Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ESXi video/audio passthrough?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de mogelijkheid aan het bekijken om een mediacenter virtueel te draaien op ESXi.

Via de Intel VT-d technologie zou dit in principe mogelijk moeten zijn, maar er is zeer weinig over te vinden. Meestal gaat het over NIC's / storage adapters, maar over video/audio is weinig te vinden.

Zijn er hier mensen die reeds met hetzelfde idee al gespeeld hebben en eventueel al één en ander uitgeprobeerd hebben? Eventueel via USB VGA/Audio adapters?

Ik zou het een beetje zonde vinden om de hardware aan te kopen om dan tot de vaststelling te komen dat het technisch niet realiseerbaar is.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Een half jaar geleden heb ik tevergeefs hetzelfde proberen op te zetten met dit systeem. Passthrough van HBA, NIC, en USB gaat allemaal zonder problemen. De videokaarten daarentegen geeft niets dan problemen. Ik heb zowel een AMD als een NVIDIA PCI-E kaart geprobeerd en een USB-VGA-adapter.

Met die laatste ben ik erin geslaagd om beeld op een extern scherm te krijgen, maar zonder hardwareversnelling waren er twee 3GHz Xeoncores nodig om 1080i/x264-beeldmateriaal vloeiend te laten afspelen. DirectX en de meeste mediacentersoftware werkt al helemaal niet.

Door een USB-controller via passthrough aan een VM te geven is er wel zonder problemen USB-audio en USB-afstandsbediening te gebruiken.

Xen schijnt betere resultaten te leveren, zelfs met meerdere videokaarten op passthrough. Daarmee heb ik nog niet kunnen experimenten omdat ik dan alle VM's op de ESXi-host neer moet halen.

Verder kan je deze links eens doorkijken:
VMWare Community: VMDirectPath and ATI Radeon
[H]ardForum: VMDirectPath for HTPC
YouTube: VGA passthrough

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
Nextron schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:59:
Een half jaar geleden heb ik tevergeefs hetzelfde proberen op te zetten met dit systeem. Passthrough van HBA, NIC, en USB gaat allemaal zonder problemen. De videokaarten daarentegen geeft niets dan problemen. Ik heb zowel een AMD als een NVIDIA PCI-E kaart geprobeerd en een USB-VGA-adapter.

Met die laatste ben ik erin geslaagd om beeld op een extern scherm te krijgen, maar zonder hardwareversnelling waren er twee 3GHz Xeoncores nodig om 1080i/x264-beeldmateriaal vloeiend te laten afspelen. DirectX en de meeste mediacentersoftware werkt al helemaal niet.

Door een USB-controller via passthrough aan een VM te geven is er wel zonder problemen USB-audio en USB-afstandsbediening te gebruiken.

Xen schijnt betere resultaten te leveren, zelfs met meerdere videokaarten op passthrough. Daarmee heb ik nog niet kunnen experimenten omdat ik dan alle VM's op de ESXi-host neer moet halen.

Verder kan je deze links eens doorkijken:
VMWare Community: VMDirectPath and ATI Radeon
[H]ardForum: VMDirectPath for HTPC
YouTube: VGA passthrough
Bedankt voor de feedback en linkjes, heb ik in ieder geval al wat aanknooppunten. Had ook al opgepikt dat het met Xen wel mogelijk is, maar het is niet de bedoeling om van hypervisor te veranderen.