Goedendag,
Op mijn HP DL380 G7 server, heb ik vmware ESXi draaien met 2 VM's.
Mijn probleem zit hem in het aansturen van de seriele poort onder Windows 2008 R2 Small Business Server. De seriele poort wil ik gaan gebruiken voor een faxmodem.
In de VM config heb ik ingesteld dat hij de fysieke poort /dev/chart/serial/uart0 (meer keuze heb ik niet) moet verbinden. Maar in de VM kan ik het modem niet detecteren. Ook een werkt niet.
Als ik op de server console doe, gebeurt er niets. De console blijft hangen en het modem reageert niet. /dev/chart/serial/uart0 bestaat wel.
Start ik de server, via een cdrom, in linux, kan ik wel een response krijgen van het modem met
Volgens vmware kan ik met ESXi 5 wél een fysieke compoort aansturen (In ESXi 5.0 the virtual serial port can connect to a physical serial port or to a file on the host computer. For more information, see Parallel and Serial Port Configuration section from the vSphere Virtual Machine Administration Guide.)
Ook de manual vSphere Virtual Machine Administration Guide heb ik bekeken.
Overigens als ik in de VM config de compoort naar een file laat verwijzen, krijg ik wel reactie. Dwz geeft in de textfile ata.
Heeft iemand ook dit probleem en hopelijk ook de oplossing?
Op mijn HP DL380 G7 server, heb ik vmware ESXi draaien met 2 VM's.
Mijn probleem zit hem in het aansturen van de seriele poort onder Windows 2008 R2 Small Business Server. De seriele poort wil ik gaan gebruiken voor een faxmodem.
In de VM config heb ik ingesteld dat hij de fysieke poort /dev/chart/serial/uart0 (meer keuze heb ik niet) moet verbinden. Maar in de VM kan ik het modem niet detecteren. Ook een
echo ata > com1:
Als ik op de server console
echo ata > /dev/chart/serial/uart0
Start ik de server, via een cdrom, in linux, kan ik wel een response krijgen van het modem met
echo ata > /dev/ttyS0
Volgens vmware kan ik met ESXi 5 wél een fysieke compoort aansturen (In ESXi 5.0 the virtual serial port can connect to a physical serial port or to a file on the host computer. For more information, see Parallel and Serial Port Configuration section from the vSphere Virtual Machine Administration Guide.)
Ook de manual vSphere Virtual Machine Administration Guide heb ik bekeken.
Overigens als ik in de VM config de compoort naar een file laat verwijzen, krijg ik wel reactie. Dwz
echo ata > com1:
Heeft iemand ook dit probleem en hopelijk ook de oplossing?
Laurens-Jan Merkx