Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Skype wil niet aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

sus

is druk :+

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Windows 7 Home Premium x64, waar ik Skype op heb geinstalleerd. Op de een of andere manier wil deze alleen niet aanmelden.

App start prima op, maar na het invullen van de skypenaam en het wachtwoord, maakt hij geen verbinding. Overigens blijft hij het wel continue proberen, het is dus ook niet zo dat hij na een minuut stopt met aanmelden en dan met een foutmelding komt ofzo.

Wat heb ik al geprobeerd, gevonden via google, GoT-search en Skype-support:
  • uitvoeren als admin
  • Firewall uit, dit is de default firewall van Windows (er is overigens geen router, enige PC, direct op internet)
  • shared.xml weggegooid uit de %AppData%-map
  • Skype verwijderd via Configuratiescherm, PC opnieuw gestart, daarna nieuwe install (.exe opnieuw gedownload vanaf de website)
  • Volgens de stappen van de skype-support pagina Skype volledig weggehaald, inclusief alle verborgen mappen in Program Files (X86) en Program Data, ook in AppData in het gebruikersprofiel. Daarna ook alle sleutels met 'Skype' uit het register verwijderd. PC opnieuw gestart, nieuwe install.
  • Wachtwoord gereset (voor de zekerheid), aanmelden via de site lukt. Aanmelden op een iPhone lukt ook.
  • DNS server van google (8.8.8.8) gebruikt, om een DNS conflict van de ISP uit te sluiten
Verbinding met internet is in orde, alle andere programma's werken zonder problemen. Via speedtest.net heb ik de volgende waardes:
ping: 9 ms
upload: 11.23 Mbps
download: 1.96 Mbps

Ik heb werkelijk geen idee wat ik nu nog kan proberen, hier nog iemand die een tip heeft?

[edit]
lijstje aangevuld n.a.v. post Zen!th

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Uitvoeren als admin?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Tja, als dit iets is wat alleen gisteravond speelde kan het net zo goed een kleine storing zijn bij Skype of iets dergelijks.

Is dit iets waar je gister toevallig last van kreeg of speelt dit al een tijdje? Heeft het ooit wel gewerkt op dit systeem? En op andere systemen in je netwerk, werkt het daar wel?

Desktop | Server | Laptop

• sus

sus

Topicstarter
Geprobeerd, werkt niet. Ben ik vergeten in het lijstje te zetten.
Rupie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:41:
Tja, als dit iets is wat alleen gisteravond speelde kan het net zo goed een kleine storing zijn bij Skype of iets dergelijks.

Is dit iets waar je gister toevallig last van kreeg of speelt dit al een tijdje? Heeft het ooit wel gewerkt op dit systeem? En op andere systemen in je netwerk, werkt het daar wel?
Het heeft op deze PC nog niet eerder gewerkt. Storing bij Skype lijkt mij niet, omdat ik via mijn iPhone wel direct op skype kon aanmelden met de betreffende gebruiker.

Een netwerk is er niet, zie TS.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
sus schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:41:
[...]
Een netwerk is er niet, zie TS.
Daar had ik even overheen gelezen. Staan er ook geen meldingen in de eventviewer van Windows waar je wat aan hebt?

Desktop | Server | Laptop

• Zen!th
Gebruik je IE, of een andere browser?
Want skype gebruikt je proxy instellingen van IE, misschien dat die fout staan?

• sus

sus

Topicstarter
Nope, IE wordt wel gebruikt, maar geen proxy ingesteld. Andere apps (messenger bijvoorbeeld) werkt zonder problemen.

Ik heb ook iets gevonden in de instellingen van Skype mbt poorten voor inkomende gesprekken; die staan op 80 en 443, is dat correct? Als iemand dat voor mij kan nakijken in zijn Skype?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 16:05

Perkouw

Moderator General Chat
sus schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:21:
Nope, IE wordt wel gebruikt, maar geen proxy ingesteld. Andere apps (messenger bijvoorbeeld) werkt zonder problemen.

Ik heb ook iets gevonden in de instellingen van Skype mbt poorten voor inkomende gesprekken; die staan op 80 en 443, is dat correct? Als iemand dat voor mij kan nakijken in zijn Skype?
Dat is correct, zie ook deze link. Verder een erg merkwaardig probleem waar ik zo een twee drie geen oplossing voor weet.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2012 00:25 ]

• Zen!th
Het enige wat ik kan bedenken is dat je provider het op een rare manier niet helemaal doorlaat, omdat je geen router gebruikt?
Verder lijkt alles goed te staan ..

Dus even contact op nemen met je provider!
Of een netwerk monitoring progje downloaden, en kijken of skype ook wel daadwerkelijk een verbinding naar buiten probeer te maken.

• sus

sus

Topicstarter
Van de week nog maar eens proberen met die PC, ik zit nu thuis en daar kan ik wel gebruik maken van Sype, op dezelfde ISP overigens
Pagina: 1