnaam).AzzKickah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:43:
Wat bedoel je dan met als je een bestand verwijderd, hij ook real-time in de andere sessie wordt verwijderd?
Als ik nu vanaf de laptop een verbinding maak via extern bureaublad kom ik netjes in de console sessie en is op de monitor van de pc het vertrouwde loginscherm weer te zien.
Probleem opgelost dus, maar de oorzaak blijft onduidelijk

Ok, hier staat het verhaal over het andersom wijzigen inclusief de verwijzing naar de DLL:
http://www.golod.com/enab...edia-center-edition-2005/
WTF.....dit is echt een heel vreemd probleem. Enneh..een herstelpunt van een moment nog eerder dan je laatste herstelpunt?Noob6 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:40:
Geloof het of niet, maar na een reboot van de XP pc is het probleem weer terug
daar denk ik althans meteen aan.
Voordat ik met die dll bestanden wilde klooien heb ik toch nog even wat in mijn register gerommeld.Avar schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:46:
![]()
Ok, hier staat het verhaal over het andersom wijzigen inclusief de verwijzing naar de DLL:
http://www.golod.com/enab...edia-center-edition-2005/
Ik had namelijk even bij een andere pc gespiekt (waarbij het wel normaal functioneerde) hoe een en ander hier stond ingesteld in het register.
Daarop heb ik onderstaande waardes compleet uit mijn register verwijderd omdat deze ook niet in het register van die andere pc terug te vinden waren.
1
2
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Terminal Server\Licensing Core] "EnableConcurrentSessions" |
1
2
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Control\Terminal Server\Licensing Core] "EnableConcurrentSessions" |
1
2
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core] "EnableConcurrentSessions" |
1
2
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "EnableConcurrentSessions" |
Vooralsnog is dat de oplossing....
Al ben ik benieuwd hoelang het deze keer goed gaat
Ik heb dat voor de verschillende controlsets één voor één gedaan en het werkte pas nadat ik ook de laatste verwijderd had. Blijkbaar moet het dus correct staan in ALLE controlsets?!
Dank aan Avar voor de duw in de goede richting!
Ik kon niet verder terug dan die datum.TheVMaster schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:12:
[...]
WTF.....dit is echt een heel vreemd probleem. Enneh..een herstelpunt van een moment nog eerder dan je laatste herstelpunt?
Nouja, vooralsnog is het probleem dus in ieder geval weer (even

Ik hou jullie op de hoogte als er nieuwe problemen ontstaan.
Heb je al opnieuw opgestart?Noob6 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:37:
[...]
Nouja, vooralsnog is het probleem dus in ieder geval weer (even) opgelost.
Nog niet, doe ik vanavond .... kan inderdaad dat dan het probleem terug is
Blijkbaar toch te vroeg gejuicht
Inmiddels opnieuw opgestart, de waardes die ik uit het register had gehaald staan er weer in, en je raadt het al, daarmee is het probleem ook weer terug.
What to do?
Van de specifieke sleutel in het register de ACL's op read-only zetten voor alles en iedereen (zodra je de benodigde waardes hebt verwijderd)?Noob6 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:40:
[...]
Blijkbaar toch te vroeg gejuicht![]()
Inmiddels opnieuw opgestart, de waardes die ik uit het register had gehaald staan er weer in, en je raadt het al, daarmee is het probleem ook weer terug.
What to do?
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 06-01-2012 19:45 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
dus in het geval van deze sleutel:The Zep Man schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:45:
[...]
Van de specifieke sleutel in het register de ACL's op read-only zetten voor alles en iedereen (zodra je de benodigde waardes hebt verwijderd)?
1
2
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "EnableConcurrentSessions" |
de waarde verwijderen, rechtsklikken op 'winlogon' in de linkerkolom en vervolgens bij machtigingen alles op 'read only' zetten?
Bij mij bestaan die Licensing Core keys helemaal nietNoob6 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:37:
[...]
code:
1 2 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Terminal Server\Licensing Core] "EnableConcurrentSessions"
code:
1 2 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Control\Terminal Server\Licensing Core] "EnableConcurrentSessions"
code:
1 2 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core] "EnableConcurrentSessions"
code:
1 2 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "EnableConcurrentSessions"
[...]
Wat een vaag probleem dit!
volgens mij kan je een niet bestaande waarde niet op read-only zettenNoob6 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:56:
[...]
dus in het geval van deze sleutel:
code:
1 2 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "EnableConcurrentSessions"
de waarde verwijderen, rechtsklikken op 'winlogon' in de linkerkolom en vervolgens bij machtigingen alles op 'read only' zetten?
Oeps... ja de Winlogon kan je natuurlijk wel read-only zetten, nou maar hopen dat je daardoor geen andere problemen krijgt...
[ Voor 11% gewijzigd door Avar op 06-01-2012 22:05 ]
Toch maar eens een virus- en spywarescan doen danmaar....
Het maken van die aanpassingen in het register waar ik het eerder over had werkt nu ook niet meer.
Ik krijg gewoon weer een compleet nieuwe sessie bij verbinding via extern bureaublad.
Inmiddels heb ik ontdekt dat de sleutel
1
| HKLM\SYSTEM\ControlSet001HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Terminal Server\fSingleSessionPerUser |
ook met het geheel te maken heeft. Maar als ik deze waarde van 0 naar 1 zet dan krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik een verbinding wil maken via extern bureaublad:
"Time-out bij het maken van een verbinding. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken."
Er zit dus waarschijnlijk nog ergens iets fout, maar waar
[ Voor 46% gewijzigd door Noob6 op 12-01-2012 16:34 ]
Mja, ik ben al heel veel topics tegengekomen waarin mensen juist mijn situatie willen creërenspleethoven schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:29:
Inderdaad een heel vreemd probleem. Het effect dat jij hebt wou ik een tijd geleden ook bereiken
Maar het omgekeerde lijkt een stuk lastiger.