Windows sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 16:31
Hallo, ik heb een raar probleem.

Eigenlijk ook een heel simpel probleem. Ik druk op de shutdown knop van windows en alles sluit keurig af. Maar bij de Shutting Down... scherm blijft die maar hangen... De backlits van mijn muis en toetsenbord gaan uit, Ik hoor ook mijn harde schijven uitgaan, maar mijn scherm blijft op de shutting down... scherm en mijn fans blijven lopen. Soms is het ook dat dat bolletje niet ronddraait maar stil staat.

Wat heb ik al gedaan?

Safe mode (Hier werkt shutdown wel normaal)
Clean boot via MSconfig dus geen startup items en non-windows services uit. - Werkt niet.

Bij Eventviewer zijn er geen witte uitroeptekens met een rode omhulzel

Ik heb de eerste 8 pagina's van google met de term "shutting down... windows 7 freeze" en dat had maar weinig baat. CCcleaner heb ik er ook overheen gegooid.

Iemand misschien een oplossing?

PC heeft 1 jan zijn eerste levenslicht gezien, en het gaat om een zelfgebouwd systeem. Aan het begin ging die dus ook normaal uit. Ik heb alle Windows updates gedaan.

Specs:
asrock z68 extreme4 gen3
i7-2600k
8gb DDR3-1800
ATI HD 3870
750W XFX voeding

[ Voor 3% gewijzigd door Indodraakje op 03-01-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je linux gebruikt, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 19:02
Klinkt misschien raar maar niet afsluiten heeft vaak te maken met je netwerkkaart. Probeer daarvan de drivers eens te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
@johnkeates
Met Parted Magic - een of andere linux partitioning program, kan ik normaal afsluiten

@nils.kuijpers
De drivers komen van de asrock websites, ik neem aan dat die de nieuwste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indodraakje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:15:

@nils.kuijpers
Zou een kijkje nemen op de site van de chipset/netwerkkaart fabrikant, die zijn (meestal) meer up2date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indodraakje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:15:
@johnkeates
Met Parted Magic - een of andere linux partitioning program, kan ik normaal afsluiten

@nils.kuijpers
over de drivers van asrock, zou er maar niet zo zeker van zijn.
Ps, probeer is zonder asrock drivers (mijn windows pakt ze zelf) met ongeveer zelfde setup als de jouwe.
Hier nergens last van iig.

Aangezien je hem 2 dagen geleden heb geinstalled, kan je mischien een systemrestore doen (systeem herstel of whatever als je het aan hebt staan).
Dan even 1 voor 1 apps / drivers opnieuw installeren, en rebooten...
Dan kom je er vanzelf achter waar het probleem ligt!

Succes

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Ik heb de nieuwe NIC drivers gedownload en geinstalleerd, helaas zelfde probleem.

Ik wou een system restore doen maar blijkbaar is de eerste 3 januarie, en toen was het probleem er al X_X
Enige andere ideeen? suggesties zijn welkom! Worst case scenario is dat ik em weer opnieuw moet installeren X_X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:07
Heb je misschien USB en/of FireWire hardware aangesloten op je PC?

Ik heb een FireWire geluidskaart (extern). Die moet ik eerst helemaal uitzetten voordat ik mn PC afsluit, anders zelfde probleem als wat jij schetst.

[ Voor 53% gewijzigd door brtk op 04-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 13:51
En je videokaart gaat wel uit? Anders even videokaart er opnieuw inzetten of een andere display poort pakken.
Kan zijn dat de videokaart blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:27
Installeer alle drivers gewoon even opnieuw.

Heb wel het wel vaker gehad, dat er na een patch tuesday één of ander apparaat niet meer wilde uitschakelen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel toeval, maar ben de laatste dagen door pa, tante, buurman en nog wat figuren gebeld dat ook hun pc / laltop niet meer faysoenlijk afsloot. Nu al een paar dagen gekeken, drivers geupdate, kb's uninstalled maar tevergeefs, ook geen malware. Dus heb maar acronis images teruggezet want kwam er NIET uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Enige USB hardware is een USB harde schijf verbonden via combo USB en Esata. Eruithalen geeft zelfde effect.
Mijn videokaart lijkt alsof het gewoon uitgaat maar dat is slecht te horen omdat mijn case fans wel draaien.

Ik denk dat mijn enige oplossing opnieuw installeren van windows is TTATT

Ik zal alles gewoon installeren en als ik iets tegenkom dan zeg ik het nog wel ff in deze topic (als het weer gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 13:51
@Indodraakje probeer deze link eens: Windows 7 hangs on 'shutting down' screen.

Het kan zijn dat er iets verkeerd staat in de BIOS instellingen. Zal hier eerst even naar kijken als ik jou was.

[ Voor 39% gewijzigd door Apart op 04-01-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
@Apart - Clean boot had ik al geprobeerd. De Hotfix ook. Ik heb geen M-audio hardware en in safe mode kon ik wel een normale shutdown doen. Die link staat op pagina 1 van google. Dus ben dat al helaas langsgekomen :( maar bedankt!
Pagina: 1