[Spielerij] Idee voor clans

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:09
Naar aanleiding van het gezwets in het MW3 topic.

Ik erger er mij al een tijdje aan, dat iedere keer dat je in dat topic leest, dat het eigenlijk gewoon over 1 clan gaat en een groep vrienden. Het aantal posts dat daar niet over gaat is heel weinig. ik heb hier al verscheidene keren een TR voor gestuurd, maar dat haalt niet veel uit. Terwijl ik toch wel wat ervaringen wil lezen over dit spel.

Is het geen idee om eens te proberen met een apart subforum voor spielerei voor clans? Ik denk wel dat er vraag voor is, en dan voor 1 clan 1 topic, zo blijft de rest van de topics wat overzichtelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Nouja volgens mij hebben clans een eigen forum waar ze hun tactiek bespreken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Waarom spammen ze dan hier hele topics vol over clangezever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even een topictitel fixje gedaan en ik zal een blik werpen in het topic.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tarkin schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:59:
Waarom spammen ze dan hier hele topics vol over clangezever?
Omdat mensen kliekjes vormen. Mensen die elkaar kennen zijn eerder geneigd om te vervallen in grappen die maar een selecte groep mensen zullen snappen omdat die clan-only zijn of zelfs om een algemene post over een gamingsessie uit te laten lopen in een discussie die niemand kan volgen omdat ze er niet bij waren. Zelfs als dat niet oorspronkelijk de intentie was gebeurt dat soms vanzelf.

Ik ben om dezelfde reden bang dat een apart clanforum er niets aan gaat veranderen dat dit soort posts nu eenmaal voorbij komt. Je biedt wat extra mogelijkheid voor discussie binnen clans zelf maar enerzijds zullen die mensen misschien juist niet in hun clantopic willen posten omdat het "geheim" moet blijven wat ze doen (bijvoorbeeld taktieken voor een nieuwe baas in een MMO) of omdat het privé is. Anderzijds zullen de incidentele posts in de huidige topics ook gewoon voor blijven komen, puur omdat dat de menselijke aard is.

Anders dan er hard tegen modereren denk ik niet dat je hier veel aan kan doen. En dat hard modereren voor een of twee posts tussendoor is ook weer zoiets.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Nu gebeurt het toch dat ze erover praten. Daar heb ik geen probleem mee, je hebt het wel in meerdere topics. Maar in het MW3 topic is het gewoon zo erg dat het meerendeel van de posts van 10-20 man komen. Het is het enige topic wat ik een beetje volg maar volgens mij heb je dit ook bij spellen zoals Team fortress, BF3 enz...

Ik heb gewoon het idee dat het best wel een nuttige toevoeging zou zijn aan het spielerei forum. Enerzijds om verschillende nederlandstalige clans bij te houden en anderzijds om de topics een beetje proper te houden. Ook dat kan positief voor tweakers zelf uitpakken. Meer users die hier posten (en indirect dan meer reclamecentjes...).

Misschien is het gewoon een idee dat kan uitgeprobeerd worden voor een maand ofzo indien er voldoende animo voor is. Dan kan je zien of het levensvatbaar is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen, ik zeg dat je je niet te veel moet voorstellen van de effecten op in-crowd posts want die hou je toch wel. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik moet het toch met NMe eens zijn in dezen. Ik zie persoonlijk niets in een clan-subforum, zeker niet als de meeste clans tegenwoordig toch wel een eigen website hebben. Dit zou dan dubbelop zijn en ik denk ook dat je dan dit soort zaken nog steeds niet uit het algemene MW3 topic kunt houden.
Of, je houdt een dood algemeen MW3 topic over en een springlevend 'het grote MW3 clan X'-topic. Dan verplaats je het probleem alleen maar, lijkt mij. Dat er niet veel anderen in het MW3 topic posten komt niet eens zozeer doordat die clan zo actief is, maar m.i. meer doordat de meeste actieve posters in dat topic die clan gejoined zijn.

Aan de andere kant ben ik het met je eens dat er voor Tweakers.net natuurlijk wel wat uit de clans te halen valt, alleen weet ik niet of een speciaal subforum de juiste weg daarvoor is. :) Maar misschien dat zeef daar ideeën bij heeft.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Eens met NMe en Cloud. Vaak is het zo dat de meest actieve leden een (GOT) clan joinen en dan kun je het toch niet tegengaan dat ze af en toe wat van het clangepraat meenemen naar het topic. Mijn inziens is dat ook helemaal geen probleem maar het moet natuurlijk niet te erg worden (en dan kun je altijd een TR aanmaken).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik snap het probleem maar het heeft ook sterk te maken met dat het overgrote deel die actief zijn in het topic, en dan schat ik zelfs 8 a 9 van de 10 actieve posters in het topic die met mede GOTers de game speelt, dat het dan al snel een tikkeltje persoonlijker word in zo'n topic. Als mede lid van 1 van de clans heb ik al het balletje opgegooid om specifiekere clan delen op een andere locatie te doen. Maar het meer persoonlijke wat er heerst in het topic krijg je er niet echt uit denk ik. Dat is gewoon de community die hier op GOT is ontstaan binnen de COD gamereeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Hmm het was maar een ideetje.

Ik snap ook wel dat dit gebeurd en dat dit wss in het MW3 topic een uitzondering is. Nou ja, we zien wel wat het geeft
Pagina: 1