W7 en HP 3600n - printen wil maar niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 12:11
Heb een aantal jaren geleden een HP 3600n laserprinter gekocht, omdat ik tot dan toe altijd heel tevreden was met de support van HP.

Deze printer is nog nauwelijks gebruikt, beschermend folie zit nog op het display, door verhuizing.
Maar wilde hem nu wel weer eens draaiend hebben.

Dus kijken bij HP naar driver.... Alleen Vista drivers, ok downloaden maar.

Rechtstreeks de inf installeren gaat natuurlijk niet, dus maar ff googlen. De instructies van [url href=http://h30434.www3.hp.com/t5/Windows-7-Beta-and-Test/HP-Laserjet-Color-3600n-Driver-for-Windows-7/td-p/129963/page/6]royurrego[/url] gevolgd.... Behalve het stuk van de DOT4 poort, hier heb ik een "generic network port" gekozen, maar geen succes.

Als ik nu echter "Devices en Printers" open, dan zie ik helemaal geen printers meer...

Iemand ook zulke ervaringen en toevallig een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Op de site van US HP staat:
While this product does not have a Windows 7 driver, you can use the host based driver created for Vista driver to enable print functionality in Windows 7. Click the back button on your browser, select the Vista operating system, and then download the host based driver. For instructions, go to support document Install the Windows Vista solution using a USB cable to enable printing in Windows 7 (32-bit and 64-bit) (c02538616) (in English).
In dat geval kan je dus de 32 bit Vista of 64 bit Vista driver pakken en dit document volgen. Wat volgens mij in essentie hetzelfde document is als dat van royurrego waar jij naar verwijst. Die verwijst echter enkel naar de 64 bit versie van de driver, heb je ook een 64 bit versie van Win7?

Ik heb zelf een PSC 2110 en die geeft ook elke keer de nodige moeite met installeren. Na een keer de USB kabel aangesloten te hebben en wat gekloot krijg ik uiteindelijk een driver via Windows Update die er voor zorgt dat de printer normaal werkt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
Helaas gaat dit verhaal al mank na het unzippen, er zit geen autorun.exe in het bestand... :(
Rupie schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:05:
Die verwijst echter enkel naar de 64 bit versie van de driver, heb je ook een 64 bit versie van Win7?
Ik heb zowel W7(64) als de 64-bits drivers geinstalleerd.
Rupie schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:05:
Ik heb zelf een PSC 2110 en die geeft ook elke keer de nodige moeite met installeren. Na een keer de USB kabel aangesloten te hebben en wat gekloot krijg ik uiteindelijk een driver via Windows Update die er voor zorgt dat de printer normaal werkt.
Ik zal morgen eens kijken of ik een lange usb-kabel kan vinden.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat als je geen driver installeert, de printer "weggooit" van je PC en daarna een printer toevoegt op IP-adres?

Vaak zal Windows dan zelf aan de printer vragen wat 'ie is en waarschijnlijk een PCL5 of PCL6 driver installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
Helaas, hoewel ik de printer kan pingen en ondanks dat ik de windows firewall heb uitgeschakeld, vindt het os de printer niet...

Ping -a 192.168.2.250 gaf als naam terug HP3600.

Hmm, wacht eens ff: even de printer losgekoppeld van het netwerk: nog steeds een ping reply.... :o

De IP-telefoon had dus na de verhuizing blijkbaar ook het ip-adres 2.250 gekregen.... :$

[ Voor 49% gewijzigd door HeSitated op 03-01-2012 22:51 . Reden: Ach ja, met die storm kon ik toch niet naar buiten.... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
HeSitated schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:29:
[...]
Helaas gaat dit verhaal al mank na het unzippen, er zit geen autorun.exe in het bestand... :(
Maar wat zit er wel in dan? Er zal vast iets van een exe tussen zitten die je kunt draaien. MAar dan alsnog moet je hem volgens mij aansluiten met een USB kabel om het voor elkaar te krijgen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HeSitated schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:36:
... ook het ip-adres 2.250 gekregen.... :$
Krijgen doe ik niet aan; blijkbaar heb je ergens een DHCP-pool dus dan kan je ook preventief je printer een vast IP geven en opnieuw gaan testen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
:-)
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:00:
blijkbaar heb je ergens een DHCP-pool dus dan kan je ook preventief je printer een vast IP geven en opnieuw gaan testen?
Voor de goede orde het werkt nu! Ik heb de telefoon een ander ipadres gegeven.

De hostname staat alleen op de printer ingesteld en blijkbaar wordt deze naam gebruikt. De DHCP server is een Vigor 2820Vn en ik kan daar geen netbiosnaam instellen.
Pagina: 1