Hey mensen,
Ik ben even wat aan het knoeien met ASP.NET, en ben met een aantal tutorials begonnen. Lekker aan het spelen met wat navigatie, contentholders, userwebcontrols and so on.
Het meeste gaat prima, maar nu probeer ik het volgende:
Ik heb een simpele UserControl die de waarde van een sessionitem laat zien. Wekt allemaal helemaal leuk.
Maar nu wil ik een cssclass toewijzen aan het label van deze control. Ik heb de property LabelcssClass aangemaakt. Als ik deze verander en de webpage in run zet, dan zie ik dat de control zich netjes heeft aangepast naar de css class.
Maar in de designer van visual studio zie ik de wijziging van de cssclass niet, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel kan zien?
Overgens, als ik de cssclass van de DIV aanpas waar ik de control in heb staan werkt het wel. Maar het gaat even om het principe. Want wat doe je dan als je een UserControl hebt die 2 styles gebruikt.
Ik ben even wat aan het knoeien met ASP.NET, en ben met een aantal tutorials begonnen. Lekker aan het spelen met wat navigatie, contentholders, userwebcontrols and so on.
Het meeste gaat prima, maar nu probeer ik het volgende:
Ik heb een simpele UserControl die de waarde van een sessionitem laat zien. Wekt allemaal helemaal leuk.
Maar nu wil ik een cssclass toewijzen aan het label van deze control. Ik heb de property LabelcssClass aangemaakt. Als ik deze verander en de webpage in run zet, dan zie ik dat de control zich netjes heeft aangepast naar de css class.
Maar in de designer van visual studio zie ik de wijziging van de cssclass niet, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel kan zien?
Overgens, als ik de cssclass van de DIV aanpas waar ik de control in heb staan werkt het wel. Maar het gaat even om het principe. Want wat doe je dan als je een UserControl hebt die 2 styles gebruikt.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Partial Class Textcontrol Inherits System.Web.UI.UserControl Private _SessionItem As String Protected Sub Page_Load(sender As Object, e As System.EventArgs) Handles Me.Load Dim SessionItemValue As String = CType(Session.Item(_SessionItem), String) TextLabel.Text = SessionItemValue End Sub Public Property SessionItem As String Get Return _SessionItem End Get Set(value As String) _SessionItem = value End Set End Property Public Property LabelcssClass As String Get Return TextLabel.CssClass End Get Set(value As String) TextLabel.CssClass = value End Set End Property End Class |
[ Voor 6% gewijzigd door Armageddon_2k op 04-01-2012 11:55 ]