Toon posts:

Nieuwe videokaart Nvidia MSI Geforce GTX 550 TI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een nieuwe videokaart gekocht (zie topic titel). Hiervoor had ik de Geforce 260 GTX.
Nu is het zo dat ik Call of Duty: Modern Warfare 3 zonder enig probleem heb gespeeld. Nu heb ik dus mijn nieuwe videokaart geïnstalleerd en ging weer COD spelen. Na circa 5-10 minuten kreeg ik lagg stoten ingame, nu dacht ik eerst dat dit aan mijn internet lag maar dat bleek dus niet zo te zijn.

Ik heb toen gekeken naar mijn temperatuur van mijn nieuwe videokaart. Nu blijkt het dat de eerst paar minuten ik op ong 50-60 graden speel. Na ongeveer 5-10 minuten is de temperatuur tussen de 70 en 90 en je hoort de fan ook tekeer gaan. Mijn vraag is of dit normaal is.

Hoe kan het zijn dat ik met een slechtere videokaart geen stoten krijg en met mijn nieuwe wel? Ik heb dezelfde drivers geïnstalleerd (nieuwste volgens de nvidia site). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Daniel

PC SPECS:

(PC 3 Jaar oud)

Windows 7 Ultimate 64 Bit
Voeding: Coolermaster 620W
Moederbord: Gigabyte EX58-DS4
Processor: Intel(R) Core (TM) i7 CPU 920 @ 2.67Ghz (8CPUs)
Geheugen: 4096MB RAM DDR3
Videokaart: Nvidia MSI Geforce GTX 550 TI Core 950Mhz Shaders 1900Mhz Memory 2160Mhz

De laatste versie is GeForce 285.62 Driver WHQL en ik draai ook de nieuwste DirectX 11, Het gaat hierbij ook over een single monitor, en de settings van de driver heb ik hetzelfde staan als met mijn oude videokaart (geforce 260GTX).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 22:11 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke zijn de laatste? Want ik haal niet uit je verhaal of je WHQL draait of Beta.

Daarbij; het is "redelijk bekend" maar ik loop zelf misschien achter, dat op het moment dat je hardware wisselt, zowel de drivers als DirectX opnieuw geinstalleerd kan/moet worden.

Ook haal ik niet geheel uit je verhaal of het over single/multi monitor gaat en of je al hebt gekeken in je Nvidia Control Panel of er bepaalde settings kunnen/moeten worden aangepast voor het spel CoD?

/edit: ik mis ook de volledige specs van je PC en misschien belangrijker de voeding (leeftijd, merk & type).

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2012 22:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Excuus,

De laatste versie is GeForce 285.62 Driver WHQL en ik draai ook de nieuwste DirectX 11, Het gaat hierbij ook over een single monitor, en de settings van de driver heb ik hetzelfde staan als met mijn oude videokaart (geforce 260GTX).

• MAX3400

MAX3400

Probeer http://www.geforce.com/Drivers/Results/40607 misschien? Extra fixes/bugs opgelost voor CoD met bepaalde settings... En zoals ik al vroeg; wel DirectX opnieuw installeren na elke driver update/downgrade :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dankjewel voor je reactie.

Ik zal nu DirectX opnieuw instaleren en de nieuw videokaart driver.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DirectX 11 en de nieuwe driver geinstalleerd alleen heb ik nog steeds last van lagg. (beeld 'bevriest' even) Nu had ik bij de Geforce 260GTX 2 kabels vanaf me voeding naar mijn videokaart. Met mijn nieuwe kaart heb ik maar 1 aansluiten vanaf mijn videokaart naar voeding toe. Heeft dit invloed?

Kan het misshien ook met mijn ram te maken hebben?

Groet, Daniel

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
Heb je de instellingen verder hetzelfde gelaten?
Nu niet toevallig hogere settings vanwege dx11?
De 550ti is namelijk niet zo ontzettend veel sneller dan de 260.

Verwijderd

Topicstarter
De settings die ik gebruik:

imageshack.us/photo/my-images/861/settingss.jpg/

Ingame zijn de settings gewoon het zelfde :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 23:08 ]

• MAX3400

MAX3400

Probeer eens een profile te maken in Nvidia alleen voor CoD (screenshot is voor mijn BF3) en alleen de dikgedrukte settings veranderen dus.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jrwmv0wnLdSqE3pfE9v5GJd5/full.jpg

Trouwens, in game staat je v-sync ook uit?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het posten van de screenshot wist niet hoe het moest:)
Ik heb nu gedaan wat ik zou moeten veranderen, en heb helaas nog steeds lagg:( heb ook weer singleplayer gespeeld en daar heb ik ook last van lagg.

Snap er niks meer van:(

Ingame staat mijn v-sync uit.
Pagina: 1