Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel Uitfilteren van Data na som.als

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Allereerst excuses, blijkbaar heb ik in het verleden niet volgens gangbara termen en procedures gepost. Kom niet zoveel op een forum.
Zal trachten me wat aan de regel te houden :-)

Probleem:
Ik maakte in Excel een formule:
=SOM.ALS('JANUARI 2012'!$N$6:$N$160;3;'JANUARI 2012'!$Q$6:$Q$160)

Deze telt bvb. hoeveel keer pers. 3 in januari werd ingegeven, indien ja haalt hij uit de andere kolommen de gelinkte bedragen en telt deze op.
Als resultaat krijg ik dus van de gehele maand januari een optelling voor persoon 3.

Voor facturatie moet ik echter weten over welke data deze bedragen gaan. Dus moet ik maw terug een uitsplitsing maken.

Bvb. Ams resultaat geeft hij 20,50. Dus persoon 3 heeft een optelling in januari van 20,5€. Nu zou ik ergens moeten weergeven dat het bvb. op 01/01 10is op 02/01 10is en op 03/01 0,5 is

Ik hoop dat dit duidelijk is. Ik kan in het forum en op het net niets over terug vinden. Ik probeerde als verschillende formules doch kom er niet toe

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:39:
Beste,

Allereerst excuses, blijkbaar heb ik in het verleden niet volgens gangbara termen en procedures gepost. Kom niet zoveel op een forum.
Zal trachten me wat aan de regel te houden :-)

Probleem:
Ik maakte in Excel een formule:
=SOM.ALS('JANUARI 2012'!$N$6:$N$160;3;'JANUARI 2012'!$Q$6:$Q$160)

Deze telt bvb. hoeveel keer pers. 3 in januari werd ingegeven, indien ja haalt hij uit de andere kolommen de gelinkte bedragen en telt deze op.
Als resultaat krijg ik dus van de gehele maand januari een optelling voor persoon 3.

Voor facturatie moet ik echter weten over welke data deze bedragen gaan. Dus moet ik maw terug een uitsplitsing maken.

Bvb. Ams resultaat geeft hij 20,50. Dus persoon 3 heeft een optelling in januari van 20,5€. Nu zou ik ergens moeten weergeven dat het bvb. op 01/01 10is op 02/01 10is en op 03/01 0,5 is

Ik hoop dat dit duidelijk is. Ik kan in het forum en op het net niets over terug vinden. Ik probeerde als verschillende formules doch kom er niet toe
En als je deze lompweg in een Draaitabel zet?
Als limitatie kan je opgeven welke persoon (linkerbovenhoek van de tabel)
Met verder de dagen en de som van de uitgegeven bedragen?
Dan heb je exact wat je hier boven beschrijft, maar dan met het extra gemak dat je meer kan spelen en kan kiezen voor persoon 2, of 4.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat gedurende de maand gegevens worden toegevoegd.
Voor een draaitabel moet mijn tabelrij toch reeds ingevuld zijn???

Kolom 1 is pas kijken of er een invulling is van 1 tot 20, in mijn voorbeeld 3.
Dan kijkt hij in kolom drie achter welke nummers 3 een bedrag staat, deze gaat hij samentellen en geeft hij als resultaat.
Ik wil nu in een ander werkblad kijken welke bedragen bij welke data samenvallen. Hij moet dus kijken van nr. 3 kreeg op die datum dat bedrag op die datum een ander bedrag. Een uitsplitsing dus.

Ik ben wel een Excelstarter dus heb mogelijks wat meer gedetailleerde uitleg nodig.

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:21:
Probleem is dat gedurende de maand gegevens worden toegevoegd.
Voor een draaitabel moet mijn tabelrij toch reeds ingevuld zijn???

Kolom 1 is pas kijken of er een invulling is van 1 tot 20, in mijn voorbeeld 3.
Dan kijkt hij in kolom drie achter welke nummers 3 een bedrag staat, deze gaat hij samentellen en geeft hij als resultaat.
Ik wil nu in een ander werkblad kijken welke bedragen bij welke data samenvallen. Hij moet dus kijken van nr. 3 kreeg op die datum dat bedrag op die datum een ander bedrag. Een uitsplitsing dus.

Ik ben wel een Excelstarter dus heb mogelijks wat meer gedetailleerde uitleg nodig.
Voor een draaitabel moet alleen het bereik goed staan als meer informatie wordt toegevoegd.
En een kolom kopje.
Met een simpele ververs van je draaitabel laad deze automatisch de nieuwe gegevens in.

Maar begin anders eerst met wat handleidingen of tutorials op internet. Er is voldoende te vinden over draaitabellen (pivot tables). We gaan er uiteraard vanuit dat je zelf ook zoekt, alles voorkauwen voor elk klein dingetje doen we hier niet.

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb het inderdaad gevonden via de draaitabel, nu nog wat opsmukken.

Dank voor de reactie