Toon posts:

Begin met Apple: hoe standaardprogramma's instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen geleerd dat je in Finder kunt instellen dat een soort bestand altijd moet uitgevoerd worden met een bepaalde applicatie. Mijn vraag is echter of en hoe ik in OS X een lijst kan vinden met bestandsextensies waar ik dan een standaard applicatie kan aan koppelen?
Ik ben voornemens om niet met iTunes en iPhoto te gaan werken (omdat die teveel hun eigen zin doen en ik op dit vlak maar heel eenvoudige behoeften heb). Ik hoop dat ik die kan uitschakelen zoals dit met het uitzetten van features bij Windows kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://kb.iu.edu/data/akvs.html

Pardon, niet goed gelezen

[ Voor 36% gewijzigd door Cubix op 04-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:21:
Ik ben voornemens om niet met iTunes en iPhoto te gaan werken (omdat die teveel hun eigen zin doen en ik op dit vlak maar heel eenvoudige behoeften heb). Ik hoop dat ik die kan uitschakelen zoals dit met het uitzetten van features bij Windows kan.
blijf vooral op de windows manier werken, en denk in mappen!
erg handig dat je precies weet op welke locatie foto's en mp3 staan, en laat dat vooral niet regelen door iTunes/iphoto!

Als je niet met iPhoto werkt heb je gelukkig ook geen integratie met andere pakketten die met foto's werken, want je kunt het veel sneller regelen door in je zelf gekozen mappenstructuur te bladeren/zoeken/struinen.

Sorry voor het sarcasme, maar waarom ben je dan uberhaupt overgeschakeld op OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat kan prima.

Zoek een MP3/AAC/ander audiobestand -> Rechter muisknop -> Toon Info -> Tabblad "Open met" -> Kies je voorkeursapplicatie en klik op "Wijzig alles". Vanaf dat moment worden alle bestanden met die extensie geopend door het door jou aangewezen programma.

Je spreekt alleen jezelf ontzettend tegen. Je hebt ontzettend eenvoudige behoeften voor muziek en foto's. Naar mijn idee is er voor de Mac niks wat eenvoudiger werkt als iTunes en iPhoto. Kwestie van sleur en pleur en alles wordt geregeld voor je, geen gedonder met mappen en andere onzin. Wil je geen podcasts zien? Pas de voorkeuren zodanig aan dat je die niet ziet. Zo zijn er nog tal van zaken die je makkelijk aan of juist uit kunt zetten in iTunes.

Voor iPhoto geldt hetzelfde. Als je een Flickr account hebt, of zelfs Facebook, kun je foto's vanuit iPhoto uploaden met een klik op de muis. Hoezo moeilijk doen?

Laat de manier van denken die je onder Windows bent gewend achter je, je werkt nu op een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van Apple enkel een iMac.
Ik heb enkel muziek die minstens 20 jaar oud is en geen behoefte aan nieuwe.
Ik heb daar een goed overzicht op in eigen ordening met mappen.
Al wat ik wil is een eenvoudige applicatie die mij die laat afspelen, ik denk aan VLC of misschien een ander klein gratis programma dat enkel audio bestanden afspeelt.
Ik krijg de indruk dat jullie mijn vraag als een aanval op Apple(gebruikers) aanvoelen, maar dit is het niet. Ik wil enkel mijn eigen ding doen, zo heb ik ook nooit de mediaplayer van Windows gebruikt. Ik vind echter niet direct mijn eigen weg in een nieuw besturingssysteem, vandaar mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
iTunes is een muziekdatabase. Dat je toevallig hiermee ook een iPod beheert is extra functionaliteit, maar in basis blijft het een muziekdatabase.
Ik heb enkel muziek die minstens 20 jaar oud is en geen behoefte aan nieuwe.
zie ook mijn eerste antwoord. De iTunes store is een optie die je niet hoeft te gebruiken. Oude muziek kun je perfect importeren in iTunes.
Ik heb daar een goed overzicht op in eigen ordening met mappen.
Ik vergelijk het maar met een database en GUI. Op het moment dat je met de GUI (=iTunes) kunt werken, ga je toch ook niet met SQL rechtstreeks op de database informatie inserten en updaten (=werken met mappen)
Al wat ik wil is een eenvoudige applicatie die mij die laat afspelen, ik denk aan VLC of misschien een ander klein gratis programma dat enkel audio bestanden afspeelt.
kan iTunes perfect, eventueel geminimaliseerd.
Ik krijg de indruk dat jullie mijn vraag als een aanval op Apple(gebruikers) aanvoelen, maar dit is het niet. Ik wil enkel mijn eigen ding doen, zo heb ik ook nooit de mediaplayer van Windows gebruikt. Ik vind echter niet direct mijn eigen weg in een nieuw besturingssysteem, vandaar mijn vragen.
Nee hoor, ik probeer je het gemak te laten zien dat OSX biedt. met onze tips kun je sneller je weg vinden met het nieuwe besturingssysteem. Het anders denken heeft mij echter ook een jaar geduurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Je kunt ook gewoon je muziek in iTunes zetten en daar mappen aanmaken. Dan staat het wel dubbel op je HDD/SSD maar heb je zowel je mappen structuur als de muziek in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je kan er ook voor kiezen om je bestanden op de standaard locatie te laten staan (cfr. je mapstructuur zoals je ze nu hebt) in plaats van alles naar de Library te laten kopiëren.
Hier kan je het een en ander nalezen ivm iTunes en het beheer van files/Library: http://support.apple.com/kb/ht1391

Voor de rest ben ik het overigens met een aantal van de opmerkingen hierboven eens: geef iTunes en iPhoto een kans vooraleer je op zoek gaat naar een alternatief. Je zal nog versteld staan van het gebruiksgemak.
Het is zeker niet evident om een quasi "vastgeroeste" manier van werken plots om te gooien, maar in the end gaat het toch allemaal om het zo eenvoudig mogelijk te maken, niet?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Daaraan toevoegend: OS X is anders en vereist op diverse plekken een andere manier van denken (en doen). Je kunt je beter verdiepen in de manier hoe OS X bepaalde zaken doet en je die andere manier van denken aanleren want dat is makkelijker dan naar allerlei alternatieven gaan zoeken om het vooral op de Windows manier te blijven doen. Dan kom je nogal bedrogen uit omdat er voor een aantal zaken simpelweg geen alternatieven zijn. Websites zoals macmiep.nl en macnoob.nl kunnen je al flink op weg helpen maar lees ook vooral de FAQ eens door van dit subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is op basis van deze informatie dat ik besloten heb dat in mijn geval iTunes niets voor mij is:
http://www.apple.com/nl/itunes/features/

Ik hoop dat er toch iemand zal zijn die mij echt wil helpen i.p.v. mij te ontraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:34:
Het is op basis van deze informatie dat ik besloten heb dat in mijn geval iTunes niets voor mij is:
http://www.apple.com/nl/itunes/features/
ik heb een applicatie nodig waarmee ik duizend getallen wil sorteren.
Excel is het handigst maar dat ga ik niet gebruiken, want in Excel zitten honderden functies die ik niet nodig heb: ik wil alleen sorteren. Dus open ik notepad, en ga handmatig alle getallen in volgorde zetten. (deze analogie is gelijk aan jouw standpunt over iTunes) :F
Ik hoop dat er toch iemand zal zijn die mij echt wil helpen i.p.v. mij te ontraden.
is al gebeurd, zie reactie van sypie

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 04-01-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

In het onmisbare software topic staan volgens mij ook wat tips over losse audioplayers (zonder hele beheer en database toepassingen). Ik gebruik Vox af en toe: http://voxapp.didgeroo.com/ en winamp is er ook voor de mac sinds kort.

Beide programma's zijn wel redelijk beta, maar draaien wel ok.

(voor mij persoonlijk: iPhoto vind ik ook onhandig, maar iTunes gebruik ik met alle plezier. Vooral door: makkelijk doorzoeken, sorteren, playlists maken)

[ Voor 21% gewijzigd door kaassouffle op 04-01-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niets mis mee uiteraard om op zoek te gaan naar alternatieven. Maar doe dat - wat mij betreft - dan wel op basis van de juiste argumenten.

http://www.videolan.org/vlc/features.php?cat=input
Op basis hiervan zou ik kunnen zeggen dat ik VLC niet wil gebruiken. Veel te veel features die ik toch niet gebruik.

Als je in het verleden slechte ervaring hebt gehad met iTunes, dan kan ik je terughoudendheid begrijpen. Maar iTunes op een Mac of iTunes in Windows is een wereld van verschil (net als Safari trouwens).

Anyways, de voorkeuren voor een bepaald bestandstype kun je aanpassen door de eigenschappen van het bestand op te vragen. Rechtsklik op een bestandstype dat je wilt aanpassen. Selecteer uit het context-menu "get info" -> Open with -> [selecteer programma] -> Change all.

Suggesties over verschillende programma's zijn gegeven. Maar mijn advies zou ook zijn: maak een kopie van jouw bestanden, open iTunes en pas de instellingen aan zoals je ze wilt hebben (bijvoorbeeld dat je iTunes de mappen laat voor wat ze zijn) en importeer dan je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie voor de reacties.
Ik wil hier niet als betweterig of moeilijk overkomen, maar dit was eigenlijk mijn belangrijkste startvraag:
"Ik heb intussen geleerd dat je in Finder kunt instellen dat een soort bestand altijd moet uitgevoerd worden met een bepaalde applicatie. Mijn vraag is echter of en hoe ik in OS X een lijst kan vinden met bestandsextensies waar ik dan een standaard applicatie kan aan koppelen?"
Ik heb zelf eerst wat gezocht, maar niet echt een antwoord gevonden.
Ik heb dan over iTunes & iPhoto gesproken omdat ik vermoed dat de diverse audio- en videobestanden standaard hier zullen aan gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je komt niet als betweterig over vind ik. Een gebruiker heeft nog altijd het recht om een computer te gebruiken zoals hij wil, ook al is dat niet de filosofie van holy Apple.

Voor zover ik weet is er in OSX geen extensieve lijst met bestandsextenties, maar je kan zoals je zelf al gevonden hebt inderdaad kiezen met wat je je bestand wil openen. Je kan dat niet alleen forceren voor één bepaald bestand, maar voor alle bestanden van dat type. Ik denk ook dat je dat best kan doen.

Persoonlijk gebruik ik iTunes op de iTunes-manier, maar 't klopt wel dat je er veel werk mee gaat hebben als je een hele database wil importeren die geregeld is volgens een ander systeem.

Voor diegene die zo nodig commentaar moesten hebben; iTunes is behoorlijk bloated aan't worden. Misschien dat je 't niet voelt op je iMac 27" maar niks smooth software meer op een Mac Mini van een paar jaar terug.
iPhoto hetzelfde, Picasa heeft praktisch dezelfde opties en werkt veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als je echt je file extensies snel wilt kunnen zien dan zou je Magic Launch kunnen gebruiken. Is een gratis tool waarmee je file associations kan beheren. http://www.metakine.com/products/magiclaunch/

Wat betreft je muziek. Je kan iTunes zo instellen dat hij niet je mappen beheert en gebruikt dan dus je huidige mappen structuur. Overigens hoe iTunes het zelf beheert is bepaald niet vervelend, maar je moet je even over het punt zetten dat je altijd vanuit de GUI van een App werkt en niet in de mappen via finder. (overigens heel herkenbaar voor een overstapper)

Er zijn genoeg alternatieve tools voor het afspelen van muziek en foto's. Zoek gewoon wat op Google en of de Appstore en je komt er velen tegen.
Maar zoals velen zeggen, geef die 2 van Apple een kans, want die zijn bepaald niet slecht.
Zwaardere alternatieven zouden Aperture of Lightroom kunnen zijn, daar kan je alles in een eigen mappen structuur houden. Maar er zijn vast wel veel simpelere tools.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tevreden met deze tips.
Jammer, maar Magic Lauch kost afgerond 16€.
Ik gebruik in W7 nog altijd ACDSee 3.1 van 2003: klein maar snel programma dat precies doet wat ik wil met mijn afbeeldingen. Voor audio en video gebruik ik VLC, gratis met "ingebouwde" codecs.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Er is ook nog een prefpane voor de System Preferences genaamd Default Apps (officieel RCDefaultApp) waarmee je dit soort dingen nog kunt doen (geen idee of dat nog in Lion werkt, lijkt erop dat het geen problemen geeft). In sommige applicaties zoals Adium (multiprotocol IM client) en Safari kun je in de voorkeuren instellen wat de standaard applicatie is. Verder kun je via het Get Info scherm in Finder ook instellen dat iets altijd met applicatie A geopend moet worden waarbij je dan ook een "change all" knop hebt die het dan voor alle bestanden met die extensie zal doen. Gebruik je die knop niet dan laat hij het bij dat ene bestand.

Dat los beheren van bestanden is iets wat je in OS X los moet laten. De gehele workflow binnen het OS is er op gericht om niet zo erg veel gebruik te maken van een filemanager zoals wat Finder biedt. Het is vooral werken in de applicaties zelf. Daarom is het van belang dat je juist dit soort dingen aanleert. Het is dus niet zo zeer dat mensen je het volledig willen ontraden maar meer een tip in de zin van "hoe overleef ik dat nieuwe OS?". Het zou zonde zijn dat je aan de eind van de rit niet aan OS X kan wennen omdat je zo ontzettend vastgeroest zit in hoe het ging onder dat andere OS. Heb je geld en tijd verspild.

Zowel Aperture als Lightroom kunnen hun eigen library gebruiken zoals iTunes en iPhoto dat ook doen. Van Lightroom weet ik het niet zeker maar bij de overige 3 is het zelfs de standaard. Het is echter bij alle 4 mogelijk om je eigen structuur te gebruiken. Dan krijg je van de referenced files enzo. Dat leidt tot heel wat problemen vanwege de werking van Aperture, iPhoto en Lightroom. Wijzigingen zijn namelijk niet destructief, die worden naast het origineel opgeslagen en dat gebeurd in de eigen library. Bij iPhoto kun je daar niks aan wijzigen maar mij staat iets bij dat zoiets wel mogelijk is bij Aperture (de grote broer van iPhoto en reden waarom het daar wel kan) en Lightroom. Echt een goede oplossing is het dus niet, dan is een alternatief beter mits je die kunt vinden. Er is wel een ACDSee versie voor OS X maar die schijnt niet zo geweldig te zijn. Kijk daar anders eens naar.

Btw, als je zeker wil zijn dat OS X geen iTunes en iPhoto gebruikt en jij deze toch niet wenst te gebruiken dan is het een vrij simpel verhaal. Sleep de apps naar je prullenbak en leeg 'm. Klaar, applicaties verwijderd en dus ook niet meer als standaard app door het OS te gebruiken. Hetgeen je daarna installeert zal dan de muziek bestanden voor z'n rekening nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem gewoon lekker een windows pc met windows 98.

hoe commercieel je apple ook vind, er zit een gedachtengang achter alles binnen OSX/iOS, een heel ander soort passie dan bij de vrienden van microsoft (de echte commercie, incl. afpersing).

Een beetje minder flamen en een beetje vriendelijker mag ook wel...

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 05-01-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:33:
hoe commercieel je apple ook vind, er zit een gedachtengang achter alles binnen OSX/iOS, een heel ander soort passie dan bij de vrienden van microsoft (de echte commercie, incl. afpersing).
Dat is natuurlijk onzin. Ja, er zit een bepaalde filosofie achter de manier waarop Apple zaken regelt in hun OS'en, maar dat betekent niet dat iedereen het er mee eens moet zijn. Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je een eigen sortering hebt aangebracht in jouw muziek, het vreemd is om die sortering ineens aan de software over te laten. Het heeft mij ook wat moeite gekost om - in de periode dat ik trials aan het proberen was - de overstap te maken van Lightroom naar Aperture. Mijn bibliotheek zag er niet uit.

Het gaat erom dat iedereen de mogelijkheid heeft om instellingen zelf aan te passen. Bij het ene OS gaat dat makkelijker dan bij het andere, maar uiteindelijk zou het moeten kunnen. Gelukkig heb je die vrijheid tot op zekere hoogte ook bij Apple. iTunes (en volgens mij ook iPhoto) geven je de mogelijkheid om je bibliotheek zelf in te delen en de software leest alleen de bestanden in. Of het handig is, is een tweede, maar dat is aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik snap eigenlijk niet waarom er zo gezeurd wordt in dit topic. iTunes, iPhoto en iMovie zijn een handige toevoeging aan het OS voor die mensen die graag hun gegevens via een database benaderen. Nergens staat dat je verplicht bent om het te gebruiken, en in tegenstelling tot iOS hoeft dat ook niet. Je kunt je audio afspelen met Vox (redelijk goede gapless playback) en je video met VLC, MplayerOSX of XBMC. Als je één keer instelt welk programma je standaard wilt gebruiken voor het openen van die bestanden dan gaat het daarna vanzelf.

Wat hier nu "moeilijker" aan is dan bij Windows zie ik niet zo, maar kennelijk is het wel zo dat sommige mensen totaal niet bereid zijn om iets te leren of te accepteren dat dingen anders zijn bij een ander OS. Sommigen werken daarom nog steeds met XP, of met een XP skin. Als je niets wilt leren en niet wilt wennen aan veranderingen, koop dan ook geen nieuwe / andere computer.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 19:00
DAzN schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:52:
[...]
Gelukkig heb je die vrijheid tot op zekere hoogte ook bij Apple. iTunes (en volgens mij ook iPhoto) geven je de mogelijkheid om je bibliotheek zelf in te delen en de software leest alleen de bestanden in. Of het handig is, is een tweede, maar dat is aan de TS.
Dat werkt bij zowel iTunes als iPhoto prima. Er wordt namelijk gewoon een database bijgehouden wel bestand zich waar bevind.

Ik was er ook niet zo gelukkig mee dat mijn software ging bepalen hoe ik mijn bestanden ging indelen, en heb dit dus meteen uitgezet. Voor zover ik heb kunnen achterhalen zonder enige gevolgen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:21
Het mag allemaal wel iets vriendelijker in dit topic ;). Persoonlijk vind ik de databases heel handig, maar als iemand dat niet wil gebruiken dan hoeft die persoon daar zeker niet op te worden aangevallen. Mac OS X is heel wat meer dan alleen iTunes en iPhoto. Daarnaast wordt hierboven ook heel terecht opgemerkt dat je in tegenstelling tot iOS helemaal niet verplicht bent om het op die manier te doen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Was er ook niet een versie van winamp uitgekomen voor OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok iets behulpzamer dan.

RCDefaultApp om je file extensions te managen (is het hetzelfde als via cmd+i op een file, alleen dan in bulk).

Voor je muziek; wees aware dat je in itunes ook het organiseren van folders/files uit kan zetten (prefs>advanced checkbox uitzetten bij organise), ook het kopiëren uitzetten en zo hou je je muziek simpel georganiseerd zoals je het zou willen.

Songbird is er ook nog, weet alleen niet of je er dan veel mee opschiet tov iTunes.
of Cog, of clementine (wellicht ook teveel features), of Decibel, of Play, keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bakman
dank, dit zocht ik
voor audioplayer ga ik nu eerst Vox proberen, een tip van een ander forumlid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
Je melde dat je VLC ook onder Windows gebruikte, dit is ook gewoon beschikbaar onder OSX. Evenals Winamp. Hoewel ik niet snap hoe je mappen met muziek kan verkiezen boven iets als dit. Een muziekspeler zonder Genius playlists, daar zou ik niet mee kunnen werken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZpAz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:25:
Je melde dat je VLC ook onder Windows gebruikte, dit is ook gewoon beschikbaar onder OSX. Evenals Winamp. Hoewel ik niet snap hoe je mappen met muziek kan verkiezen boven iets als dit. Een muziekspeler zonder Genius playlists, daar zou ik niet mee kunnen werken.
- VLC heb ik voor video voorzien

- Genius playlists: misschien een generatieverschil? Ik luister naar muziek, prentjes heb ik daar niet bij nodig; maar geen probleem: de mode is nu inderdaad inderdaad anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bigg Balls schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:35:
Was er ook niet een versie van winamp uitgekomen voor OSX?
Ja, net nog een keer geprobeerd.. maar ontzettend buggy! Erg jammer... Drag & drop werkt niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:18:
[...]

- VLC heb ik voor video voorzien

- Genius playlists: misschien een generatieverschil? Ik luister naar muziek, prentjes heb ik daar niet bij nodig; maar geen probleem: de mode is nu inderdaad inderdaad anders.
Genius playlists is niet "prentjes" hoewel ik zeker ook prentjes wil bij de muziek. Of kocht je vroeger ook lp's zonder hoesje ;)

Genius playlists is een systeem wat het luistergedrag van iedereen verzameld, hierdoor kan het dus custom playlists maken op basis van één nummer welke bij elkaar passen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZpAz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:02:
[...]
Genius playlists is niet "prentjes" hoewel ik zeker ook prentjes wil bij de muziek. Of kocht je vroeger ook lp's zonder hoesje ;)
die hoes zag ik toch vooral om de plaat te beschermen
Genius playlists is een systeem wat het luistergedrag van iedereen verzameld, hierdoor kan het dus custom playlists maken op basis van één nummer welke bij elkaar passen.
Sorry, maar ik had vooral een verzameling prentjes gezien.
Misschien als je heel veel muziek hebt dat zo'n slimme verzameling eens prettig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat is wel een use case waarin het heel goed functioneert. Bij een grote muziekbieb heb je wel eens dat je bepaalde nummers in de loop der tijd vergeet omdat je er niet of weinig meer naar luistert. Met dat Genius shuffle je op een wat intelligentere wijze een reeks liedjes die in dezelfde categorie zouden moeten vallen bij elkaar. Daardoor kom je vaker dat soort "vergeten" liedjes weer tegen. Bij de Genius Mixes krijg je als weergave een plaatje te zien die uit 4 hoezen bestaat. Dat wordt gewoon willekeurig gekozen uit de nummers die in de mix staan (mix gaat op genre btw). Als je Genius niks vindt kun je het in de voorkeuren van iTunes gewoon uitvinken.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 06-01-2012 19:52 ]

Pagina: 1