Reeds enkele uren zit ik vast op een probleempje in VBA Access 2007...
Ik probeer een rapport te genereren aan de hand van de selectie in een keuzelijst op een formulier.
naam formulier = frmZoekFormulier
naam keuzelijst = invoervak
Ik krijg steeds de melding dat er een syntaxfout zit in het from gedeelte van de SQL...
Hier gebruik ik nu invoervak.selectedItem om het geselecteerde op te halen, denk dat selecteditem niet de goede eigenschap is om het op te halen... Kan echter niet vinden wat dan wel..
Ben hierin een leek en hoop dat het probleem een beetje duidelijk omschreven is. Zou enorm dankbaar zijn als iemand me kan verderhelpen;
de code:
Ik probeer een rapport te genereren aan de hand van de selectie in een keuzelijst op een formulier.
naam formulier = frmZoekFormulier
naam keuzelijst = invoervak
Ik krijg steeds de melding dat er een syntaxfout zit in het from gedeelte van de SQL...
Hier gebruik ik nu invoervak.selectedItem om het geselecteerde op te halen, denk dat selecteditem niet de goede eigenschap is om het op te halen... Kan echter niet vinden wat dan wel..
Ben hierin een leek en hoop dat het probleem een beetje duidelijk omschreven is. Zou enorm dankbaar zijn als iemand me kan verderhelpen;
de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Private Sub Report_Open(Cancel As Integer) 'declaratie van de variabelen Dim strSQL As String Dim strWhere As String Dim strOrder As String 'open het formulier om de criteria voor het rapport in te geven in het dialoogvenster DoCmd.OpenForm "frmZoekFormulier", , , , , acDialog 'het keuzevak waaruit de opleiding gekozen wordt in een variabele zetten Set frm = Forms!frmZoekFormulier 'stel de recordbron (met SQL) voor het rapport samen strSQL = "SELECT databank.opleiding, " & "databank.opleidingsverstrekker, " & "databank.startdatum, " & _ "databank.einddatum, " & "databank.naam, " & "databank.voornaam " & _ "FROM databank" strWhere = "WHERE (databank.opleiding = frm!invoervak.selecteditem)" strOrder = " ORDER BY databank.naam, databank.voornaam, databank.startdatum, databank.einddatum" strSQL = strSQL & strWhere & strOrder 'recordbron voor het rapport aanpassen Me.RecordSource = strSQL End Sub |