Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangen Logitech MX518

Pagina: 1
Acties:

• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 23:57
Hoi,

Mijn Logitech MX518 is aan zijn einde gekomen, rip muis!
Ik vroeg mij af welk type muis van logitech de vervanger is van deze muis?
De G500 lijkt er wel wat op, maar het zou mooi zijn als iemand mij hier uitsluitsel over kan geven!

Groet,
Dooiepixel

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

De opvolger van de MX518 is de G400.
De G500 is de opvolger van de G5.

Beide prima muizen overigens.

[ Voor 63% gewijzigd door job op 04-01-2012 00:22 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
De G400 inderdaad, dat geeft Logitech zelfs aan op hun site.

The devil is in the details.

• DooiePixel
Excuses, dan heb ik daar volledig overheen gelezen!

Maar toch bedankt voor de reacties :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Dit is inderdaad al sinds de MX500 absoluut de allerbeste muis die ooit gemaakt is. Ben dan ook blij dat Logitech dat beseft en ze sindsdien nog altijd een muis hebben met precies dat model :)
Afbeeldingslocatie: http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/patryko/logitech-mx518/images/mx_family.jpg
O+

[ Voor 20% gewijzigd door HyperioN op 04-01-2012 00:38 ]

• DooiePixel
Het zijn inderdaad heerlijke muisjes! Ligt bij mij perfect in de hand, ik zou nooit met een Razer o.i.d. kunnen spelen..

O+

Verwijderd

Denk niet eens aan G500 :), of laser als je optical gewend bent, laser sensoren zijn inferior, vooral als je low sens gebruikt. Duim knoppen en scroll-wheel op G500 zijn echt slecht vind ik. Pak een G400.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 03:05:
[...]

Na een MX518 heb ik zelf een G500 aangeschaft, inmiddels heb ik er drie van in gebruik.
Aan de tracking van de G500 vind ik zelf helemaal niets mankeren, ook niet na de opticals die ik daarvoor gebruikte. :?

Het scrollwheel van de G500 is inderdaad iets anders, het scrollen vind ik persoonlijk beter gaan, maar de tilt vind ik minder, omdat het wieltje nét iets minder hoog uitsteekt en daarom voor mij wat lastiger pakt.
Maar verder lijkt de G400 mij een waardig opvolger, al zou ik toch voor de G500 kiezen vanwege die paar extra knoppen. 8)
Er kan 2 redenen zijn dat je geen verschil merkt, of je hebt alltijd acceleratie aan gehad in windows of setpoint, (Letop al heb je geen acceleratie aan staan in windows of setpoint, sommige games zoals UT3 hebben dat in de game inbewerkt en je moet het dus zelf op vals of 0 zetten in bijv. input.ini file waar de game is geinstalleerd of zelf een patch schrijven dat die de acceleratie uit zet, maar letop, al doe je dat, de game kan de windows mouse acceleratie roepen en heb je alsnog acceleratie, hier voor kan je een patch downloaden en die zet de windows mouse acceleratie helemaal uit, kan ook niet geroepen worden dus) of je bent misschien niet gevoelig genoeg maar dat geloof ik niet.
Alle laser sensoren hebben last van acceleratie negative of positive, Avago ADNS-S9500 in G500 is bijna smetteloos op hard mouse pad maar als je een low sens gamer bent merk je, als ik me niet vergis, negative acceleratie dus.

Edit: bij de scroll-wheel van G500 heb je weinig feedback, de clicks zijn niet lekker voelbaar, en duim knoppen zitten te dicht bij elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 04:54 ]

Pagina: 1