Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth adapter Volkswagen

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een nieuwe auto gekocht (Golf Variant 1.4 TSi uit 2009 met ingebouwde RNS 300 en bluetooth telefoon).

Nu mis ik de bluetooth adapter om via bluetooth te kunnen bellen. Carkit is wel ingebouwd, zie voor een voorbeeld de foto's hieronder (bovenste is zonder adapter, onderste is met)
offtopic:
Is overigens niet mijn auto, die is nog bij de garage, maar vond dit plaatje op internet en het is dezelfde bluetooth

Er moet in dat ding rechts van de audio/navigatie nog een adapter in. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar deze meegenomen.

Ik loop nu al een tijdje te zoeken, maar waar kan ik zo'n adapter kopen? En wat kost hij?
En als ik 'm dan inklik, dan maakt mijn telefoon (iPhone 4S) automatisch verbinding?
(hoe heet deze adapter?)

En moet ik de adapter er elke keer uithalen? Als hij zo eenvoudig los te klikken is, dan kan elke willekeurige dief 'm zo meenemen (of is deze gekoppeld aan het systeem en alleen in deze auto te gebruiken?).
En waarom zit de adapter niet ook gewoon 'ingebouwd in het systeem'?

(de garage waar ik 'm gekocht heb, is geen VW-dealer en moest 'm bestellen voor 116E ex BTW. Maar had niet het gevoel dat hij precies wist hoe het werkte)

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/9024/zonder.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img815.imageshack.us/img815/7757/metey.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Galois op 03-01-2012 15:52 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel een VW garage of PON?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarschijnlijk zoek je een touch adapter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K0pbBUONIWeFtOiiSNC4UhSc/full.jpg
En moet ik de adapter er elke keer uithalen?
Als jij dat wilt, ik doe dat nooit.
Als hij zo eenvoudig los te klikken is, dan kan elke willekeurige dief 'm zo meenemen (of is deze gekoppeld aan het systeem en alleen in deze auto te gebruiken?).
Nee is overal in te gebruiken
En waarom zit de adapter niet ook gewoon 'ingebouwd in het systeem'?
Heb zelf zo'n ding in een Polo 2010 met een RNS310. Het is in mijn ogen ook onnodig ingewikkeld want er zit ook een bluetooth ding onder de stoel die weer praat met de RNS310 en daarna koppel je de Touch adapter met dat ding onder de stoel. Bediening gaat dan ook via de RNS310.

Hou me ten goede, want ik weet niet of dat direct ook opgaat voor een RNS300.

[ Voor 135% gewijzigd door Gunner op 03-01-2012 15:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
@Gunner, je plaatje doet het niet.

Maar welke jij hier naar verwijst, is toch een heel ander model? Die past er toch niet in?

http://www.1a-shops.eu/sh.../mini/m20090706173231.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Galois op 03-01-2012 15:48 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Galois schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:48:
Maar welke jij hier naar verwijst, is toch een heel ander model? Die past er toch niet in?
Galois schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:39:
Ik heb een nieuwe auto gekocht (Golf Variant 1.4 TSi met ingebouwde RNS 300 en bluetooth telefoon).
Ik zie nu dat onderste plaatje pas goed, want die connector ziet er inderdaad anders uit. Maar is het echt een nieuwe auto of 2ehands? aangezien een RNS300 al een aardig verouderd systeem is.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Tweedehands auto (voor mij nieuw, ik zal het in de openingspost duidelijk maken).

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat het idee tussen een RNS300 en RNS310 in principe hetzelfde is, maar ik kan zo snel niet vinden welke adapter je daar voor moet hebben.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik dus ook niet. En op de website van VW staat dit model er niet meer bij. Dit model wordt gewoon niet meer geleverd, en daarom ook niet meer bij VW op de lijst.

Ik wil 'm niet tweedehands kopen, want dan is de kans groot dat het een 'gestolen' exemplaar is. En ik wil dit soort diefstal niet helpen. Wil 'm dus graag nieuw.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die adapter doet niets meer dan je RNS300 voorzien van een bluetooth verbinding. Oftewel; ipv dat je je gsm in de houder steekt en deze zo met je RNS300 koppelt, steek je die adapter in de houder en koppel je je gsm via bluetooth met die adapter (en dus met je RNS300). Contact aan = stroom op de adapter en zo lang de bluetooth op je iphone aan staat zal die gewoon automatisch verbinden.

Zelf zou ik die hele houder dus gewoon van het dashboard halen en in het dashboardkastje of achter het dashboard weg werken. Dan zit die niet meer in het zicht en is dus niet interessant voor dieven, hoef je de adapter ook niet elke keer eruit te halen. Hmmm, scrap that. Zie net dat je gesprekken aan dient te nemen via de "i"- toets. Ding moet dus wel binnen handbereik blijven zitten.

Dit is trouwens het VW partnr: 3C0051435PA

Mocht je het ding via de dealer toch niet kunnen bestellen, dan zou je kunnen overwegen om (ondanks dat je geen 2de hands wil) even naar dat partnr te zoeken op ebay.de. Daar staan er verschillende voor prijzen die rond de 70,- liggen. Toch de helft van wat je (incl. btw) bij dat autobedrijf zou betalen. Dealer is mogelijk nog duurder.

[ Voor 30% gewijzigd door max op 03-01-2012 21:10 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Dank Max... Alleen bij http://www.vagproducts.nl/ is dat partnr niet te vinden... (en via google ook geen nuttige links waar ik het zou kunnen bestellen :-( ).

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Elke dealer zou dat partnr moeten kunnen opzoeken en bestellen, of ze daar de moeite voor willen doen is een andere vraag.

/edit

Misschien maakt dit het nog iets duidelijker:
http://www.volkswagen-zub...5_729_G%20%20V002_doc.pdf

[ Voor 37% gewijzigd door max op 03-01-2012 21:08 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Mocht je er niet uit komen kun je altijd nog even naar dit bedrijf bellen: http://www.electronic4cars.nl/
Hebben bij mij ook geholpen met het werkend krijgen van bluetooth op een auto die niet het uhd protocol ondersteunde.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
offtopic:
Ben gisteravond gebeld door mijn dealer en ze doen er toch een gratis adapter bij. Hij had nog overlegd met zijn baas en ze vonden dat ze het er wel bij moesten doen. Mijn gezeur over dat ik er toch vanuit mag gaan dat als zij een auto verkopen met navigatie, dat ik toch ook niet de GPS ontvanger erbij moet kopen en waarom bij een telefoon wel? heeft toch geholpen. Goede service alsnog.

Blijft dit topic nog wel interessant voor mijn nieuwsgieirigheid, dat het mij verbaast dat je zo moelijk aan zo'n adapter kunt komen. Vreemd toch?
En hopelijk werkt het systeem goed met mijn iPhone 4S.

Hoe zit het trouwens met twee verschillende telefoons op het systeem? Mijn vrouw heeft toevallig ook een iPhone 4S en zal ook in deze auto rijden. Moet je je elke keer op het systeem aanmelden? En hoe zit het als we allebei in de auto zitten? Welke van de twee telefoons 'pakt' hij dan? Of moet je op 'ok' klikken in het systeem oid?

(topic gaat nu een andere kant op en jullie zien dat dit mijn eerste serieuze ingebouwd systeem is, dus 0,0 ervaring mee. Ik kan natuurlijk wachten totdat ik de auto heb, maar ja, je bent nieuwsgierig he?)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met de adapter die ik heb zoekt hij eerst de laatst aangemelde, kan hij die niet vinden probeert hij en volgende telefoon te vinden. Zo heb ik drie telefoons aangemeld, Van mijzelf, m'n vrouw en van m'n werk.
Galois schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:24:
(topic gaat nu een andere kant op en jullie zien dat dit mijn eerste serieuze ingebouwd systeem is, dus 0,0 ervaring mee. Ik kan natuurlijk wachten totdat ik de auto heb, maar ja, je bent nieuwsgierig he?)
Begrijp het volkomen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Gunner op 04-01-2012 09:32 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:31:
Met de adapter die ik heb zoekt hij eerst de laatst aangemelde, kan hij die niet vinden probeert hij en volgende telefoon te vinden. Zo heb ik drie telefoons aangemeld, Van mijzelf, m'n vrouw en van m'n werk.

[...]

Begrijp het volkomen ;)
Ideaal... Dus als mijn vrouw de laatstaangemelde is en we gaan samen op stap en ik rijd, dan moet ik mijn vrouw vragen om een paar minuten later naar de auto te gaan, zodat het systeem haar niet als eerste vindt! :-)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of gewoon even je bluetooth uitzetten :)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:35:
Of gewoon even je bluetooth uitzetten :)
Shit... 8)7

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb zelf ook zo'n bluetooth adapter in m'n tijdelijke lease-auto. Vind het nogal een onding; je kunt namelijk zelf geen uitgaande gesprekken voeren. Toch vervelend als ik lange tijd in de auto zit, onderweg naar een klant...

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 16:15
Gesprek opstarten vanaf je telefoon is geen optie? (Voice dialing vanaf je phone activeren en dan via de carkit laten lopen, zo werkt het iig wel met mijn iPhone 4S op een Volkswagen systeem)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jawel, maar dan zit ik dus weer met die telefoon in m'n handen...
Wilde juist voorkomen dat ik bekeuringen krijg ;)

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
In onze touran van 2007 ( business-uitvoering) ook een rns-300 en met zo een lelijke puist op mijn dasdbord waar ook een adapter inzat van een nokia die ik niet meer heb.

Heb een touch adapter ( zoals foto hierboven) via markplaats op de kop getikt en werkt uitstekend. Kan als mijn telefoon gekoppeld gewoon bellen via de touch. Je namen lijst wordt uit je telefoon gekopieerd naar de touch.

Eén nadeel als je auto uit is en je zit binnen heb je een paar minuten nog BT verbinding met die touch adapter, gebeurt wel een dat je tetefoon overgaat en je je gesprekspartnet niet hoort. Hij jou wel uiteraard.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
kan je niet beter tegen die garage/handelaar zeggen dat je dat ding werkend wil want zo heb je hem gekocht? En dat hij anders die auto maar mag houden.
Pagina: 1