Ik heb sinds een week of drie een abonnement bij Vodafone. Nu ga ik waarschijnlijk emigreren en heb ik hier niets meer aan. In mijn omgeving heb ik niemand kunnen vinden die het over wenst te nemen. Mijn vraag is dus: hebben jullie hier ervaring mee, en wat kan ik doen om overname aantrekkelijk te maken? Betreft Vodafone Bel+Web+SMS van 42,50 euro per maand waarvan de eerste 8 maanden 21,25 euro. Aangezien ik de telefoon wil houden, vroeg ik me af wat een redelijke 'afkoopsom' is?
Verwijderd
Mag ik het raar vinden dat je 3 weken voordat je besluit te emigreren een duur GSM abbo neemt?
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Dat wordt je hele abbo in een keer betalen aan Vodaphone.
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Dat wordt je hele abbo in een keer betalen aan Vodaphone.
Waar zijn de specs?
- Contractsduur
- Aantal minuten, per seconden of minuut? En de kosten als je buiten de bundel komt
- Hoeveel SMS'jes
- Specs qua mobiel internet
Zonder die dingen kan niemand er wat zinnigs over zeggen.
Want met die info kan je kijken wat een sim-only pakket kost (zonder toestel), en zou jij het verschil aan de koper moeten geven.
Andere optie is je bestaande abo afkopen, oftewel: Voor elke maand het bedrag wat is overeengekomen in het contract. Je bent wel van je betalingsverplichting af, en ook direct van je minuten/sms'jes en data
- Contractsduur
- Aantal minuten, per seconden of minuut? En de kosten als je buiten de bundel komt
- Hoeveel SMS'jes
- Specs qua mobiel internet
Zonder die dingen kan niemand er wat zinnigs over zeggen.
Want met die info kan je kijken wat een sim-only pakket kost (zonder toestel), en zou jij het verschil aan de koper moeten geven.
Andere optie is je bestaande abo afkopen, oftewel: Voor elke maand het bedrag wat is overeengekomen in het contract. Je bent wel van je betalingsverplichting af, en ook direct van je minuten/sms'jes en data
Ey!! Macarena \o/
Je mag het best raar vinden. Net zoals ik het raar mag vinden dat jij geen besef hebt van lineaire tijd. ;-) Oftewel, beslissing tot emigreren kwam na de beslissing om een abonnement af te sluiten. Als ik het abonnement moet afkopen is dat op zich ook geen grote ramp, maar ik zou het liever wat efficienter doen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:48:
Mag ik het raar vinden dat je 3 weken voordat je besluit te emigreren een duur GSM abbo neemt?
Als ik kijk naar wat een 'vergelijkbaar' abonnement kost bij Simyo, dan is dat zo'n 25 euro per maand voor 500MB, 100 minuten en 1000 sms'jes. In ieder opzicht is mijn Vodafone abonnement gelijkwaardig of beter. Meer data, meer sms'jes en gunstiger verbruik in het buitenland. Verschil tussen het Simyo abonnement en mijn Vodafone abonnement komt dan neer op ongeveer 250,00 euro. Als ik iemand dan 300,00 euro bied om het over te nemen, zou het dan interessant zijn?
Heb deze aanbieding in de folders voorbij zien komen en gezien de korting op de eerste 8 maanden is het een 2-jarig abo ? En het toestel erbij is mogelijk een Samsung Galaxy S II ?
Dan denk ik niet, dat iemand, die kan rekenen, genoegen zou nemen met 300,- euro.
Dan denk ik niet, dat iemand, die kan rekenen, genoegen zou nemen met 300,- euro.
omdat TS zijn nieuwe toestel wenst te houden acht ik het niet onwaarschijnlijk dat de emigratie verzonnen is.
d:)b
je timing is wel goed 
Maargoed het lijk mij dat je 3 opties hebt:
1. proberen het abbo met verlies aan iemand te verkopen.
2. vodafone regelen dat je een "internationale bundel" (gaat je wel wat extra op je huidige verhaal - kosten)
3. Vodafone even bellen en zeggen dat je naar land x gaat emigreren en of ze je abbo kunnen omzetten naar land x ?
Maargoed het lijk mij dat je 3 opties hebt:
1. proberen het abbo met verlies aan iemand te verkopen.
2. vodafone regelen dat je een "internationale bundel" (gaat je wel wat extra op je huidige verhaal - kosten)
3. Vodafone even bellen en zeggen dat je naar land x gaat emigreren en of ze je abbo kunnen omzetten naar land x ?
Be nice, You Assholes :)
Dit hele verhaal lijkt erg op een verkapte manier om het "losse" abonnement te verkopen. Maak een V&A aan en kijk wat er voor wordt geboden, dat is dan de prijs die anderen er voor over hebben. Succes met emigreren en de verkoop, hier gaat een slot op.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.