Iphone 4S of wachten tot 5?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon.
Hieruit blijkt dat de Iphone 4 het beste bij mijn wensen past. De Samsung Galaxy SII en HTC Sensation waren te groot en te lomp voor mijn broekzak.
Natuurlijk gaan we voor het nieuwste :P en dacht ik dus een Iphone 4s aan te gaan schaffen.

Mijn vraag is of het waard is om hem nu te kopen of dat ik ongeveer een half jaartje - jaartje te moeten wachten op een Iphone 5?
Of moet ik uiteindelijk toch de goedkopere Iphone 4 kopen?

Aparte vraag misschien omdat er eigenlijk nog nagenoeg niets bekend is over de Iphone 5.

Het doel is dat mijn telefoon wel 2 jaar mee gaat. Ik zou het namelijk niet prettig vinden als mijn telefoon over 1 jaar alweer nutteloos is.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Squishie op 04-01-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Squishie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:56:

Het doel is dat mijn telefoon wel 2 jaar mee gaat. Ik zou het namelijk niet prettig vinden als mijn telefoon over 1 jaar alweer nutteloos is.
Dan zou ik geen iPhone 4s kopen, die stopt namelijk met werken zodra de iPhone 5 uit is.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
VanRoyal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:59:
[...]

Dan zou ik geen iPhone 4s kopen, die stopt namelijk met werken zodra de iPhone 5 uit is.

8)7
_/-\o_

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:57
naja de 4s is ook meer dan goed!
maar ik zit mijzelf altijd af te vragen: welke nieuwe functie's zullen ze nu weer bedenken, voor mijn gevoel bestaat alles al op een iPhone en steeds komen ze weer met iet's nieuws :)

ik zou wachten tot de 5 alhoewel de 4s helemaal niet verkeerd is om te kopen!
alleen wanneer de 5 uitkomt word de 4s ineens drastisch goedkoper!
en (nog een wanneer :P ) wanneer de 5 uitkomt en je bent van plan die te kopen, zou ik wel gelijk naar amerika toe rushen en 'm gelijk daar kopen!

ikzelf vind 't allemaal wel best met die prijzen en wacht gewoon tot de volgende uitkomt en dan koop ik een *nieuw* ouder model van de iPhone, ben je veel goedkoper uit!
teminste als ik aan de iPhone ga(wegens geldgebrek heb ik 'r geen :P ) ga ik sws dat doen ipv. gelijk een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Squishie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:56:
Ik zou het namelijk niet prettig vinden als mijn telefoon over 1 jaar alweer nutteloos is.
Ook een Samsung E1080i belt gewoon nog over 2 jaar...

Definitie van nutteloos is dat je iets niet meer gebruikt voor het primaire doel; dat lijkt me bellen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:06:
[...]

Ook een Samsung E1080i belt gewoon nog over 2 jaar...

Definitie van nutteloos is dat je iets niet meer gebruikt voor het primaire doel; dat lijkt me bellen...
Als je €700 voor een telefoon betaald hoop ik niet dat het primaire doel "bellen" is, dan heb je namelijk een hele slechte koop gedaan.

Laat zeggen dat 95% het gadget-gehalte en de status is en de overige 5% het daadwerkelijk snel/goed functioneren en de handige functies. Ik denk dat dat een aardige inschatting is van de verhouding als deze bedragen worden neergelegd voor een telefoon.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

assje schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:09:
[...]

Als je €700 voor een telefoon betaald hoop ik niet dat het primaire doel "bellen" is, dan heb je namelijk een hele slechte koop gedaan.

Laat zeggen dat 95% het gadget-gehalte en de status is en de overige 5% het daadwerkelijk snel/goed functioneren en de handige functies. Ik denk dat dat een aardige inschatting is van de verhouding als deze bedragen worden neergelegd voor een telefoon.
Helemaal mee eens maar aangezien niemand kan voorspellen hoeveel street-cred je krijgt voor een 4s of een 5 en dat toch 95% van "de factor" is, heeft dit soort topics nooit veel zin.

Tenzij we een mol bij Apple hebben zitten die over 10 minuten de volledige specs van de 5 post, blijft het natuurlijk gissen wat er morgen, volgende week, volgend jaar aan gadgets/functies op de markt komt bij elke producent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:14:
[...]
Helemaal mee eens maar aangezien niemand kan voorspellen hoeveel street-cred je krijgt voor een 4s of een 5 en dat toch 95% van "de factor" is, heeft dit soort topics nooit veel zin.
Toch een interessant onderwerp, misschien dat er een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd kan worden waarin getest wordt hoe potentionele dates reageren als je met een 4s of een 5 op de proppen komt.

Zo van; een 4s in plaats van een 5 leidt tot een toename in positieve reacties van vrouwen van 3,2%, het uit de broekzak halen van een schamele 3GS leidt tot een daling van 23% van de vrouwen die met je mee op stap willen.

Ben ik even blij dat ik al een vriendin heb, zou nooit meer wat worden met mijn fossiele Galaxy S (1).

Edit: waar blijft dat slot?

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 04-01-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

assje schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:19:
[...]

Toch een interessant onderwerp, misschien dat er een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd kan worden waarin getest wordt hoe potentionele dates reageren als je met een 4s of een 5 op de proppen komt.

Zo van; een 4s in plaats van een 5 leidt tot een toename in positieve reacties van vrouwen van 3,2%, het uit de broekzak halen van een schamele 3GS leidt tot een daling van 23% van de vrouwen die met je mee op stap willen.

Ben ik even blij dat ik al een vriendin heb, zou nooit meer wat worden met mijn fossiele Galaxy S (1).
Zolang je maar geen fossiele vriendin hebt; blijft het zo koud in bed ;)

Volgens de statistieken en wat ik om me heen zie; als jongere ben je helemaal de shizzle met een BlackBerry, zeker omdat 'ie relatief beter betaalbaar is dan een iPhone en je moet natuurlijk kunnen Pingen & Whatsappen met je school/klas/buurt-genootjes. Een iPhone is over het algemeen wat "duur" om mee te geven aan een kind van 13 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
assje schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:19:
[...]

Edit: waar blijft dat slot?
Vrouwen zien het verschil niet tussen een 4, een 4s of een 5. Die zien alleen of het een witte of een zwarte is.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:57
een 3gs doet z'n standaard app werk ook prima.
hij gaat natuurlijk geen, voor de iPhone, zware games draaien maar angry birds, twitter, facebook en noem de bende maar op doen het meer dan prima op de 3gs! :) m'n pa die gebruikt nu ook nog steeds de 3gs, vind ie nogsteeds heel fijn, terwijl hij daarvoor ook al 2 maand met 'n 4 had gewerkt(even te leen van een vriend die 'm niet gebruikte 8)7

en NU staat er eentje in V&A misschien dat je daar eens kan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wachten op een nieuwe telefoon heeft volgens mij alleen zin als dat ding al ongeveer aangekondigd en bijna (binnen een maand ofzo) leverbaar is. Anders komt over een half jaar de iPhone 5 uit, en tegen de tijd dat die een beetje betaalbaar is ben je weer een paar maanden verder en komt 'iets' later de iPhone 6 uit.

Koop gewoon nu wat je nu nodig bent, en wees daar tevreden mee voor de komende twee jaar. Als hij na een jaar niet meer aan je verwachting voldoet, kan je tegen die tijd wel een jong-occassion iPhone 5 kopen. Dat is uiteraard wel duurder dan twee jaar met een telefoon doen en voor lief nemen dat de allernieuwste flitsende game niet meer of niet op ultra high settings draait op je 'oude' telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Dit topic heeft natuurlijk niet zoveel zin. Dit is een afweging die je het beste zelf kunt maken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.