Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maastrix
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2023
Goede dag,

Ik begin me nu een beetje zorgen te maken.
In december een laptop besteld bij Dell (alienware) Deze zou afgeleverd worden door ups.

29-12 stond er dan eindelijk dat de chauffeur onderweg was en het pakketje voor half 5 geleverd zou worden.

Nu 3-1-2012 werd ik gebeld door de UPS of ik mijn pakketje al ontvangen had (wat ik al vreemd vond)
Want ze hebben het afgeleverd zeggen ze maar ze hebben geen handtekening voor ontvangst.

Ik heb mijn pakketje nergens gezien, dus na een paar uur belde ik UPS terug en die zeiden,, nou dan zijn we het denk ik ergens kwijt geraakt,, dan moet je Dell bellen en die moeten ons vertellen om een trace te starten.

Vervolgens heb ik Dell gebeld en die vonden het allemaal maar een vreemd verhaal,, ik zelf ook natuurlijk. Maar die gingen nu UPS een mail sturen om een trace te gaan starten.

Iemand hier ervaring mee en hoe dit kan aflopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vraag eens wie ervoor getekend heeft. UPS moet een naam noteren en een handtekening voor ontvangst.
Hoe woon je (flat / studentenhuis / alleen / enz. ) misschien dat iemand anders getekend heeft voor ontvangst en het weg heeft gelegd ?

Verder hebben we nooit problemen gehad met zakelijke afleveringen van UPS van Dell. Gelukkig de trace ook nooit nodig gehad.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maastrix
Nee ik heb het op mijn werk af laten leveren, maar UPS zegt geen naam en handtekening voor ontvangst te hebben... Dat is juist het hele probleem en hier hebben we ook niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je een verzendmethode gebruikt die de verkoper standaard aanbiedt, dan is de verkoper verantwoordelijk voor dat het goed bij jou moet aankomen. Gebeurt dat niet, dan moet Dell het echt zelf oplossen (en evt. zelfs een nieuwe sturen, mocht het pakketje verdwenen zijn), dus dat is hier wel goed geregeld (NL neem ik aan?). Als UPS aangeeft dat ze geen handtekening voor ontvangst hebben dan lijkt het me helemaal duidelijk dat de schuld niet bij jou ligt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

Ik heb ook ooit een laptop bij Dell besteld en ondanks dat ze op hun website beweren dat de levering nooit bij buren afgegeven wordt (door UPS dus), werd het afgegeven bij de buren 2 deuren verder, die ik niet echt ken. Dat zijn nette mensen, dus verder geen probleem, maar de theorie en de praktijk van UPS zijn blijkbaar niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-08 14:25

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Naar mijn weten mag een pakketje van UPS nooit afgegeven worden als er geen handtekening en naar gegeven worden. Zoals Bwerg aangeeft is het dan al helemaal niet jouw probleem, maar dat van UPS.
Sowieso zou ik de naam van de persoon wie je gesproken hebt bij UPS goed onthouden, en een brief sturen met hierin de gang van zaken. Het feit dat ze al aangeven dat er geen naam en handtekening is moet je ook gewoon melden in de brief, en hen hiervoor aansprakelijk stellen. Eventueel bij het sturen van een mail een CC naar Dell sturen. Dan weet je in ieder geval zeker dat jij vanuit jouw kant alles netjes geregeld hebt, en kunnen ze je nooit pakken op niets schriftelijk indienen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maastrix
Allemaal bedankt voor de reacties! Ik ga er gelijk weer mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

KingTenteehje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:53:
Sowieso zou ik de naam van de persoon wie je gesproken hebt bij UPS goed onthouden, en een brief sturen met hierin de gang van zaken. Het feit dat ze al aangeven dat er geen naam en handtekening is moet je ook gewoon melden in de brief, en hen hiervoor aansprakelijk stellen. Eventueel bij het sturen van een mail een CC naar Dell sturen.
Maar de TS heeft geen contract met de UPS. Dus hij moet doen wat UPS hem al vertelde: hij moet klagen bij Dell dat hij zijn bestelling nog niet ontvangen heeft en dan moet Dell zorgen dat hij die alsnog ontvangt. Hoe Dell dat dan met UPS regelt, is iets tussen Dell en UPS, waar de TS verder buiten staat.
Pagina: 1