Ik wil een linked server connectie opzetten tussen een MySQL database en een MSSQL server.
Ik heb hiervoor de MySQL connector geïnstalleerd op de MSSQL server.
Als ik nu op die MSSQL server een ODBC koppeling wil maken naar de MySQL server, voer ik de diverse gegevens in die nodig zijn:
· Het IP adres nodig of de hostname.
· de port waaronder het systeem draait (3309) en het systeem als service draait.
· de databasenaam
· user en password waarmee ingelogd kan worden.
Als ik nu die connectie test, krijg ik de melding "Access denied for user 'root'@ servernaam
Nu las ik op internet dat je in de MySQL database moet aangeven dat er in de User-table een regel moet worden aangemaakt waarin je aan moet geven dat er vanuit andere servers verbinding met die MySQL database mag worden gemaakt.
Ik heb geen idee wat ik dan allemaal moet invoeren.
Hebben jullie een andere oplossing om deze ODBC koppeling werkend te krijgen
Ik heb hiervoor de MySQL connector geïnstalleerd op de MSSQL server.
Als ik nu op die MSSQL server een ODBC koppeling wil maken naar de MySQL server, voer ik de diverse gegevens in die nodig zijn:
· Het IP adres nodig of de hostname.
· de port waaronder het systeem draait (3309) en het systeem als service draait.
· de databasenaam
· user en password waarmee ingelogd kan worden.
Als ik nu die connectie test, krijg ik de melding "Access denied for user 'root'@ servernaam
Nu las ik op internet dat je in de MySQL database moet aangeven dat er in de User-table een regel moet worden aangemaakt waarin je aan moet geven dat er vanuit andere servers verbinding met die MySQL database mag worden gemaakt.
Ik heb geen idee wat ik dan allemaal moet invoeren.
Hebben jullie een andere oplossing om deze ODBC koppeling werkend te krijgen
"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.