PC hangt zich op door onbekende reden

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

• Battlechaser
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09-2025
Mn PC:

Windows 7 64 bit Ultimate
CPU: Intel Core i7 920
Mobo: Gigabyte EX58 UD5
Voeding: Coolermaster M1000, 1000W
Geheugen: Corsair XMS 6Gb
HD: Samsung spinpoint F1 1TB
Graka: Asus Nvidia Geforce 480

Een dezer dagen komt mn nieuwe SSD binnen. (Samsung 830 series 128 Gb)

Ik kan IE openen en dan een site openen, maar binnen enkele minuten hangt IE zich op. Ik kan niets installeren/updaten of iets dergelijks. Ik wilde dus overgaan om windows opnieuw te installeren, maar zelfs dat lukt niet. Als ik de priority van bootdevice wil veranderen, dan kan dat, maar regelmatig blijft zelfs de bios hangen.

Het vreemde is dat ik in de veilige modus wel gewoon kan surfen etc. en het probleem hier voorleggen.

Ik kon wel nog BF3 starten zonet in de gewone windows omgeving, maar eenmaal Battlelog opgestart (in IE) bleef ook deze hangen.

Wat kan ik het beste doen?

Wachten tot ik de SSD heb en vervolgens OS daarop zetten?

Born to Game

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter?

Als in; je beschrijft je probleem summier en zeker zonder enige vorm van (voltooide) troubleshooting :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Battlechaser
Die had ik al doorgenomen :S

Systeembestanden al gescand via dosprompt, want iets anders werkt niet.

Born to Game

• amsterdam-ali
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2019
Hallo B,

Dit komt me allemaal heel bekend voor. Probeer eens je ram op de sloomste stand mogelijk te zetten en kijk of alles dan weer loopt. Ik gok namelijk van wel. Op welke snelheden loopt alles? cpu? ram? etc

Ik kreeg ook altijd IE vast lopers met defect ram.

Gr A

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

Maar als hij zelfs in de bios blijft hangen, dan ligt dat toch echt aan je hardware. Zoals hierboven even kijken in de bios naar je Ram settings. Misschien heb je een foutieve rammodule.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

Test je geheugen eens met Memtest (paar uur) en controleer je HDD eens op slechte sectoren.

WTF moet je met een 1000w voeding in dat systeem trouwens? :)

• Battlechaser
Ik heb momenteel alles op stockspeeds. Dus niets overgeclocked.

Uiteindelijk wilde ik twee 480 in SLI, en of twee andere high-end kaarten en dan was die voeding geen overbodige luxe :)

Ik heb de Windows geheugencontrole uitgevoerd. Maar over die geheugensnelheden...ik heb daar niets aan veranderd. Maar ik zal het advies proberen :)

Born to Game

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik neig inderdaad ook naar het ram. Het lijkt onlogisch dat het je processor is, want die doen meestal of iets of niets. Tenzij dit een instabiele overclock is (niets over gemeld dus zal wel niet). Moederborden geven meestal voor de Bios al de geest. Voeding niet genoeg power? Stug, heel stug. Mede omdat je in veilige modus wel kunt opstarten moet je inderdaad even naar de clocks e.d. kijken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

De precieze specs van je systeem heb je niet gepost. Doe dat alsjeblieft even, want voor zover ik kan vinden op de Gigabytesite en de Corsair site staat je memory iig niet op de support list. De 3x2 geheugenreepjes draaien op 1,65V terwijl het moederbord dat doet op 1,5V. Zie hiervoor http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3304#sp en http://www.corsair.com/me...t-family/xms-classic.html. Misschien dat het probleem hierin zit. Probeer eens een ander setje als je dat kunt regelen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De troubleshooter is er niet om door te nemen, maar om te gaan testen aan de hand van die troubleshooter. Je moet eerst uitvinden of het hardware of software is, ik vermoed het laatste; een driver of zo. Maar testen dus :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Battlechaser
CPU draait gewoon op 2,66 Ghz (133 x 20) is 38 gr.

3 Geheugenmodules op 1066 / 1333 (8,8,8,20) (Triplechannel) Ik kan ze naar een andere profile zetten inderdaad. Ik heb de Performance Enhance omlaag gehaald van Turbo naar standaard, maar het veranderd niets.

Ik ga Memtest eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Battlechaser op 03-01-2012 19:15 ]

Born to Game

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17

Perkouw

Moderator General Chat
Als je zelfs al in het bios blijft hangen is dat niet goed nee, gezien de rare momenten van vastlopen e.d. zou ook ik een memtest draaien als ik jou was. Dit kan je gewoon doen d.m.v. Hirens BootCD op een USB stick te zetten en dan Memtest86+ te draaien. Doe dit dan a.u.b. wel voor een paar uur mits je natuurlijk gelijk al een berg errors krijgt, dan kan je individuele reepjes gaan testen.

• Battlechaser
Alvast vriendelijk bedankt allemaal.

Ik draai nu een Memtest in de veilige modus. Dat is het enige wat enigszins werkt.

Born to Game

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pardon?

Memtest draai je vanaf een bootmedium (CD, USB stick etc) en niet onder Windows, al dan niet in veilige modus...

Als Memtest86+ geen fouten geeft, begin eens met een LiveCD te draaien (maakt niet uit welke) en kijken of dat goed gaat. Zo ja heb je gewoon een softwareprobleem. Zo nee niet, dan mag je alsnog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter daadwerkelijk doorlopen, dus niet alleen lezen, maar ook doen.

Omdat er meer dan genoeg is wat je zelf kunt doen dat al in die troubleshooter staat, sluit ik dit topic - het heeft geen enkele zin het wiel opnieuw uit te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.