Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ongeveer een maandje geleden heb ik MW3 voor de pc gekocht. Na een tijdje spelen begon multiplayer behoorlijk te laggen voor mij. Eerst dacht ik dat het gewoon weer eens de wekelijkse ongesteldheid van upc was maar het bleef aanhouden en ik had nergens anders problemen met latency mee. Nja, na een tijdje spelen ging het wel weer weg, maar de volgende dag hoppakee weer lekker laggen.

Ik zal het even wat verduidelijken.

Ik heb er niet altijd last van, meestal in de middag en avond (wanneer het lekker druk is op Steam). Ik zat dus te denken aan dat het vanzelf wel wegging. Maar dat gaat het niet. Ik speel nu al bijna 2 weken met consistente lag, in bijna elke match. Als ik de host ben heb ik totaal geen lag, maar lagged iedereen om mij heen. Ik speel constant met 1 rode of 2 gele bars. Soms staatie ff met 4 groene maar dan lag ik nog steeds.
Wat er gebeurt; ik teleporteer over de map heen. Soms duurt het mij letterlijk 5 maanden om door 1 deurtje heen te lopen omdat ik gewoon elke keer weer tegen een muurtje ervoor wordt geworpen. Ik sta gewoon te aimen, en hooppaa sta ik opeens een metertje naar links. Het heeft ook effect op mijn k/d ratio, want iedereen heeft mij std eerder als ik hun heb. Op de killcam zie ik mensen mij al eeuwen sprayen voordat ik eigenlijk begin met schieten.

Na een speedtest te hebben gedaan kom ik op 12ms uit, 47 mb dload speed, en 2 mb upload. Ik merk totaal geen lag met andere games, met downloaden, met streamen etc etc.

Ik ben dus gaan zoeken op internet wat nou het probleem kan zijn. Ik heb 2 mogelijkheden gevonden.

- Lag compensation
- Firewall ports

Blijkbaar hebben de servers van MW3 iets dat heet Lag compensation. Het middelt alle latency van een match, wat wil zeggen, heb je kut internet heb je dus een advantage. Heb je uber internet (bv wat ik heb) ga je dus laggen omdat je je internet bij wijze van spreke 'moet delen'. Dit zou naar mijn idee het probleem moeten zjin maar blijkbaar is dat al lang ge update (zoiets lees ik overal, het is allemaal heel vaag op de meeste forums)

Als het gaat om Firewall etc, ik heb het zelfs geprobeerd met heel me firewall uit te zetten. Nog steeds lag ik. Met de firewall uit betekent dus dat alle ports open staan en niks kan worden tegengehouden.
En ja, de ports die open moeten staan als firewall aanstaat, staan open.

Me NAT Type staat trouwens gewoon op OPEN.

Wat ik heb geprobeerd:

- Firewall uitzetten
- ports in me router checken en openzetten etc
- ports in me firewall checken en openzetten etc
- Norton (virusscanner) er af halen en Avira erop zetten. (blijkbaar geeft Norton af en toe gezeik)
- Steam als ADMIN openen
- Downloaden terwijl ik game (lag compensation 'compenseren')
- ALLE programma's uitzetten terwijl ik game
- Videokaart geupdate, windows geupdate, basically alles geupdate

Blijkbaar is er ook iets dat heet QoS toevoegen in je router. Ik heb dit geprobeerd, maar ik kan MW3 niet toevoegen aan de QoS van mijn router. QoS staat voor Quality of Service en dit zorgt ervoor datj e bijvoorbeeld Internet Explorer een hele hoge (of lage) prioriteit geeft voor de bandwith van je router. Dit is voor als je met meerdere pc's op het netwerk zit (wat ik zit) en meerdere pc's op internet zitten.

De enige pc die echt wat van internet gebruikt is die van me pa, die een facebook spel speelt dat vaak aan staat (en dus altijd moet refreshen etc). Dit zou naar mijn idee geen probleem moeten zijn, omdat ik nog steeds op 12ms op de speedtest uitkom.

Overige info:
- Windows 7 64bit

Het is een lange post, maar ik ben ten einde raad. Ik wil het probleem oplossen, of duidelijkheid hebben wat het is. Bedankt voor elke post die hieronder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de standaard GoT opmerking dat hier vast wel een bestaand topic voor is. Kan ik je vertellen dat het uitschakelen van upnp in de router destijds bij mij alles had opgelost voor BFBC2. (dit had ik ooit ingeschakeld voor UT2004 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
UPNP software is ontwikkelt voor het gemak van de consument, zodat hij/zij niet langer handmatig poorten hoeft te openen om een goeie connectie te realiseren. Werkt upnp niet goed, dan is het verstandig om te kijken naar updates voor je router.

De lag kan een paar oorzaken hebben:

- Er draait ongewenste software op je computer (persoonlijke ervaring, ik heb dit zelf een keer meegemaakt met een trojan)

- Netwerkkaart van je PC

- Netwerkkabel, of juist geen sterke draadloze verbinding

- Router hardwarematig niet in orde

- Router softwarematig niet in order (niet goed ingesteld, of een software update is vereist)

Ik test mijn snelheid altijd met de snelheidsmeter van Ziggo: http://speedtest.ziggo.nl/

Of je het gelooft of niet, het is een uiterst betrouwbaar instrument. Als deze test snel en soepel verloopt, dan ligt het puur aan de instellingen in je router.

Maar als ik zo de OP lees, dan valt er niet veel meer te zeggen of te doen. NAT is open, en dat zegt al genoeg.

Andere game draaien overigens perfect? Wellicht eens een (paar) uur een intensieve game als Crysis spelen en kijken wat gebeurd?

[ Voor 3% gewijzigd door IngamerX op 11-01-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou bijna gokken: verouderde CPU op "net geen A klasse moederbord" -> onboard NIC die veel CPU-power opsnoept en aangezien MW3 geen volledige multithreading doet, kan ik me voorstellen dat TCP-verkeer minder voorrang krijgt.

Kan je bij vrienden/familie een dedicated PCI-e NIC lenen van Intel ofzo en dan kijken of het een verschil maakt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpardaSpeed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 15:13
je kunt misschien dit nog eens proberen:
https://support.steampowe...le.php?ref=5623-QOSV-5250

Ik heb dit probleem ook, alleen krijg ik pas lag als ik 2 of 3 matches gespeeld heb.
Daarna begint het mega hard te schokken, spel opnieuw opgestart en het speelt weer goed voor 2 tot 3 matches. Soms is het zo erg dat ik de melding krijg: "connection lost" in game.

Ik heb al contact opgenomen met Activision maar we komen er niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door SpardaSpeed op 12-01-2012 09:44 ]

RuudBoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Ik had last van enorme lag (zoals jij beschrijft) juist op het moment dat ik host was, mijn NAT was ook altijd open en ondanks mijn kut internet (20/1 ADSL telfort) was ik regelmatig host. Nadat ik in mijn router portforwarding had uitgezet (upnp wel nog aan) werd de status van mijn NAT moderate maar was ik nooit meer host en had ik dus ook geen last meer van die enorme lag.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1