Hoe 2 HDMI schermen naar 1 HDMI poort van videokaart

Pagina: 1
Acties:

• 1337mhz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 18:36
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende dilemma:P

Ik ga binnekort een nieuwe computer samenstellen. Hierbij koop ik ook 2 beeldschermen, deze hebben hdmi en vga aansluitingen.

Ik ga natuurlijk voor HDMI, nu is mijn probleem dat op de videokaart maar 1 HDMI aansluiting zal zitten.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze 2 HDMI schermen toch aangesloten krijg?

Ik had eerst gedacht aan een splitter, maar werkt dat ook goed? zo ja heeft dan iemand misschien ook een link met een goeie splitter?

Alvast bedankt!

1337Mhz

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Een splitter werkt gewoon goed. (Correct me if I'm wrong...)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Ik zou eerst meer specificaties / informatie over de genoemde videokaart verzamelen.

Het gaat erom of die videokaart splitter ondersteunt. Vooral als jij uitgebreide bureaublad wilt hebben i.p.v. kloon.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het algemeen beleid ?

Er zijn voldoende topics hier op GoT, in andere subforums, over video, videobewerking, home-theatre en dergelijke. Aangezien HDMI een algemene standaard is, zou ik eerst daar eens goed gaan lezen & zoeken of je uberhaupt HDMI kan splitten.

Wat ik wel mis is welke aansluitingen je videokaart gaat hebben; er zijn ook kaarten met andere/meerdere aansluitingen waardoor je niks hoeft te splitten.

En kan je ook beargumenteren waarom je eerst schermen koopt en je later pas gaat bedenken: hoe sluit ik ze aan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:59
Je kan niet aan 1 HDMI uitgang meerdere schermen hangen, met 2 uitzonderingen:
-active splitter ertussen: alle schermen geven hetzelfde beeld weer
-soort van dualhead adapter zoals Matrox die maakt.

Gezien er een digitaal signaal met terugkoppeling is vanaf de schermen (icm met HDCP), zal er geen simpele splitterkabel bestaan, maar zal dit altijd via actieve componenten moeten plaatsvinden. Een "splitter" om 2 beeldschermen "onafhankelijk" aan te sturen (op de PC lijkt het dan 1 heel groot scherm) zullen waarschijnlijk duurder zijn dan een andere/extra videokaart.

Wellicht is het ook handig om een lijst van componenten te plaatsen zodat er wat gerichter advies gegeven kan worden.

edit: @Beatboxx: wat voor een splitter heb je dan in gedachte?

[ Voor 4% gewijzigd door Aragnut op 04-01-2012 11:20 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53
Als je de pc nog moet samenstellen... kiezen voor een videokaart met 2x DVI, en dan een verloopje DVI-HDMI gebruiken. Is een stuk meer gangbaar dan kaarten met 2x HDMI.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Beatboxx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:16:
Een splitter werkt gewoon goed. (Correct me if I'm wrong...)
k ben al een tijdje op zoek naar een 'domme' hdmi 1.4 splitter (3d throughput). 1 signaal in, twee gekloonde signalen uit. Ik kan dit echter niet vinden. Switches zijn er te kust en te keur maar een splitter, is lastiger.
Nieuwe poging gewaagd: http://www.allekabels.nl/...HDMI-+-HDMI-Splitter.html

@TS, het hangt er vanaf wat je wil; Gekloond, gelijktijdig aansturen, apart aansturen, uitgebreid bureaublad. Je kan ook één scherm met vga aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 04-01-2012 11:24 ]

• 1337mhz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 18:36
Close topic please.

Ik ga voor een videokaart met 2 x DVI en deze dan aansluiten op de monitoren via een DVI naar HDMI kabel.

credits to ShitHappens

Thanks voor de reacties!
Pagina: 1