[WIN7] Browser werkt niet vlot*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb pas sinds een maand een nieuwe laptop gekocht. De NP700Z5AH van de samsung chronos 7 reeks. Maar ik vind dat de browsers niet vlot werken. Als ik bijvoorbeeld een pagina op facebook laad duurt het vier seconden voor alle foto's op het te bekijken deel geladen zijn. Terwijl dit op mijn vaste pc op een second gedaan is. Ook het scrollen hapert. Het scrollt gewoon niet vlot maar in schokjes. Bijvoorbeeld bij de macbook is dit ongelooflijk vlot. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb alle drivers geupdate met driverreviver. Het is dus niet dat ik er niet mee kan werken maar mijn hp van 4 jaar oud surft lekkerder.

Ik werk ook via de kabel zodat dezelfde snelheid gegarandeerd is.

P.S. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar als ik een filmpje open dan freezed even heel mijn systeem tot het filmpje geladen is. Zou dit aan software liggen of is er iets mis met mijn grafische kaart?

EDIT:
Specificaties :
snelheid met speedtest : Download 28 mb/s,Upload 1,14 mb/s
Browser: Chrome,Firefox,Internet Explorer (met allemaal hetzelfde probleem dus)

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 368649 op 04-01-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:17

D4NG3R

kiwi

:)

Welk OS? Welke browser(s)?
Hoe snel is je internet verbinding?

Ik mis nogal wat info ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou bijna zeggen: laptop is defect maar je mist inderdaad wat specificaties & troubleshooting wat je zelf al geprobeerd hebt.

Ook kan je eens kijken of PowerSaving aanstaat in de BIOS/OS en dat eens uitzetten. Ook het updaten van drivers of het uitzetten van bepaalde services (zoals Search / Indexing) kunnen aanzienlijk helpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:45:
Zou bijna zeggen: laptop is defect maar je mist inderdaad wat specificaties & troubleshooting wat je zelf al geprobeerd hebt.

Ook kan je eens kijken of PowerSaving aanstaat in de BIOS/OS en dat eens uitzetten. Ook het updaten van drivers of het uitzetten van bepaalde services (zoals Search / Indexing) kunnen aanzienlijk helpen.
Ik heb de CPU power saving bit gedisabled en het browser gaat nu precies vlotter. Ik weet echter niet of dit nu maar een gedacht is of dat het ook effectief zo is. Indien wel zou het kunnen dat mijn cpu nog op een lagere kloksnelheid werkt om te pagina te laden. Al zou dit nog altijd snel genoeg moeten zijn.

Het probleem bij het laden van een film met windows media player blijft echter wel. Tijdens het laden freezed mijn laptop even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 00:18
http://www.samsung.com/uk...ecificaties van de laptop

Probeer anders met Speccy van Piriform er achter te komen welke netwerk kaart er specifiek inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Apart schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:26:
http://www.samsung.com/uk...ecificaties van de laptop

Probeer anders met Speccy van Piriform er achter te komen welke netwerk kaart er specifiek inzit.
Ik heb er een nieuwe wifi netwerkkaart ingestoken omdat de broadcom te traag was. Ik heb er een Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6230 ingestoken. Met de netwerkkaart is echter geen probleem. Het browserprobleem is zeker opgelost. Ik heb 3d mark 06 nog eens gedraait. Nu haal ik een score van 9700 ipv 8500. Dit door de besparingsmode van de cpu uit te schakelen in de bios. Alleen het haperen gebeurt nog bij het opstarten van een film. Ik heb geen idee hoe dat komt. Als ik met vlc open dan hapert hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 00:18
Anoniem: 368649 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:46:
[...]

Ik heb er een nieuwe wifi netwerkkaart ingestoken omdat de broadcom te traag was. Ik heb er een Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6230 ingestoken. Met de netwerkkaart is echter geen probleem. Het browserprobleem is zeker opgelost. Ik heb 3d mark 06 nog eens gedraait. Nu haal ik een score van 9700 ipv 8500. Dit door de besparingsmode van de cpu uit te schakelen in de bios. Alleen het haperen gebeurt nog bij het opstarten van een film. Ik heb geen idee hoe dat komt. Als ik met vlc open dan hapert hij niet.
Komt omdat WMP een zwaarder programma is dan VLC. VLC kan toch een heleboel meer formaten afspelen, dus ik zou WMP achterwege laten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14
Om eerlijk te zijn vind ik het best bijzonder dat een nieuwe laptop dit probleem heeft...? Als ik de specs van deze laptop zou moeten geloven dan moet hetgeen jij probeer toch geen probleem zijn, zelfs niet met Windows Media Player... :+

Enneh...wrom update je de drivers niet gewoon via de site van Samsung? Weet niet of een 3rd party driver-update tool nu het meest verstandige is bij nieuwe hardware? Of installeert die tool ook alle samsung specifieke versies van drivers?

Maar eh....als hij net nieuw is en hij heeft dus out-of-the-box issues? Misschien even naar de winkel terug gaan, hij heeft dit probleem al vanaf het moment van aanschaf? Mogelijk is hij dan gewoon DOA....?

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2012 12:12 ]

Pagina: 1