Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:46
Ok ik zit dus met een probleem. Ik heb hier een Desire Z liggen welke ik in een ver verleden een keer geroot heb. Dit is altijd goed gegaan en de telefoon heeft vele roms gezien. Maar nu wil ik hem unrooten en gaat het blijkbaar helemaal verkeerd.

Het probleem is namelijk zo. Ik ben begonnen met de PC10IMG.zip bestanden, dit hielp niets en de telefoon bleef in dezelfde geroote staat. Toen dacht ik van nou dan zet ik er maar een gewone rom op, dit heb ik dus gedaan maar nu reboot de telefoon 2 x en de 2de keer start ie op in clockwork, blijkbaar een soort van beveilegings feature maar ik wil dus mn telefoon gewoon unrooten. Hoe krijg ik dit voor elkaar? De standaar RUU-WWE.exe bestanden werken ook niet want die vinden de telefoon niet.

Verwijderd

Dit soort hulp hebben we liever niet. Vindt je dat de TS niet voldoende heeft gedaan, maak dan een topic report aan.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2012 16:30 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dit had je moeten lezen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=838484
Dit moet je nu doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=842495
Dit is de unroot handleiding: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835971
Allemaalt te vinden op XDA middels Google.

• tweakG5
Ok het lukt me wel om roms te installeren, althans maar een paar want de meeste doen het om een of andere vage reden niet. Maar nu kom ik bij het PC10IMG.zip bestand uit. Als ik deze wil installeren dan krijg is model id incorrect.

Ook kan ik mn telefoon maar niet "goed" koppelen aan mijn pc. Op het moment dat ik de telefoon aansluit gaat de charge led branden en zie ik op het scherm staan usb debugging mode. Maar in apparaat beheer staat er unkown device. Ook als ik de adb drivers installeer blijft er unknown device staan.

• tweakG5
Ok nou we zijn weer wat verder. Nu heb ik de standaard rom op de telefoon dus dat is helemaal in orde, alleen werkt de usb nog steeds niet. Opladen doet ie prima alleen de pc en mac wilt hem niet herkennen. Hoe is dit op te lossen. De connector zier er prima uit. Eventueel stof heb ik eruit geblazen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 15:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Weet je zeker dat je model ID incorrect krijgt?
Niet stiekem "CID incorrect"?

Want dat maakt uit.
Die eerste, dan heb je een PC10IMG.zip die waarschijnlijk niet helemaal honderd is.
Die tweede, CID incorrect, dan heb je een PC10IMG.zip voor een andere regio.
Jij moet x.yy.405.z als versie hebben.

[Edit]
Aha, gelukt dus...

USB, hoe bedoel je "herkennen"? Probeer aub wat concreter te zijn, want je bent steeds wat vaag in je beschrijvingen.
Wil je de SD kaart op de PC mounten als USB Mass Storage? Dus alsof je een USB stick in je PC hebt gedrukt? Dan moet je dat namelijk wel inschakelen. In de notificatiebar zou je daarvoor een item moeten kunnen vinden wanneer je die naar beneden haalt.
Of wil je iets anders bereiken?

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 05-01-2012 00:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• tweakG5
Nee er staat echt model id incorrect. Maar om het eventueel te proberen waar zou ik de versie voor mijn regio vandaan kunnen halen? Want het zo wel mooi zijn als alles helemaal stock is.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

tweakG5 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:00:
Nee er staat echt model id incorrect. Maar om het eventueel te proberen waar zou ik de versie voor mijn regio vandaan kunnen halen? Want het zo wel mooi zijn als alles helemaal stock is.
Je zegt net dat je de standaard ROM draaiende hebt? :?
Als het goed is zou dat een versie voor jouw regio moeten zijn, aangezien de stock bootloader niet anders wilt inladen tenzij je SuperCID hebt uitgevoerd. En jij weet zelf of je dat gedaan hebt of niet ;)
Daarnaast heb ik je de informatie die je nodig hebt om een PC10IMG.zip te vinden al gegeven: je hebt een variant nodig met versienummer in de vorm van x.yy.405.z
Die .405. is wat de regio bepaald. Amerika heeft daar volgens mij 771 staan oid.

Maar...
Wat draai je nu -exact- ?
Versienummer e.d.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 05-01-2012 00:06 ]

• tweakG5
Ultraman schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:04:
[...]

Je zegt net dat je de standaard ROM draaiende hebt? :?

Wat draai je nu -exact- ?
Versienummer e.d.
Android versie: 2.3.3
Kernel Versie: 2.6.32.10
softwarenummer: 2.42.405.2

Dit is de standaard rom die HTC met zijn dersire Z meelevert.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

2.42.405.2 is inderdaad de ROM die HTC nu aanbied voor de Desire Z.
Met die versie is mijn telefoon vorige week ook teruggekomen van reparatie.
Je zit goed dus :)

• tweakG5
Ultraman schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:08:
2.42.405.2 is inderdaad de ROM die HTC nu aanbied voor de Desire Z.
Met die versie is mijn telefoon vorige week ook teruggekomen van reparatie.
Je zit goed dus :)
Ok maar nu moet ik dus de PC10IMG hebben die dus alle standaard elementen terugzet zoals stock recovery en de usb moet nog gaan werken.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waar heb je deze PC10IMG dan vandaan? Want degene die gelinked staat voor de downgrade procedure van 2.42 naar 1.34 bevat die elementen. Ik heb die gebruikt om mijn 2.42 te downgraden ;)
Alleen zit je dan dus met een softwareversie waarmee de Desire Z in nov 2010 is geleverd. Die is echter middels de OTA updates wel weer prima te updaten.

Het is even een omweg, maar als je geen 2.xx versie kunt vinden die alles bevat kun je het proberen.

Je kunt dan gewoon de downgrade procedure volgen, die je normaliter doorloopt voordat je je telefoon kunt gaan rooten. Alleen dan ga jij dus lekker terug naar 1.34 en dan ga je ipv rooten gewoon normaal OTA updates installeren met je telefoon alsof je een gemiddelde gebruiker bent.

XDA Wiki - HTC Vision - Rooting
waarin wordt gelinked naar: [GUIDE] Downgrade G2 (2.3.X) & DZ (2.3.X) & mT4g (2.3.4) & DHD w/ S-ON to Stock Froyo
Waarin je een PC10IMG versie 1.34.405.5 gelinked vindt zodra je bij "Downgrading" uit komt.
De md5sum staat daar ook bij ter controle.

Eenmaal op 1.34 zou je dus middels OTA upgrades weer bij de nieuwste uit kunnen komen. Of je zou direct een 2.42.405 RUU kunnen gebruiken vanaf de PC.

Succes :)

En wat is er nou mis met USB dan? Wat moet hij doen?
Je beantwoord me daarop niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 05-01-2012 01:02 ]

• tweakG5
Ultraman schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:00:
Waar heb je deze PC10IMG dan vandaan? Want degene die gelinked staat voor de downgrade procedure van 2.42 naar 1.34 bevat die elementen. Ik heb die gebruikt om mijn 2.42 te downgraden ;)
Alleen zit je dan dus met een softwareversie waarmee de Desire Z in nov 2010 is geleverd. Die is echter middels de OTA updates wel weer prima te updaten.

Het is even een omweg, maar als je geen 2.xx versie kunt vinden die alles bevat kun je het proberen.

Je kunt dan gewoon de downgrade procedure volgen, die je normaliter doorloopt voordat je je telefoon kunt gaan rooten. Alleen dan ga jij dus lekker terug naar 1.34 en dan ga je ipv rooten gewoon normaal OTA updates installeren met je telefoon alsof je een gemiddelde gebruiker bent.

XDA Wiki - HTC Vision - Rooting
waarin wordt gelinked naar: [GUIDE] Downgrade G2 (2.3.X) & DZ (2.3.X) & mT4g (2.3.4) & DHD w/ S-ON to Stock Froyo
Waarin je een PC10IMG versie 1.34.405.5 gelinked vindt zodra je bij "Downgrading" uit komt.
De md5sum staat daar ook bij ter controle.

Eenmaal op 1.34 zou je dus middels OTA upgrades weer bij de nieuwste uit kunnen komen. Of je zou direct een 2.42.405 RUU kunnen gebruiken vanaf de PC.

Succes :)

En wat is er nou mis met USB dan? Wat moet hij doen?
Je beantwoord me daarop niet.
Bedankt dat ga ik zo even proberen.

Het usb probleem: Als ik de usb kabel normaal in de computer steek en ik zet de telefoon op diskdrive dan herkend hij de telefoon nog steeds niet. Ook kan ik in de bootloader met adb niets dus kan ik geen verbinding met de telefoon krijgen.

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 13:53

Pieterll

Pataar op Discord

tweakG5 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Bedankt dat ga ik zo even proberen.

Het usb probleem: Als ik de usb kabel normaal in de computer steek en ik zet de telefoon op diskdrive dan herkend hij de telefoon nog steeds niet. Ook kan ik in de bootloader met adb niets dus kan ik geen verbinding met de telefoon krijgen.
Heb het eens met USB debugging aan geprobeerd?

• tweakG5
Pieterll schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Heb het eens met USB debugging aan geprobeerd?
Jep, dan werkt het nog steeds niet.

Ik heb net de PC10IMG.zip geprobeerd. Maar hij pakt hem niet. De naam is goed, dat is zeker, maar als ik hem opstart met hboot zegt hij dat ie het bestand niet kan vinden.
Ik krijg de foutmelding lack of heap!

[ Voor 34% gewijzigd door tweakG5 op 05-01-2012 13:14 ]

• tweakG5
Heeft niemand nog een idee?

Dit is wat ik ermee al gedaan heb:
De port heb ik als ontdaan van eventueel stof dmv compressed air en een tandenborstel. Ook heb ik andere kabels geprobeerd en verschillende pc's. Als ik de telefoon op een pc aansluit dan gaat hij meteen in de laadstand, een tiental seconden later is er op de pc een geluid te horen dat die een nieuw apparaat ontdekt heeft. Als hij dan klaar is met zoeken naar drivers geeft hij aan het apparaat niet te herkennen, na het toewijzen van de adb drivers en het installeren van htc sync blijft de telefoon onbekend voor de pc. Op het scherm van de telefoon staat zelf niet meer dat hij een gegevensverbinding kan opzetten. Hij blijft alleen maar laden.

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 13:53

Pieterll

Pataar op Discord

Ik heb hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1001919 iemand gespot met hetzelfde probleem.

Misschien wordt je wat wijzer uit die thread.

• tweakG5
Pieterll schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:04:
Ik heb hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1001919 iemand gespot met hetzelfde probleem.

Misschien wordt je wat wijzer uit die thread.
Heb die helaas al doorgenomen en niets wijzer uit geworden helaas. Maar bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1