Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SW - The old republic review opmerkingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. SW - TOR was al 3 jaar in ontwikkeling voordat EA en BioWare gingen 'samenwerken'. Om te zeggen dat EA het opnieuw probeert met BioWare als ontwikkelaar klopt echt niet.

2. KOTOR 2 was niet van BioWare

3. Zabrak is toch echt wel een bekend ras van de films? (Darth Maul)

4. "In het begin heeft elke class dezelfde pet" Ja, maar die is wel per class verschillend! Beter verwoording is: "In het begin heeft elke class beschikking over slechts één pet"

5. Er is een heel basaal LFG systeem. Je zet een LFG comment achter je naam en flagged jezelf als LFG. Dit zit onder het 'social' panel bij 'Who'

6. In multiplayer conversaties is de keuze van een ander niet van invloed op de keuze die jij maakt. Bv. Speler 1 kiest een Darkside optie en rolt 101, jij kiest een Lightside optie en rolt 50. Het spel gebruikt de Darkside keuze van speler 1 maar jij krijgt Lightside points.

7. Het ruimteschip is niet persé op lvl 15 beschikbaar, maar aan het einde van planeet 2. De richtlijn is dat je daar met lvl 18 klaar bent. Kan dus eerder, maar ook zeker later. Lvl 15 is wel heel laag.

8. Voor het opbouwen van sociale contacten binnen een MMO zul je toch echt bij een guild moeten. Dan vorm je al heel snel een hechte groep (vrienden).

Research vanuit jullie kan is helaas vaker slecht. Dat is jammer want tweakers is zo'n veelbelezen (en goede!) site.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ha blueskin1978,

Bedankt voor je uitgebreide commentaar. Altijd welkom :-)

Om ze dan ook maar even puntsgewijs te beantwoorden.

1. Het 'opnieuw proberen' slaat op EA die het opnieuw aandurft om een mmog op de markt te brengen, niet op het eventueel 'opnieuw' samenwerken met BioWare. De opmerking klopt wat mij betreft.

2. KOTOR 2 is niet van BioWare, dat klopt. Maar BioWare is natuurlijk wel betrokken geweest bij de ontwikkeling van deel 2 en dat is wat de schrijver bedoelt. Desalniettemin heb ik de tekst aangepast zodat hij alleen slaat op de eerste KOTOR.

3. De Zabrak heb ik toegevoegd.

4. Die formulering is inderdaad juister, dus aangepast.

5. Je hebt gelijk, maar kennelijk is die optie zo goed verborgen dat niemand hem gebruikt. Althans, niet op de server waarop ik speel (en ook niet waarop de reviewer speelt). Dat laatste (dat chat algemeen gebruikt wordt) heb ik nu in de tekst gezet.

6. De tekst van de review spreekt jouw gedetailleerdere opmerking over light en dark toch niet tegen? Heb de tekst ongewijzigd gelaten.

7. Het is inderdaad niet strikt op level 15, dus ik heb er 'zo ongeveer level 15' van gemaakt.

8. Ik snap je opmerking, maar het opdoen van sociale contacten kan natuurlijk ook prima buiten guilds om. Je hebt gelijk dat een guild daar een handig hulpmiddel bij is, maar het kan ook makkelijk zonder. Om mezelf even als voorbeeld te nemen, ik ben niet dol op het sociale aspect van een guild. Het is mij al snel te veel geouwehoer, dus bij de meeste characters kier ik ervoor om geen lid te worden van een guild.

Er zaten dus inderdaad wat schoonheidsfoutjes in de tekst, maar wat mij betreft zijn die (op de Zabrak na) nou niet direct het gevolg van slecht voorwerk. Desalniettemin dank voor het commentaar, met de wijzigingen is de tekst er alleen maar beter op geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu bedenk dat geen enkel artikel foutloos kan zijn. Misschien was het wat ongenuanceerd :)

In ieder geval tof dat er (zo snel) actie ondernomen wordt op feedback. Toch nog even over puntje 1:
Ik bedoelde dat het eigenlijk toevallig is dat EA op dat moment BW heeft overgenomen terwijl TOR in productie was. Het is dus niet zozeer dat EA geplant hebben om het nog eens te proberen met een MMO maar meer dat BW voor het eerst een MMO heeft proberen te maken (en dat EA dat maar heeft door laten gaan, ze hadden hem ook kunnen cancellen, kan me nog berichten herinneren dat de topmannen van EA er weinig in zagen)

Maar bedankt voor je reactie en veel succes verder!