Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mediaspeler met een android app als remote. Vooral omdat ik de tv niet aan wil moeten hebben om muziek uit te kunnen kiezen. Als ik Google gebruik dan kom ik vooral uit bij apps om software op de pc mee aan te sturen via een Android app dus Google bood me niet bijzonder veel uitkomst. Momenteel heb ik tot nu toe dit kunnen vinden:

- Sony BDP S480/580 bluray speler (speelt ook MKV af aldus een gebruiker), maar Sony heeft niet zo een goede reputatie voor het ondersteunen van codecs.
- WD TV Live
- Boxee Box

Belangrijk is dat de prijs wel onder de 200e ligt, liefst nog lager :P Boxee Box spreekt me tot nu toe het meeste aan maar vraag me af of er nog meer mediaplayers zijn die het ondersteunen. Als iemand een app weet voor de Eminent EM7075 dan houd ik me aanbevolen ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ik heb een WD TV Live Hub en zag toevallig vanmorgen dat daar een app voor bleek (Android heb ik, maar voor iOS is er een officiele app). Ga hem straks testen, mocht je daar interesse in hebben?

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Gebruikerservaringen zijn altijd welkom :) Alvast bedankt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:31
Heb een Logitech Squeezebox Duet hier, met SqueezeCenter op mn Synology NAS draaiend, en een app op mn Galaxy SII om de muziek te bedienen. Werkt heerlijk.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Die apps voor Android voor de WDTV (bleek overigens ook een officiele van WD voor te zijn, heb er 2 getest) werken ook prima. Maar het zijn wel puur remotes. Je ziet niet je afspeellijst op je mobiel als je wat muziek op hebt staan bijvoorbeeld, dus als je een specifiek nummer aan wil zetten moet je nog steeds de TV aan zetten.
Het is dus echt puur als vervanger voor de afstandsbediening, maar als dat je doel is dan werkt het perfect. Vooral een toetsenbord op je telefoon is super, aangezien dat met dat T9 op de remote waardeloos is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Hou er wel rekening mee dat mediaspelers tot nu toe eigenlijk vooral goed zijn als videospeler, als muziekspeler zijn ze over het algemeen minder geschikt. Ik heb zelf de Boxeebox, maar laatst toch weer een nieuwe Logitech Touch gekocht, gewoon omdat dat het prettigste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
WDTV speelt prima muziek af hoor, ik weet niet wat je er aan mist? Het is vrij basic, een playlist met evt shuffle/repeat en ik meen ook nog visualisaties (dat weet ik alleen niet meer zeker).
Het is niet uitgebreid, maar wel mogelijk en het werkt goed.

EDIT: En een vriend van mij heeft zo'n Eminent als TS aanhaalde en die doet dat ook prima. Het heet niet voor niets mediaspeler en niet videospeler toch? :P

[ Voor 23% gewijzigd door speek1984 op 04-01-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Speek schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:22:
Die apps voor Android voor de WDTV (bleek overigens ook een officiele van WD voor te zijn, heb er 2 getest) werken ook prima. Maar het zijn wel puur remotes. Je ziet niet je afspeellijst op je mobiel als je wat muziek op hebt staan bijvoorbeeld, dus als je een specifiek nummer aan wil zetten moet je nog steeds de TV aan zetten.
Het is dus echt puur als vervanger voor de afstandsbediening, maar als dat je doel is dan werkt het perfect. Vooral een toetsenbord op je telefoon is super, aangezien dat met dat T9 op de remote waardeloos is :)
Ok dus je kan niet op je telefoon een liedje op je NAS uitkiezen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Dat moet ik nog wat verder testen, maar het is inderdaad niet zo dat je op je screen van je toestel een nummer kiest uit een lijst nummers, zodat het op je mediaplayer begint te spelen. Je zet het aan via je TV. Vervolgens kan je TV wel uit als je gewoon Next, Previous, Pause/Play e.d. wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Das jammer, dan kan ik m'n gewone AB ook gebruiken :P Bedankt voor de info!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf gebruik de officiele XBMC remote om mijn XBMC te bedienen vanaf verschillende telefoons. Ik kan op allerlei manieren door de library heen wandelen (op titel, album, artist, genre) en de playlist bekijken en aanpassen. In de app is zelfs een manier om middels WOL aan het ding aan te zetten. Voor E200 is een goede HTPC samen te stellen obv een ION2 atom bordje die keurig alles af weet te spelen. Vervolgens Openelec of een andere xbmclive variant er op en klaar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:07

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 21:39
Ondertussen een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik ben in het bezit van de Popcorn Hour A-210. En voor de PCH's is er een officiële app op Android (en iOS):

Android Market: Popcorn Hour Remote Control - Apps op Android Market

Helaas heb ik er alleen een beetje mee gespeeld, niet voldoende om een oordeel te geven. Het zien van huidige speellijsten of überhaupt wat er op dat moment afspeelt is niet zichtbaar in de app.

Ik sluit me bij HvB83 aan dat in dit geval de PCH niet echt een volgroeide muziekspeler is. Mogelijk dat dit in de toekomst beter wordt. Wel zijn er de nodige community pogingen om dit beter te laten werken (http://www.networkedmediatank.com).

Dat zegt overigens niet dat het niet kan, het kost alleen iets meer moeite (playlists, mp3 tags, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een vergelijkbare setup hier:
In de berging: Modem, Linksys E4200 router en een Synology DS211 NAS met 2x2TB
Woonkamer: Buffalo Wireless N dualband linkstation voor een 300 Mbit link naar de router, vanaf hier met kabels aangesloten op: PS3, VAIO EH en Blu-ray S480. Alles via HDMI op een Onkyo 607, hier vandaan HDMI naar de beamer.

Uiteraard wil ik niet de beamer aan zetten om muziek te luisteren. Gelukkig kan ik met m'n telefoon en/of android tablet prima via DLNA alle muziek (inclusief de shoutcast streams die ook op de NAS staan) afspelen.
Zowel lokaal als extern, de S480 werkt dan perfect en begint vrijwel direct met spelen. Het kan in principe ook met de PS3 maar daar moet je op een knopje drukken om de muziek te starten. Zonder beeld gaat dat niet altijd goed. Hetzelfde trucje kan ook met foto's en video's maar daar is beeld wel handig voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
JT schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:45:
[...]

Ok dus je kan niet op je telefoon een liedje op je NAS uitkiezen?
Bij de WDTV Live (Hub) kan dat niet met muziek,video of foto via de officiele app maar wel met Internet services zoals YouTube die ik via een app (officiele van WD - wel laatste firmware voor nodig - Android / iOS of gratis/betaalde apps zoals Zappo.TV) kan starten.

Ook kan de WDTV overweg met UPNP/DLNA dus kun je apps gebruiken waarmee je audio, video en foto bestanden van je harddisk op je mediaspeler kunt bekijken/beluisteren op je Android of iPhone.

(AcePlayer bij iOS bijv of bij Android heb je de gratis apps BubbleUpnp, UPnPlay iMediaplayer).

Er is overigens ook een officiele gratis WD Photos app waarmee je foto's en videos van je telefoon draadloos via je eigen WIFI netwerk kunt uploaden naar de WDTV Live (Hub) en daarop kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Dune i.c.m met DMC (Dune Media Controler). Zoek op Dune in market en je komt 'm tegen.
Samen met Musicnizer moet het mogelijk zijn om je speler zonder TV te bedienen. Ik heb er geen ervaring mee omdat ik een Squeezebox heb, wat gewoon een betere optie is (ook met android te bedienen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik tot volle tevredenheid Xtreamote icm een Xtreamer.

Android Market: Xtreamote - Apps op Android Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips :)
Jij pushed muziek naar je mediaplayer ofzo via een Android app voor je NAS? Als dat niet zo is dan snap ik niet zo goed wat ik wel uit het topic moet halen dat mijn vraag beantwoord :)
funrider schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Bij de WDTV Live (Hub) kan dat niet met muziek,video of foto via de officiele app maar wel met Internet services zoals YouTube die ik via een app (officiele van WD - wel laatste firmware voor nodig - Android / iOS of gratis/betaalde apps zoals Zappo.TV) kan starten.

Ook kan de WDTV overweg met UPNP/DLNA dus kun je apps gebruiken waarmee je audio, video en foto bestanden van je harddisk op je mediaspeler kunt bekijken/beluisteren op je Android of iPhone.

(AcePlayer bij iOS bijv of bij Android heb je de gratis apps BubbleUpnp, UPnPlay iMediaplayer).

Er is overigens ook een officiele gratis WD Photos app waarmee je foto's en videos van je telefoon draadloos via je eigen WIFI netwerk kunt uploaden naar de WDTV Live (Hub) en daarop kunt bekijken.
Leuke features maar nog steeds niet wat ik zoek: je liedjes die je mediaplayer op je NAS ziet uitkiezen om te spelen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Janoz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:17:
Ikzelf gebruik de officiele XBMC remote om mijn XBMC te bedienen vanaf verschillende telefoons. Ik kan op allerlei manieren door de library heen wandelen (op titel, album, artist, genre) en de playlist bekijken en aanpassen. In de app is zelfs een manier om middels WOL aan het ding aan te zetten. Voor E200 is een goede HTPC samen te stellen obv een ION2 atom bordje die keurig alles af weet te spelen. Vervolgens Openelec of een andere xbmclive variant er op en klaar.
Met Janoz. Ik gebruik ook een zelf gebouwd media pc-tje met xbmc en de officiele android app op 2 phones en 1 tablet. Werkt prima. Vooral door je library browsen met album art maakt altijd indruk als ik tijdens een feestje de muziek bedien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Janoz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:17:
^^ XBMC Live met de XBMC android app = pure win. :) Maar goed, XBMC is natuurlijk niet een 'mediaspeler' in traditionele zin. Maar je kunt XBMC prima bedienen zonder je tv aan te hebben, wat altijd wel prettig is als je alleen maar muziek wilt luisteren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1