samba installeren op pfSense

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Voor een projectje wil ik graag pfsense verrijken met samba.
Dit omdat ik geen virtualisatie toe kan passen (een atompje) en ook maar 1 doos weg wil zetten.

Nu zie ik een aantal opties:

1:ports
2: packages
3:met de hand compileren

Ports faalt omdat er geen csup-config of werkende portsnap op zit.
packages falen omdat het hier om een 8.1 install van fbsd gaat die dus niet meer op de mirrors staat. met de hand de losse packages downloaden en installeren is eventueel een optie.... maar echt fijn is anders.
Optie 3: idem..

Weet iemand wat hier wijs is,waarbij het met name belangrijk is dat de boel blijft werken?

De reden waarom ik pfSense kies is trouwens het gemak van een captive portal voor wifi authenticatie. Het ding gaat geen heel spannende firewalling doen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er staan nog wel ISOs van 8.1 op ftp://ftp.nl.freebsd.org/...ases/i386/ISO-IMAGES/8.1/

Zie ook deze post/thread Installing an older version of a port
En dan is er nog portbuild: http://www.freebsd.org/do...es/portbuild/article.html

[ Voor 43% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 04-01-2012 02:11 . Reden: Zo. ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja dat zijn iso's; ik moet de packages hebben ;).

ftp://ftp.nl.freebsd.org/pub/os/FreeBSD/ports/amd64/
En hier vind ikdie dan weer niet (pfsense zoekt daar wel).

Qua oude versie installeren: Tsja, ik wil eigenlijk zo min mogelijk aan dat systeem veranderen; pfSense shipt gewoon op een oude FreeBSD:als ik het OS ga updaten breek ikwellicht wat.

Portbuild ga ik morgen eens bekijken, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ah zo :)
offtopic:
hier dacht ik zelf laatst aan maar alleen de web-admin (captive portal)-software overnemen - van pfsense naar fbsd 8.1/8.2 - blijkt niet (helemaal) mogelijk: http://forum.pfsense.org/index.php?topic=27236.0

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Zelf nooit getest, maar als ik zou willen bereiken wat jij wilt dan zou ik een JAIL installeren in pfSense. Dat kan gewoon in de webinterface zelf. In die jail zelf kun je dan aan de slag gaan met samba. Als er iets mis gaat, dan delete je de jail en begin je overnieuw :)
Linkje: http://doc.pfsense.org/index.php/PfJailctl_package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Okay ik had ondertussen een beetje de hoop opgegeven, ook omdat wat ik wil volgens mij best met linux zou moeten kunnen. Gevolg is dus dat het bakje met debian staat te snorren :).
Mocht ik nou toch nog naar pfSense terugschakelen dan is samba weer een goede optie.

Bedankt voor het meedenken heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:24:
Okay ik had ondertussen een beetje de hoop opgegeven, ook omdat wat ik wil volgens mij best met linux zou moeten kunnen. Gevolg is dus dat het bakje met debian staat te snorren :).
Mocht ik nou toch nog naar pfSense terugschakelen dan is samba weer een goede optie.

Bedankt voor het meedenken heren!
Zie nu net dat iemand er iets op heeft gevonden:
http://code.google.com/p/...eboy/wiki/Pfsense_Samba33

Volgens de comments wel niet helemaal perfect, maar als startpunt wellicht interessant?
Unfortunately this script named with no dubt "Samba33" installs an antic samba-3.0.37_1,1 and no way 3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dat installeert vrij oude meuk ja, en viel daarom ook al wel af. Zeker met zoiets als Samba wil ik liever niet een steentijd versie draaien.

Pagina: 1