Toon posts:

Harde Schijf probleem (Samsung HD103SJ)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb 2 harde schijven in mijn pc zitten van hetzelfde type, de Samsung HD103SJ 1TB.
Onlangs begon mijn systeem extreem langzaam te reageren en heb ik gelijk van alles een backup gemaakt op een externe harde schijf.
Hierna heb ik dmv CrystalDiskInfo en HDTune de SMART waarden van mijn harde schijven uitgelezen en kwam er zo achter dat mijn C schijf niet meer optimaal werkte.
Ik heb hierna alle data op beide schijven verwijderd en een nieuwe Windows installatie op de schijf zonder problemen, de D schijf, aangemaakt. Het besturingsysteem werkte hierna gelukkig weer snel.

Nu vraag ik mij af of ik de andere harde schijf zelf op een of andere manier nog kan repareren of dat ik een RMA aan moet vragen.

De SMART waarden zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/v33sqe.png

Ik heb de harde schijf binnen Windows al opnieuw geformatteerd hierna is "Current pending sector count" echter opnieuw hoog geworden. Wat mij ook opvalt is dat "Reallocated sector count" op 0 staat.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:00:
Ik heb de harde schijf binnen Windows al opnieuw geformatteerd hierna is "Current pending sector count" echter opnieuw hoog geworden. Wat mij ook opvalt is dat "Reallocated sector count" op 0 staat.
Is 'ie ooit 0 geweest na de format? Zoniet, even een ander tooltje zoeken (en zeker weten dat je een 'full' NTFS format hebt uitgevoerd? Een quick format is niet voldoende, deze zal hoogstwaarschijnlijk niet naar de pending sectors schrijven)