Toon posts:

Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II / GTX560ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sindskort een Gigabyte GTX560ti dit is een vrij stille kaart maar hij is mij niet stil genoeg, de PC staat de hele dag aan in de kamer.

Nu heb ik een Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II gekocht die wel heeel stil blijkt te zijn. Ik heb geprobeerd om deze koeler op mijn kaart te plaatsen maar kom dezelfde problemen tegen die Cobra8811 in zijn review noemt van zijn Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus (lees)

"Hier heb een GROOT probleem mee gehad,Als jij een GTX 460 hebt en je wilt deze koeler hier op monteren kom jij in de probleempjes.Om de GPU heen GTX 460 Zitten de RAM chips er aardig dichtbij.
en daarom passen de RAM koelertjes niet meer.dan moet je net zoals ik heb gedaan 45 minuten met een ijzerzaag de Ram koelertjes inkleinen.maar als je een andere kaart hebt moet het lukken"

Nu ben ik niet van plan om 3 kwartier te gaan zagen (Heb er geen kracht voor door mijn MS). Ik vraag mij af of ik niet gewoon de koeler kan plaatsen zonder heatsinks, er zitten op de stockkoeler ook geen heatsinks.

Kan ik de koeler er zonder heatsinks opzetten of heeft iemand een ander idee ???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 18:30 ]

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Als er geen heatsinks op de stock kaart zitten en de Accelero even veel airflow veroorzaakt dan zou er geen probleem mogen zijn.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 12:02

L702

Eric #99

Ik denk zelf dat de ram genoeg heeft aan een beetje airflow. En aangezien de AC Accelero Xtreme Plus II ook boven op de kaart blaast denk ik dat dit geen probleem levert.

Verwijderd

Topicstarter
Oké n0valyfe & L702 :9 ik ga het maar es ff proberen !! Ik houd jullie op de hoogte !!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

echt duurzaam zou het denk ik niet zijn.. heb je niet ergens andere stukjes aluminium/koper liggen dat je kan vervangen als koelblokje?
dik koperdraad is al goed genoeg zolang het vast blijft zitten met de thermische lijm.
het is iig beter dan niets :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
niet zonder ram koelers monteren ! die chips worden al heet met die heatsinks en ik weet waar ik over praat ik heb hem zelf ook . overigens koelt deze koeler de GPU core extreem goed , ik ging idle 15 graden naar beneden en 24 graden onder load. wel wordt de cpu core iets warmer hou daar rekening mee deze koeler blaast de warme lucht je kast in .

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb zojuist ff een Arctic Cooling VR005 - NVIDIA GTX460 RAM Sink Set besteld omdat ik de oude heatsinks verkr8 en wegegooid heb.

Ik ga de heatsinks toch maar ff inkorten !! Ik heb zojuist de fans ff getest op 7 volt en dan zijn ze superstil !! op 12 Volt hoor je ze ietsjes.

Nu maar wachten tot ik de heatsinks in huis heb en dan probeer ik het maar weer eens, heb voor de zekerheid ook maar ff een tube Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram besteld .

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

arctic silver is geen lijm dus je heatsinks vallen er dan af... even dat je het weet :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Fordox

Dat weet ik daarom ik daarom staat er ook bij "voor de zekerheid", voor het geval het niet lukt en ik weer terug moet vallen op de stock koeler.

Om de heatsinks vast te plakken gebruik ik Arctic Alumina Silver Thermal Adhesive, dat plakt als beton !!!

Beter dan het plaksel wat je standaard bij de koeler krijgt meegeleverd, dat is prut :(

Ik ga de heatsinks niet verkleinen maar ik ga ze niet over de hele chips heen plakken, ik laat 3/5 mm vrij

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
hou er rekening mee dat die heatsinks geen condensatoren en dergelijke aan mag raken anders is het bye bye videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Yes !!!

Het is gelukt, dankzij de Arctic Cooling VR005 - NVIDIA GTX460 RAM Sink Set. Ik heb de Heatsinks niet helemaal op de chips geplakt (3mm vrijgehoden) het was krapjes maar het is gelukt. Geen condensatoren in de buurt ruimte genoeg

De mounting plate is een stuk handiger omdat er 4.5 min pijpjes op zitten met schroefdraad, geen geklungel meer met de standaard plastic spacers die je er op moet plakken.

De Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II kun je niet rechtstreeks aansluiten op de GTX560ti, er zit geen stekker op waar je de fans op kunt aansluiten. Hij draait nu op 7V

De stock koeler gaf 34°C aan

De Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II geeft 26°C aan

Ik heb 3Dmark '06 ff gedraaid en toen gaf hij 28°C aan

Eindelijk heb ik rust in huis hij is heerlijk stil en daar ging het om !! Ik moet nog wel ff wat ruimte gaan maken om de kabels etc. weg te werken.

Bedankt voor alle tips boys _/-\o_

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-01 17:09
Jaja ik heb hier ook flink mee geklooit,maar mooi opgelost.
Pagina: 1